Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
Autor |
Mesaj |
goodolddog
Conectat la: 04 Mai 2004 Mesaje: 2058
|
Trimis: Mie Feb 28, 2007 2:20 pm Titlul subiectului: |
|
|
Avind in vedere respunsul pe care l-am dat intrebarii tale (adica pe fondul problemei) pot sa declar impacat ca nu sint nici mai fericit nici mai nefericit din cauza asta |
|
Sus |
|
|
Mitica Reclamagiu
|
Trimis: Mie Feb 28, 2007 2:20 pm Titlul subiectului: Mitica |
|
|
|
|
Sus |
|
|
robinson
Conectat la: 03 Mai 2005 Mesaje: 371 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Mie Feb 28, 2007 3:05 pm Titlul subiectului: |
|
|
butch a scris: | Costin a scris: | butch a scris: | Imi permit sa spun ca muzica celor de la Oregon nu-mi da senzatia ca e preponderent improvizata. | Ceea ce denota o improvizatie de calitate |
Tot ce-i posibil Dar ce parere au altii? Prefera toti improvizatia care nu "misroase de la o posta" a improvizatie?
Iar daca recunosc improvizatia ca facind parte din definitia oficiala sau nu a jazzului, e toata lumea fericita? |
cred ca acel "mirosit de la o posta" sugereaza ca echivalezi "improvizatia" cu bestelitul, fuseritul. Or, ma tem ca ideea e alta. E vorba, pana la urma, de perspective diferite asupra creatiei muzicale. De exemplu, muzica indiana este doar improvizatie. Ei cred ca improvizatia inseamna muzica in pulsatia ei vie. Dintr-o asemenea perspectiva, improvizat vs lucrat este similar lui viu vs. impaiat
Ok, in cultura europeana lucrurile sunt mai nuantate. In muzica culta momentele de improvizatie sunt rare. Exista un fel de platonism implicit al compozitorilor, care isi vad creatiile ca instante ale sublimului; muzica este dovada existentei frumosului transcendet. Or, daca e vorba de perfectiune in actu, nu mai e nevoie de improvizatie - care n-ar putea decat sa altereze perfectiunea.
Chiar si in cazul cadentelor pentru instrumente solo, cadente pe care compozitorul le lasa pe seama interpretului, s-a incetatenit practica interpretarii unei cadente prestabilite. De exemplu, un violonist intr-un concert prefera mai totdeauna sa interpreteze cadentele lui Kreisler (sa zicem), iar asta nu pentru ca e incapabil sa improvizeze, ci ca un semn de umilinta in fata unei realizari sublime. E un gest de modestie.
Jazzul e expresia unei alte atitudini fata de muzica. E un gen care a plecat de jos, iar caracterul teluric nu l-a parasit niciodata - nici macar in cazul heruvimului de Garbarek lucrurile nu stau prea diferit.
Eu zic ca suntem privilegiati sa traim in acest moment, deoarece putem sa gustam din bunatatile mai multor lumi. iam iam
Eu zic sa fim fericiti |
|
Sus |
|
|
butch
Conectat la: 08 Noi 2004 Mesaje: 1597 Locatie: in canal, la un aurolac
|
Trimis: Sam Mar 03, 2007 11:55 pm Titlul subiectului: |
|
|
Multumesc de raspuns, robinson, ma simt flatat.
Cele spuse mai sus ma fac sa realizez ca, admitind ideea ca jazzul = improvizatie, sint clar polarizat spre un anumit subtip al genului.
Am deschis topicul pentru ca am observat o inclinatie destul de evidenta pentru unul din cele doua tipuri de muzica, functie de persoana. Cu siguranta e "acquired taste".
Personal prefer muzica care da senzatia unei masinarii perfecte. Nu pot sa explic de ce, pur si simplu constat. _________________ "[...] sufletele fragile, de lebede ranite, ale audiofililor romani"
(un clasic in viata) |
|
Sus |
|
|
Loris Capirossi Vizitator
|
Trimis: Dum Mar 04, 2007 10:38 pm Titlul subiectului: |
|
|
butch a scris: | Alt exemplu. Victor Bailey. Aceeasi intrebare. |
o clipa m-a pufnit rīsul
am avut senzatia ca vorbesti de Derek Bailey
lol |
|
Sus |
|
|
butch
Conectat la: 08 Noi 2004 Mesaje: 1597 Locatie: in canal, la un aurolac
|
Trimis: Lun Mar 05, 2007 4:47 pm Titlul subiectului: |
|
|
Ca tot veni vorba, Masada mi se pare improvizatie 100% (cum am mai spus, acest proiect nu-mi place deloc). S-avem pardon, daca cineva imi spune ca Masada si Oregon, ca sa raminem la acelasi exemplu, improvizeaza la fel... undeva cineva sigur percepe lucrurile deformat. Nu persist doar din incapatinare, dar nu-mi vinea un exemplu contrastant.
Si ca tot se discuta la Stereophile de muzica vs audiofilie, Masada mi se pare genul de muzica pur adudiofila, prin simplul motiv ca mie nu-mi trezeste nici o senzatie care sa aiba legatura cu musical enjoyment. E tipul de muzica care ascultat pe un sistem mediocru chiar e lipsit de sens. Nu de alta, dar daca nu e audiophile enjoyment chiar nu mai e nimic.
Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar urechile mele asa percep. _________________ "[...] sufletele fragile, de lebede ranite, ale audiofililor romani"
(un clasic in viata) |
|
Sus |
|
|
|