FAQFAQ   CautareCautare   Lista membrilorLista membrilor   InregistrareInregistrare   ProfilProfil   Autentificare pentru mesaje privateAutentificare pentru mesaje private   IntrareIntrare 
Intrebare in legatura cu tarife discriminatorii

 
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> Cafenea
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj
Alexx



Conectat la: 04 Iul 2007
Mesaje: 1116
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Mar Dec 22, 2009 6:20 pm    Titlul subiectului: Intrebare in legatura cu tarife discriminatorii Raspunde cu citat (quote)

Adresata in special colegilor cu pregatire juridica, sau celor care s-au lovit de probleme de genul asta.

Despre ce este vorba: am un contract pentru furnizare servicii internet cu Romtelecom. Contractul este valabil pe 3 ani, din care au trecut cam unul si jumatate. Intre timp, de la semnarea lui si pana acum, tarifele lor standard pentru acelasi serviciu care mi se furnizeaza mie au scazut aproape de 30% din cat platesc eu. In conditiile astea, am incercat sa discut cu ei pentru revizuirea tarifului la cel curent.

Desigur, cum era de asteptat, refuza categoric, agatandu-se de faptul ca perioada de valabilitate a contractului este de 3 ani. Am auzit de revizuiri de contracte chiar si la nivel de guvern si de stat, dar se pare ca Romtelecom sunt peste astfel de concepte abjecte. Atunci cand trebuie sa reduca, desigur. Confused

Mie chiar si la bunul simt mi se pare aberant sa platesti ca client vechi de trei ori mai mult decat unul nou, dar dupa cum stim cu totii, bunul simt nu are nimic in comun cu marii furnizori din Romania.

Pe de alta parte, stiu ca exista, cel putin in UE, prevederi legale in legatura cu tarifele discriminatorii, respectiv niveluri diferite de tarifare pentru acelasi serviciu de catre acelasi furnizor, insa nu am reusit sa gasesc pana acum decat niste referiri in legea concurentei (21/1996) insa nu cred ca e ceea ce ma intereseaza pe mine.

Are cineva de aici idee la ce lege trebuie sa fac referire, sau macar cui trebuie sa ma adresez pentru asta? (ANRCTI/ANCOM, OPC?)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mitica
Reclamagiu





MesajTrimis: Mar Dec 22, 2009 6:20 pm    Titlul subiectului: Mitica

Sus
Play



Conectat la: 29 Oct 2006
Mesaje: 169
Locatie: Tulcea

MesajTrimis: Joi Dec 24, 2009 9:22 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Este important despre ce serviciu este vorba si ce ti s-a oferit in contractul initial. Daca nu te deranjeaza ai putea da detalii mai concrete, cred ai putea fi ajutat mai usor. Nu am pregatire juridica dar am avut "show-uri" cu mari furnizori de servicii si pana acum am castigat 3 din 3!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
player4



Conectat la: 12 Iul 2008
Mesaje: 167
Locatie: Suceava

MesajTrimis: Joi Dec 24, 2009 9:41 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

un principiu fundamental in materie de drept civil spune "contractul este legea partilor". cu parere de rau, iti spun ca daca nu ai nicio clauza care sa prevada maleabilitatea tarifelor, sau, mai rau, daca ai o clauza care le prevede ca fiind fixe, singurele tale sanse sunt sa incerci sa profiti de anumite clauze de reziliere unilaterala. aceste tarife nu sunt discriminatorii in sensul legii pt ca diferentierea nu este facuta pe criterii etnice/religioase/etc., ci in baza manifestarii acordului tau de vointa cand ai semnat contractul Laughing

o solutie la care apeleaza din ce mai multe persoane aflate in cazul tau este sa renunte la plata serviciilor. ulterior vei fi deconectat si vei primi diferite notificari de plata(continand chiar penalizari fabuloase). mai tarziu, intrucat furnizorul tau va vinde probabil "datoria" ta unei firme de recuperari, vei primi chiar amenintari cu trimiterea in judecata si executarea silita, sau oferte de genul "daca platesti in 10 zile, platesti doar...".
pt a obtine de la tine suma de bani datorata, firma de recuperari va fi nevoita sa te actioneze in judecata, deci sa plateasca o taxa de timbru destul de consistenta (procentual din valoarea prejudiciului), si sa cheltuie ceva bani pe onorariile avocatilor/consilierilor juridici care ai reprezinta, costuri care depasesc cu mult valoarea "prejudiciului" creat de catre tine. nu recomand aceasta ultima solutie pt ca nu este corect dpdv civic si moral Laughing Laughing

_________________
Mergem inainte, ca inainte era mai bine!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexx



Conectat la: 04 Iul 2007
Mesaje: 1116
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Joi Dec 24, 2009 10:28 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Ca problema de interes academic, sa spun asa, raman la parerea mea ca orice contract se poate modifica. Aici nu e vorba de drept civil, ci comercial. De altfel, contractul are o clauza care specifica ca poate fi modificat cu acordul partilor, inclusiv in ceea ce priveste tariful. Pai crezi ca aia nu-si lasa si ei o portita, ca poate cine stie, o veni o zi cand vor sa ia mai mult decat iau acum?

Iar tarifele discriminatorii nu se refera la criterii sociale sau religioase. Este o notiune care se refera, asa cum spuneam si mai sus, la niveluri diferite de tarifare ale aceluiasi furnizor pentru acelasi serviciu. Asta nu am inventat-o eu, ci exista ca atare cu siguranta in UE, insa nu am reusit sa gasesc reglementarile legale (daca or exista) de la noi. In mod curios, am gasit foarte multe texte si foarte detaliate pentru Republica Moldova, exact pe problema asta si cu aceeasi denumire.Rolling Eyes

De fapt am gasit si la noi, dar numai in ceea ce priveste societatile comerciale (ex. sunt furnizor de servicii net pe infrastructura RT, trebuie sa am de la ei acelasi tarif cu orice alt furnizor de astfel de servicii care are contract tot cu ei, altfel unul din noi e favorizat si devine o problema de concurenta).

In fine, dupa nenumarate discutii pana la urma m-am inteles intrucatva cu ei, o sa ma treaca la alt tip de conexiune si se schimba implicit si tariful, a fost singura modalitate pe care am gasit-o. Altfel eram pregatit de varianta a doua de mai sus, in care caz o luau in ambele manutze, pentru ca in imensa lor intelepciune nu specificasera nici tariful si nici tipul de conexiune in contract, singurul lucru specificat in clar era durata contractului Very Happy N-am vrut sa fac asta pentru ca ar fi insemnat sa iau net de la UPC si in cazul in care le pica ceva raman in copac cu toate comunicatiile. Stiu, pentru ca mi s-a mai intamplat.

Multumesc pentru intentiile bune, oricum Thumb Up
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TomJones



Conectat la: 12 Noi 2004
Mesaje: 1446
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Lun Ian 11, 2010 9:12 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Eu m-am dus la ei cu aceeasi problema si am prelungit abonamentul cu inca 2 ani (nu expirase inca cel vechi) si am beneficiat de reducere. Concret aveam abonament de 11 euro la tel fix, gratis la orice ora in reteaua romtelecom si dupa ora 18 si in weekend in celelalte retele fixe. Acum platesc 9 euro si am gratis tot timpul in orice retea fixa, la orice ora, din orice oras etc....deci nu numai ca a scazut pretul cu 30%, dar am obtinut si o facilitate in plus....

Vezi ca in general angajatii sunt slabi pregatitiu ca e rotatia mare de personal, dar serviciile sunt cele mai bune de pe piata.

Eu mi-am pus si televiziune digitala de la Romtelecom - High Definition, folosind internetul. Se vede super, ca pe DVD si asta neavand televizor HD , plasma sau LCD. Mi-am reziliat contractul cu Digi TV (RCS) dupa multe certuri cu ei. Acum fiind client Romtelecom am gratis Televiziune timp de 6 luni, aparate gratis (modem si receiver) apoi platec 3 euro. Internet am 20 mb (8mb consuma IpTV), . Ab nelimitat pe tel fixa si asta numai cu 16 euro...o nimica toata. Singurul furnizor de TV digitala este INES (a fost si la hifiarena), iar astia te costa 200 euro aparatura si 100 euro abonamentul lunar. Enorm!!! Acum la Romtelecom ai asta gratis iar INES cred ca a dat faliment... Smile

_________________
"Lumea este plina de prosti" - Cicero
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Discover



Conectat la: 22 Apr 2008
Mesaje: 190
Locatie: Beclean

MesajTrimis: Lun Ian 11, 2010 9:17 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Va salut.
Si eu am contract cu RTC-ul atat telefon cat si internet.
Anul trecut in ianuarie am stiut ca imi expira contractul la net.
Am sunat la servici clienti si am intrebat ce oferta primesc la prelungirea contractului, doamna respectiva a zis: daca prelungesc actualul contract cu 2 ani primesc 6 luni gratuit la abonament. Si asa am procedat.
Acuma in luna decembrie am fost cu un prieten la sediul central RTC de la judet, unde au zis ca au acuma o oferta pentru cine isi prelungeste contractul la net, mai precis tot cu o prelungire pe 2 ani primeste clientul o consola de jocuri WII. Consola care in magazin sub 700 RON nu-l gasesti.
Oferte au fost si vor fii tot timpul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexx



Conectat la: 04 Iul 2007
Mesaje: 1116
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Lun Ian 11, 2010 9:35 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

@Tom Jones

Am impresia ca sunt mai flexibili cand vine vorba de servicii telefonice decat cele de net, nu stiu de ce. Oricum, eu din neatentie (ca sa nu zic prostie) am semnat contractul pe 3 ani, asa ca mai am mai bine de un an pana se termina, ma indoiesc ca mi-l prelungesc si-mi schimba tariful, iar pe de alta parte nu vreau eu sa mai fiu in pozitia in a mai fi legat de ei inca 3 ani. Asa ca am facut un downgrade, pentru moment (aveam 20 Mb si eu), la o viteza cu care pot sa traiesc fara probleme si asta e, peste un an o sa se roage ei de mine si nu invers.

In alta ordine de idei, INES sunt pe piata de multa vreme, eu am avut contract cu ei pentru servicii internet acum mai bine de zece ani (cand aveau sediul intr-un apartament) si am o vaga senzatie ca sunt bagati si in niste contracte cu statul, nu cred ca dispar asa usor de pe piata. De altfel, probabil ca ar fi fost si mai flexibili daca nu aveau si alte combinatii, ma gandesc eu.

Discover a scris:
Oferte au fost si vor fii tot timpul.

Da, dar ca sa profiti de ele trebuie sa ai contractul pe perioade mai scurte, ceea ce nu a fost cazul la mine, din pacate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TomJones



Conectat la: 12 Noi 2004
Mesaje: 1446
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Lun Ian 11, 2010 11:15 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Problema este ca toti de agata pe contracte de minim 2-3 ani ca vin cu tarife super. Tu semnezi, dar vezi ca peste 1 an fiind presati de concurenta injumatateasc tarifele si tu nu ai ce sa faci.....
Oricum si eu am semnat pe 3 ani si daca vreau sa reziliez trebuie sa dau cate 50 euro ptr fiecare an care ar fi ramas....

_________________
"Lumea este plina de prosti" - Cicero
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> Cafenea Data este GMT + 3 Ore
Pagina 1 din 1

 
Salt la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community