Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
Autor |
Mesaj |
nicu_martin
Conectat la: 02 Apr 2009 Mesaje: 1742 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Mie Apr 22, 2009 10:33 am Titlul subiectului: |
|
|
Chiar nu va puteti opri cu impunsaturile ? _________________
|
|
Sus |
|
|
Mitica Reclamagiu
|
Trimis: Mie Apr 22, 2009 10:33 am Titlul subiectului: Mitica |
|
|
|
|
Sus |
|
|
edytza
Conectat la: 18 Dec 2006 Mesaje: 256 Locatie: craiova
|
Trimis: Dum Dec 13, 2009 10:55 am Titlul subiectului: |
|
|
inca un subiect pe care il citesc cu interes dar din pacate ciopartit de flegme...........am impresia ca baga astia ceva in apa de baut..... _________________ AKAI AM 2450 +KENWOOD KL 4060-vintage |
|
Sus |
|
|
DMX
Conectat la: 22 Apr 2010 Mesaje: 138
|
Trimis: Sam Mai 01, 2010 9:51 am Titlul subiectului: |
|
|
am un eq care nu ma convinge deloc si intrasem sa citesc topicul asta sa vad ce si cum .........am inteles numai ca ambitiile sunt mari |
|
Sus |
|
|
fredy20
Conectat la: 08 Mar 2009 Mesaje: 120 Locatie: Tg Jiu
|
Trimis: Sam Iun 05, 2010 10:15 am Titlul subiectului: |
|
|
Am luat recent un eq Technics SH 8044. Chiar se diferenta destul de mare fata de cum suna inainte (bine, n-am scule de referinta - Pioneer SA 408 ). Am ales Technics pentru ca n-am gasit eq Pioneer in pret decent, in plus are analizator de spectru (prinde bine si la aspect).
http://audiozavar.com/wp-content/uploads/2009/01/p1050309.jpg |
|
Sus |
|
|
moby
Conectat la: 28 Feb 2007 Mesaje: 83 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Sam Aug 07, 2010 12:21 am Titlul subiectului: Re: Egalizatoare....back on track >Sticky ! |
|
|
Schindler a scris: | Ce parere aveti despre rolul unui egalizator intr-un sistem audiofil ? Intreb asta deoarece :
- nu toate inregistrarile sint perfecte
- nu toate camerele sint perfecte
- nu toate sistemele sint perfecte
- am observat ca firme de prestigiu precum : Accuphase, McIntosh, Luxman etc. au construit egalizatoare, unele destul de scumpe.
Pe scurt - se merita un egalizator in sistem, sau nu ? |
un subiect vesnic i "arzator" ...si intrebari punctuale !
-hai sa re/venim on topic ,(va) Rog !
sa disecam !
analiza pe text , ..obiectiva (PREREA MEA)
"nu toate inregistrarile sint perfecte"
- este clar ca fiecare inregistarare este daca doriti ,un fel de "point of view" al respectivului "inginer de sunet" aflat de cart la mixer ce are misiunea de a face din materialul brut ,tras in priza directa, o inregistrare ...de referinta....ma feresc sa dau exemple de gen...discul scos la casa ...CUTARE ..este....este cum?! argumentati tehnic .....!
fiecare avem unele discuri .."de referinta"
Este limpede precum lumina ca des repetatul "de referinta" a fost limitat la tehnologia de ultima ora ...a timpului , tipnanelor unor oameni si inevitabil ,marketingul -ului casei producatoare a respectivei inregistrari.........concluzia!?
-nici o inregistrare nu este PERFECTA .
teoria cum ca :INTR-UN SISTEM AUDIOFIL EGALIZATORUL NU-SI AFLA /ARE ROSTUL ESTE DUPA PAREREA MEA>
O ABERATIE ...
DA , am redeschis "cutia Pandorei"...
Cine se incumeta sa disece punctul doi?
retoric ,in fapt.
"Nu toate camerele sunt perfecte "
P.S. bine v-am regasit ! _________________ "Orice lucru trebuie explicat in cel mai simplu mod posibil, dar nu mai simplu decat atat. "
(Albert Einstein) |
|
Sus |
|
|
kurupt
Conectat la: 15 Aug 2003 Mesaje: 356 Locatie: Oradea
|
Trimis: Lun Aug 16, 2010 3:29 pm Titlul subiectului: |
|
|
Pai exista ceva perfect in lumea asta?
Deci daca vrei sa folosesti egalizator nu te opreste nimeni. De ce a fost eliminat din lumea hi-fi? Pai e mai bine sa ceri o gramada de bani pe diverse "chestii" care ajuta la imbunatatirea sunetului, decat sa folosesti un egalizator. Daca ai avea o camera de auditie aproape perfecta (nu tu camera de bloc de 20 mp plina cu mobila & diverse) ai avea scule bune (care costa cat ap de bloc) si asculti muzica inregistrata la calitate buna de la case de discuri consacrate, atunci e clar ca nu ai nevoie de egalizator!
In caz contrar poate poti incerca sa vezi, cine stie poate rezolva unele probleme de acustica. _________________ /// Alpine 9855R - Audison LRX 1.400 - Audison LRX 4.5 - U-dimension JR comp - JL Audio 12W7 |
|
Sus |
|
|
kappa_ii
Conectat la: 22 Sep 2004 Mesaje: 1285 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Vin Aug 20, 2010 11:33 pm Titlul subiectului: aha |
|
|
din propie experienta
daca sistemul audio este slab necesita corectari mai mari sau chiar masive -
de exemplu - pe sistemul meu de casca orice modificare - indiferent de fr strica sunetul final .
pe partea de boxe problemele apar predominant din mediul ambiant , pozitionare si tot ce implica boxa , dar cu ceva efort se pot rezolva unele probleme .
am 2 sisteme de sunet - la unu din ele in jurul fr de 200hz necesita diminuare 3 4 db - la cel de-al doilea sistem problemele sint mai mari si necesita mai multa atentie .
prin urmare nu se poate spune exact - iti este sau nu util un eq - in general eq fiind proaste strica sunetul - eu am avut 3 eq - 2 technics 70 si 90 - si din gama pro - un interm 2*31benzi care era mult superior technicsurilor . |
|
Sus |
|
|
DNA
Conectat la: 22 Noi 2005 Mesaje: 2255 Locatie: În creierul meu
|
Trimis: Sam Aug 21, 2010 9:58 am Titlul subiectului: |
|
|
Un EQ de bună calitate este necesar în primul și în primul rând pentru a adapta răspunsul sistemului la camera de audiție.
Într-un alt post ( pe Audiofil Forum, dacă nu mă înșel ) am postat răspunsul în frecvență al unei incite acustice în funcție de apropiere față de un perete.
Boxa pusă cu spatele la perete avea o gâlmă ( o zonă amplificată ) care ieșea cu vreo câțiva decibeli în plus față de restul graficului. Aceeași boxă, depărtată de perete cu doar 60cm, suna diferit ( în bine ), gâlma dispărând.
Ok, dacă prezumăm un caz concret, în care am pune boxele respective într-un spațiu de audiție, în care suntem condiționați să amplasăm boxele cu spatele la perete, sunt doar două soluții. Ori face ceva ca să scăpăm de gâlmă, ori răbdăm și ne resemnăm.
Presupunând că vrem să corectăm răspunsul, atunci avem nevoie de un EQ de bună calitate, cu 31 de benzi pe canal, sau de un EQ parametric cu 4-6 puncte de corecție și Q reglabil. Dacă ar fi să aleg, eu aș merge categoric pe un eq parametric.
Soluția optimă, din punctul meu de vedere, este folosirea unui DSP. Dacă este unul performant, iar reglajele se pot face în tandem cu un soft de măsurare acustică, se pot face minuni. Din păcate, un DSP de bună calitate nu se găsește de cumpărat mai ieftin de 1200 Euro. Sunt DSP-uri foarte ok și la 500 - 800 Euro, mai ales cele apărute în ultimii doi-trei ani, dar despre High End în materie de DSP este nevoie de convertoare performante, iar aceste costă bani.
Ca principiu, ordinea ar fi cam așa, imho:
1. DSP
2. EQ Parametric cu minim 4 puncte de corecție
3. EQ Grafic cu 31 benzi pe canal
4. EQ Grafic cu 15 benzi pe canal
5 EQ Grafic cu 10 benzi pe canal
Sub acest număr de benzi, în opini mea, un EQ nu mai poate fi utilizat pentru hifi, în sensul corectării unor deficiențe de răspuns într-un spațiu acustic, ci doar pentru a corecta răspunsul incintei.
Sunt situații când electronica unui aparat din lanțul de redare este proastă.
Se manifestă printr-o moarte a microdetaliilor, care la ureche aduce cu o secătuire de înalte. Tentația primară este de a amplifica partea de înalte. În aceste cazuri nefericire, nu se va obține decât o degradare suplimentară a sunetul.
Cu siguranță că în cazul unui sistem perfect, pus să cânte într-un spațiu de audițe perfect, un eq este contraindicat. Problema este că perfecțiunea este un deziderat. În lipsa perfecțiunii, un eq bun, sau un DSP performant, poate aduce mai multe îmbunătățiri audibile decât întreaga pletoră de gadgeturi audiofile cu care bieții maniaci încearcă ( în van, imho ) să-și corecteze imperfecțiunile camerei. |
|
Sus |
|
|
DNA
Conectat la: 22 Noi 2005 Mesaje: 2255 Locatie: În creierul meu
|
Trimis: Sam Aug 21, 2010 10:46 am Titlul subiectului: |
|
|
Revin cu o scurtă precizare.
Când mă refer la DSP-uri, nu este vorba despre prosesoarele tip Home Theatre, ori cele de Surround. Și acestea sunt DSP-uri, dar au cu totul altă destinație decât cele la care mă refer eu în postul de mai sus.
Dau mai jos un exemplu de DSP audiofil cu scop de exemplificare.
http://www.tactlab.com/Products/RCS22XP/index.html
Și pe acest forum, acum câțiva ani, Doru Petrescu importa un DSP performant.
Nu mai rețin cum se numea ( poate cineva ne ajută cu un link ).
Dealerii români de audiofile au cam ignorat acest tip de aparate, din păcate.
Sunt foarte sigur că dacă cineva se apucă serios de promovarea unei astfel de scule audio, ar da lovitura, pentru că toate marile probleme într-o audiței provin de la neadaptarea incintelor la spațiul de audiție.
În comparație cu acest tip de probleme, cablurile, sursele, elvatoarele, alte drăcovenii fancy, sunt la un loc ca o picătură într-un lac.
Un DSP nu reprezintă soluția definitivă și nici nu repară ceea ce nu poate fi reparat. Un sistem prost, cu lacune grave, nu poate fi reparat nici cu mama și tata DSP-ului, dar dacă discutăm de sisteme bune, fără reproș, care sună de înțepenești într-un spațiu și ca porcu' în altul, o soluție ar fi folosirea unui DSP specializat.
Ce face un DSP:
http://www.regonaudio.com/Digital%20Room%20and%20Speaker%20Correction.html |
|
Sus |
|
|
DNA
Conectat la: 22 Noi 2005 Mesaje: 2255 Locatie: În creierul meu
|
|
Sus |
|
|
kurupt
Conectat la: 15 Aug 2003 Mesaje: 356 Locatie: Oradea
|
Trimis: Sam Aug 21, 2010 12:10 pm Titlul subiectului: |
|
|
Tare procesorul degx Pacat ca e scump pt majoritatea oamenilori (si util mai ales pt cei care nu au posibilitatea pt a amenaja o camera de auditie si sa cumpere componente scumpe).
Oricum asta e viitorul, degeaba sunt multi conservatori care cred ca tot ce este digital e prost si tot ce e corectat nu poate sa sune numai prost. Acesti oameni ar trebui sa faca o vizita intr-un studio actual sa vada cum se lucreaza...
Pt mine egalizatorul meu, un Kenwood ge7300 a fost un pas inainte, cei drept nu am componente scumpe si bune, nu am o camera ideala pt auditie (o camera de 20mp de garsoniera), nu am nici multi bani pt a finanta pasiunea, pasiunea de a asculta muzica
Normal de la o anumita suma disponibila ai multe optiuni, ba incerci sa te joci cu cabluri, ba schimbi boxele.... dar daca componentele sunt relativ ieftine si vrei sa imbunatatesti sunetul cred ca nu prea poti fara un egalizator bunicel, mai ales daca ai o camera neideala, plina cu mobila...
Putin off. Un lucru care m-a pus pe ganduri si nu prea inteleg: oare de ce marile firme din domeniul hi-fi avita sa folosesca siste active, adica boxe fara crossovere pasive, amplificate activ? Pt ca in domeniul profesional se foloseste acest sintem, iar in auto Hi-fi sistemele scumpe se construiesc tot pe acest principiu. Eu cand am trecut pe sistem activ (la sistemul din masina) acelasi componente folosite au adus o imbunatatire audibila, dinamica mai buna, suna mai natural mai detaliat. Numai la Linn am vazut ca folosit acest crossover activ. Oare de ce este ignorat de altii? Oricum dupa ce am studiat pagina de la degx se pare ca cel mai optim rezultat vine daca folosesti crosover activ cu procesare reala combinat cu egalizare. _________________ /// Alpine 9855R - Audison LRX 1.400 - Audison LRX 4.5 - U-dimension JR comp - JL Audio 12W7 |
|
Sus |
|
|
kappa_ii
Conectat la: 22 Sep 2004 Mesaje: 1285 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Sam Aug 21, 2010 1:00 pm Titlul subiectului: aha |
|
|
simplu - iti sant necesare mai multe amplificatoare - care dealtfel trebuiesc imperechiate . |
|
Sus |
|
|
DNA
Conectat la: 22 Noi 2005 Mesaje: 2255 Locatie: În creierul meu
|
Trimis: Sam Aug 21, 2010 9:15 pm Titlul subiectului: |
|
|
Sistemele performante includ și boxe active, cu DSP incorporat și multe minuni.
Meridian a făcut niște boxe în care DSP-ul este adaptiv ( măsoară răspunsul camerei și face anumite corecții în funcție de aceasta ). |
|
Sus |
|
|
DMX
Conectat la: 22 Apr 2010 Mesaje: 138
|
Trimis: Lun Feb 14, 2011 10:04 pm Titlul subiectului: |
|
|
sunt adeptul eq-urilor dar cu minim 10 benzi pe canal , asta pentru ca nu imi permit scule high-end , folosesc scule mediocre ca si calitate asa ca simt nevoia de bass & stuff pe aumite pasaje muzicale , asadar PRO EQ _________________ PUBLIC ENEMY |
|
Sus |
|
|
|