Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
Autor |
Mesaj |
DorinD
Conectat la: 18 Dec 2003 Mesaje: 2393 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Sam Ian 06, 2007 8:25 pm Titlul subiectului: |
|
|
Mai dau o varianta pt. controlul volumului multiamplificatorului de 6 canale, foarte utila celor care vor sa foloseasca un crossover digital de genul DCX2496 (vezi http://www.behringer.com/DCX2496/index.cfm?lang=ENG ) si a carui unica mare problema este evitarea atenuarii in digital (se micsoreaza dinamica disponibila).
Astfel controlul volumului se face din cate un potentiometru corespunzator bass-ului, mediilor si inaltelor (deci 3 buc. o data) si dintr-un al 4-lea potentiometru ce regleaza volumul general. Mai exista si un semireglabil (bias) din care se regleaza curentul maxim suportat de LED-uri in plaja 10-40mA. Corespunzator cu acest curent ales, luminanta LED-urilor, sensibilitatea si plaja de valori a fotorezistentelor folosite vom avea un plafon maxim de atenuare mai mic sau mai mare.
Ma bazez pe o plaja de atenuare de cel putin 40dB dar in principiu se poate atinge chiar mai mult pt. elemente foto de calitate si imperecheate.
Desi nu simt acum necesitatea folosirii unui crossover digital vreau sa las deschisa aceasta posibilitate, in primul rand pt. usurinta introducerii delay-ului si avantajul ca in cazul folosirii surselor digitale (CD, etc.) pot face toate prelucrarile ramanant tot in digital.
_________________ "It is never too late to have a happy childhood". |
|
Sus |
|
|
Mitica Reclamagiu
|
Trimis: Sam Ian 06, 2007 8:25 pm Titlul subiectului: Mitica |
|
|
Description: |
|
Filesize: |
52.98 KB |
Viewed: |
421 Time(s) |
|
|
|
Sus |
|
|
DorinD
Conectat la: 18 Dec 2003 Mesaje: 2393 Locatie: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
DNA
Conectat la: 22 Noi 2005 Mesaje: 2255 Locatie: În creierul meu
|
Trimis: Sam Feb 24, 2007 11:33 pm Titlul subiectului: |
|
|
Am facut un sistem full horn pe 4 cai stereo si am avut destul timp sa ma joc la setari. Ca principiu, daca nu ai posibilitatea folosirii unui DSP, pentru a face alinierea in timp, o sa apara niste chestii destul de naspa.
|
|
Sus |
|
|
DorinD
Conectat la: 18 Dec 2003 Mesaje: 2393 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Dum Feb 25, 2007 12:26 am Titlul subiectului: |
|
|
Waw!
As fi foarte interesat sa ne povestesti cat mai multe despre sistemul tau full-horn pe 4 cai (ce driveri, ce hornuri, poze la greu, etc.) aici sau chiar intr-un topic nou. Dupa parerea mea un sistem horn de 4 cai e sistemul suprem (doar ca merge musai intr-o sufragerie mai incapatoare).
Banuiesc ca folosesti DCX-ul ce poseda delay-uri si din ele controlezi alinierea. O sa fac si eu pasul la un moment dat, acum merg pe analogic pana la capat. Hai ca astept cu nerabdare detalii cu sistemul tau. Cu poze, neaparat!
_________________ "It is never too late to have a happy childhood". |
|
Sus |
|
|
Sharky
Conectat la: 10 Apr 2005 Mesaje: 638 Locatie: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum Feb 25, 2007 12:35 am Titlul subiectului: |
|
|
pun pariu ca sistemul acela merge intr-un club.
_________________ ????!!??!!?!?!?!?? |
|
Sus |
|
|
DNA
Conectat la: 22 Noi 2005 Mesaje: 2255 Locatie: În creierul meu
|
Trimis: Dum Feb 25, 2007 2:42 am Titlul subiectului: |
|
|
DorinD a scris: | Waw!
As fi foarte interesat sa ne povestesti cat mai multe despre sistemul tau full-horn pe 4 cai (ce driveri, ce hornuri, poze la greu, etc.) aici sau chiar intr-un topic nou. Dupa parerea mea un sistem horn de 4 cai e sistemul suprem (doar ca merge musai intr-o sufragerie mai incapatoare).
Banuiesc ca folosesti DCX-ul ce poseda delay-uri si din ele controlezi alinierea. O sa fac si eu pasul la un moment dat, acum merg pe analogic pana la capat. Hai ca astept cu nerabdare detalii cu sistemul tau. Cu poze, neaparat! |
Sistemul este procesat de doua DSP-uri, fiecare pe un canal separat
(evident, pentru soundstage mai bun ).
Este un sistem de 2 x 2600w rms .
Poze :
http://www.speakerplans.com/forum/forum_posts.asp?TID=4436&PN=7
Sistemul va presta in Bucuresti dar nu intr-un club anume.
Este un sistem mobil ( a incaput in masina mea ). Am fost aseara in Bucuresti sa il predau si a intrat direct in paine.
|
|
Sus |
|
|
DorinD
Conectat la: 18 Dec 2003 Mesaje: 2393 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Dum Feb 25, 2007 12:00 pm Titlul subiectului: |
|
|
Mai sa cred, desi n-aveam motive, ca DNA si-a facut un 4 cai horn de sufragerie!
Interesante DSP-urile AMIC, pacat ca se lipesc numai la seria grea de amplifuri Ecler...
_________________ "It is never too late to have a happy childhood". |
|
Sus |
|
|
DNA
Conectat la: 22 Noi 2005 Mesaje: 2255 Locatie: În creierul meu
|
Trimis: Dum Feb 25, 2007 2:05 pm Titlul subiectului: |
|
|
DorinD a scris: | Mai sa cred, desi n-aveam motive, ca DNA si-a facut un 4 cai horn de sufragerie!
|
Nu as avea ce sa fac cu ele.
Nu ascult muzica decat foarte rar ( maxim cateva ore, intr-o luna ).
In aceste conditii, costul unei astfel de investitii nu se justifica, pentru ce am eu nevoie.
|
|
Sus |
|
|
sorin6
Conectat la: 29 Noi 2004 Mesaje: 3916 Locatie: vesnicele plaiuri ale vanatoarei
|
Trimis: Dum Feb 25, 2007 6:47 pm Titlul subiectului: |
|
|
Impresionant... FOARTE impresionant si, in plus... FARA MOCHETA
|
|
Sus |
|
|
csordas zsolt
Conectat la: 05 Noi 2006 Mesaje: 356 Locatie: satu mare
|
Trimis: Vin Mar 02, 2007 3:15 am Titlul subiectului: |
|
|
Un prieten a construit un sistem PA. complet(boxe).
Ma chemat la el sa aud noile hornuri pentru medii si inalte care au fost legate(2 din cele patru) la un amplificator de2x250VA intr-o incapere de aproximativ 5x5m ,A fost o experienta interesanta si una extrem de daunatoare era sa plec dela el cu timpane sparte si haina sa trepidat pe mine in tornada de presiune acustica produse de hornuri pentru medii! , hornurile pentru bass cu deschidere apr 2m (cele 4 perechi)nici nu au fost legate.
De atunci el a mai constuit cateva , poate lucra la putere pana la 10kW,acum doua zile ma chemat iarasi sa le ascult am promis ca o sa ma duc dar nu o sa ma grabesc.
_________________ Multumesc sansa de a da cu parerea. |
|
Sus |
|
|
DorinD
Conectat la: 18 Dec 2003 Mesaje: 2393 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Vin Mar 02, 2007 10:37 am Titlul subiectului: |
|
|
Atractia pt. hornuri poate sa vina din varii motive. Unul f. la indemana este posibilitatea obtinerii de SPL fantastic folosind putere electrica mica, asa cum face prietenul tau sau cum se procedeaza in sonorizarile salilor mari sau spatiilor deschise.
Alte avantaje mai importante pt. audiofili sint: distorsiunile neliniare f. mici la puteri rezonabile, lipsa compresiei ce se remarca prin dinamica exceptionala si directivitatea controlata ce inlatura mare parte din problemele camerei de auditie, cel putin la frecvente medii si inalte.
Nu stiu de ce, dar cand cineva vrea sa le compare cu de incintele clasice, ramane imediat socat de prima impresie (dimensiuni mari si SPL monstruos) si nu are rabdare sa ajunga la partea lor exceptionala (dinamica mare si distorsiunile mici).
Asa procedeaza si nevasta-mea care zilnic imi reproseaza ca-i "stric salonu'" cu incinte de lautari dar pe de alta parte gusta in mod special CD-urile ei cu muzica autohtona (Talisman, Ghitza, etc.) si recunoaste ca suna foarte neasteptat si proaspat pe hornuri fata de cum le aude toata ziua pe la radio-TV, acasa sau in diverse locuri.
_________________ "It is never too late to have a happy childhood". |
|
Sus |
|
|
marco polo
Conectat la: 07 Iun 2005 Mesaje: 1380 Locatie: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum Mar 04, 2007 12:40 am Titlul subiectului: |
|
|
SPL-ul fantastic vine in primul rand de la folosirea unor difuzoare adecvate si mai putin de la design-ul de horn. Astfel folosind niste difuri cu SPL-ul de 82dB/1W/1m nu cred ca se poate obtine ceva fantastic folosind un horn, eventual cu multa putere (daca o suporta difuzorul).
In acelasi timp mi se pare total nadecvata folosirea unor difuzoare din clasa pro pt. aplicatii hi-fi de casa. Motivul principal il constituie faptul ca cele pro sunt concepute pt. uz far field cu suprafete imense de auditie si cu caracteristici acustice total diferite de o simpla camera de bloc. Aplicatiile hi-fi de casa se bazeaza pe un spatiu near field de pana la 3 metri. Daca spatiul de auditie are sub 40-30mp, difuzoare cu SPL de pana la 90-91dB/1W/1m sunt arhi-suficiente (si pt. sanatatea urechilor noastre).
De asemenea distorsiunile neliniare sunt in primul rand o caracteristica a difuzorului.
Directivitatea controlata a hornurilor se poate numi si lipsa completa de performanta in afara axului hornului ceea ce la standardele de azi este un defect major...
Alte defecte ar fi
- degradarea substantiala a acuratetii tonale a sunetului
- sunet aspru si taios caracteristic tuturor incintelor horn
- in conditiile in care dinamica excelenta si lipsa compresiei sunetului la putere mare se poate obtine si cu un design incinta inchisa sau bass-reflex (ca sa nu mai vorbim de excelentul raspuns tranzitoriu al incintelor inchise), hornurile sunt de cele mai multe ori si mari si urate...
|
|
Sus |
|
|
marco polo
Conectat la: 07 Iun 2005 Mesaje: 1380 Locatie: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum Mar 04, 2007 12:52 am Titlul subiectului: |
|
|
csordas zsolt a scris: | Un prieten a construit un sistem PA. complet(boxe).
Ma chemat la el sa aud noile hornuri pentru medii si inalte care au fost legate(2 din cele patru) la un amplificator de2x250VA intr-o incapere de aproximativ 5x5m ,A fost o experienta interesanta si una extrem de daunatoare era sa plec dela el cu timpane sparte si haina sa trepidat pe mine in tornada de presiune acustica produse de hornuri pentru medii! |
Apropo de Big SPL, ca daca tot am intrat in UE, noile reglementari (care se pare ca au intrat deja in vigoare) cu privire la nivelul de presiune sonora maxim admis in discoteci si cluburi este de 105dB la 1W la 1m. Cica vor veni in control inspectori "audio" care vor masura acest spl si daca va fi peste vor inchide bolta respectiva
Intr-un studiu recent efectuat in Franta s-a constatat ca peste 60% din populatia adolescenta sufera de deficiente auditive provocate de expunerea prelungita la nivele de presiune sonora ridicate (peste 100dB).
|
|
Sus |
|
|
csordas zsolt
Conectat la: 05 Noi 2006 Mesaje: 356 Locatie: satu mare
|
Trimis: Dum Mar 04, 2007 5:52 pm Titlul subiectului: |
|
|
"Apropo de Big SPL, ca daca tot am intrat in UE"
Am uitat sa precizez ca prietenul meu foloseste sistemul lui PA.pentru sonorizari in aer liber(are si scena mobila ),canta intr-o formatie,cand merge sa canta la nunti nu are nevoie de mai mult de doua boxe bass reflex(Dinacord).
_________________ Multumesc sansa de a da cu parerea. |
|
Sus |
|
|
DorinD
Conectat la: 18 Dec 2003 Mesaje: 2393 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Lun Mar 05, 2007 12:00 pm Titlul subiectului: |
|
|
Nu incerc sa te conving, cred ca fiecare dintre noi are pareri proprii bine inradacinate, doar am sa corectez punctual unele afirmatii pt. a vedea ca fiecare avem si nu avem dreptate; cam in genul: mie "portocaliu" imi place pe cand "violet" nu, iar tie "portocaliu" iti este asa-si-asa dar iti place mult "verdele", etc.
marco polo a scris: | ... De asemenea distorsiunile neliniare sunt in primul rand o caracteristica a difuzorului... |
Exact, nu te contrazic. Insa aceste distorsiuni neliniare cresc odata cu excursia membranei. Cresterea de eficienta in cadrul incarcarii driverului in horn garanteaza o excursie mai mica (si implicit un nivel de distorsiuni mai mic) pt. un acelasi nivel sonor comparativ cu incarcarea clasica (in panou). Diferentele pot sa fie intre 6 si 10 ori, ceea ce nu e deloc de neglijat.
marco polo a scris: | ... Directivitatea controlata a hornurilor se poate numi si lipsa completa de performanta in afara axului hornului ceea ce la standardele de azi este un defect major... |
Alta fraza, dupa parerea mea avansata gratuit. Adica faptul ca pot sa controlez si sa-mi planific nivelul dorit de reflexii nedorite (in pereti, tavan, podea) este vazut exact ca un dezavantaj. Inclusiv in cadrul incarcarii normale a driverilor de inalte la incintele de casa este folosit in mod curent wave-guide-ul care este tot un horn a carei curbura este determinata in cadrul unei teorii mai noi (Geddes) ce optimizeaza nu randamentul ci directivitatea.
marco polo a scris: |
- degradarea substantiala a acuratetii tonale a sunetului
- sunet aspru si taios caracteristic tuturor incintelor horn
- in conditiile in care dinamica excelenta si lipsa compresiei sunetului la putere mare se poate obtine si cu un design incinta inchisa sau bass-reflex (ca sa nu mai vorbim de excelentul raspuns tranzitoriu al incintelor inchise), hornurile sunt de cele mai multe ori si mari si urate... |
Alte fraze ce pot fi atacate, de exemplu:
- degradarea acuratetii tonului?! Vreau cifre. Daca ne referim la ditorsiunile liniare, acestea intr-adevar sint mai mari dar nu sint periculoase si pot uneori sa induca placere cam in genul sunetului de lampa. Daca ne referim la distorsiuni neliniare acestea sint cu adevarat periculoase si incarcarea in horn le garanteaza mai mici.
- sunet aspru si taios?! Revenim la "portocaliu" si "violet". E adevarat ca un horn, chiar din alea chioare pt. aplicatii pro, nu suna lesinat sau audiofil. Suna energic, dinamic si surprinde. E doar chestie de obisnuita.
- excelentul raspuns tranzitoriu al incintelor clasice?! Asta daca ne referim la frecventele peste 500Hz; mai jos e jale, mai ales in cazul celor avand porturi. Hornul chiar iti garanteaza un excelent raspuns tranzitoriu la frecvente mici. Probleme e daca iti permiti un astfel de horn deoarece dimensiunile cresc dramatic. Eu mi-am permis unul doar pana la 70Hz si doar incarcat la colt. Sub 70Hz pot sa folosesc compresia incintei spate insa diferenta d.p.d.v. al nivelului de distorsiuni e groaznica in defavoarea incintei inchise. De aceea am trecut la TL pt. spectrul sub 70Hz.
etc, etc, neverending story...
_________________ "It is never too late to have a happy childhood". |
|
Sus |
|
|
|