Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
Autor |
Mesaj |
kurupt
Conectat la: 15 Aug 2003 Mesaje: 356 Locatie: Oradea
|
Trimis: Mie Iun 14, 2006 4:44 pm Titlul subiectului: |
|
|
Citat: | eci eu stiu clar de la cei care mi-au montat sistemul audio in masina ca condesatoarele au rolul principal de a inmagazina energie pt ca a scadea caderile de tensiune cand bass-ul este adanc sau cand pur si simplu sunetul este foarte puternic si al doilea rol al lor dar si cel mai important PE TOATE AMPLIFICATOARELE SCRIE...sa zicem... 60Wx4 la 12v si 75Wx4 la 14,4v...si de aici vine rolul condesatorului care ADUCE MAI MULTA PUTERE IN AMPLIFICATOARE si DUCE AMPLIFICATOARELE IN FRECVENTELE MAXIME DE REDARE PT A INTRA CAT MAI MULTA PUTERE SI FIDELITATE IN BOXE!De ex sa-ti explic...daca amp meu acum fara condesator scoate 40Hz maxim si ii da sub-ului cand o sa-mi montez condesator pe amp o sa-i dea maximul de 30Hz sub-ului din cauza tensiunii crescute unde amp devine de-a dreptul spectaculos! |
Omule nu intelegi, ampliful are nevoie de un anumita cantitate de curent, daca le are functioneaza fara distorsiiuni, daca nu atunci la volum mare intra in distorsiun. Orice aplif are condensator in el!!! Baza este curentul care cand merge motorul vine din alternator, cand motorul este oprit vine din acumlator. Trebuie sa dimensionezi bine cablul de alimentare de la batt pana la amp altfel pierzi din curent!
Citat: | apropo dl fara nume ca nu stiu cine a spus pe forum ca Helix entry level la Audiotec-Fischer...pe bune?!Nu mai spune...ai idee cat costa boxele helix?!hai sa-ti dau eu idee...700 de euro set-ul domnule si domnule tu ai auzit de EISA AWARDS vreodata?!stii care este amp pe 6 canale a anului 2005-2006?!pai hai sa-ti spun eu HELIX A6 COMPETITION...daca nu ma crezi intra pe eisa-awards.org si uita-te acolo!crede-ma omule ca Helix bate orice brand de boxe si amp de pe piata iar Brax ridica stacheta si mai sus si da o lectie de sunet de iti doresti sa ai bani sa le cumperi si tu!Hai sa-ti mai dau un sfat...du-te la orice firma de car audio si intreaba care sunt boxele si amp lor cele mai bune si apoi intreaba si ce fac Helix si Brax...ei bine oamenii aia te lase cu gura cascata despre performanta lor si culmea n-o sa vb de boxele lor din magazin...ceva mai tare ca Helix si Brax nu exista!Si inca ceva daca firma audiotc-fischer dorea ca helix sa fie entry level cum se face ca brax nu face subwoofere si le folosesc pe cele de la helix competition pt masinile lor de demo si nu numai sau alte accesorii pe care numai sub numele de helix le gasesti?!ia zi-mi tu mie!crede-ma fratioare ca si eu eram disperat ca tine inainte...pioneer,alpine,DLS,mac audio si alte firme de renume de care mai toata lumea a auzit,dar cand am auzit de helix si brax si mai ales am ascultat muzik pe boxele lor pai lasa-ma doamne ca aproape am facut pe mine!stii ce senzatie ai cand pui mana pe un tweeter de 25 de mil bucata?!iti zic eu te apuca nebunia...
si domnule expert ia consulta si tu specificatiile boxelor si amp de la pioneer,alpine si alte firme care le crezi tu cele mai tari si apoi si specificatiile celor de la helix si brax si vb dupa ce te convingi...zi-mi si mie ce firma trece de 100db S/N asa cum e cazul lui helix si brax...sau ce firma trece de bariera de 100W RMS pe boxa?!in cazul lui brax 120W RMS pe boxa(mediu-bass desigur)!sa te vad ce mai zici acum... |
Nu stiu la cine v-ati referit, dar raspund eu pt ca eu am zis ca Helix este brandul din care traieste firma respectiva.
1 Acum depinde despre ce vorbim, daca vorbim de subwoofere sunt multe firme foarte bune si eu nu am referit la pioneer, alpine & co.
Sa dau exemple? JL Audio [asta am eu in portbagaj] GZ, Hertz, Focal, Kicker, MB Quartz, Fusion, Rockford Fosgate...
2 Daca vorbim de aplifuri, si nu amplifuri de duzina mai sunt si alte firme care sunt bune daca nu mai bune: Audison, Zapco, u-Dimension, Steg, Sinfoni...si asta numai cele HIGH dar eu oricand as prefera un GZ sau un Hifonics fata de Helix [bineinteles la acelasi categorie de pret]
Citat: | ce firma trece de 100db S/N asa cum e cazul lui helix si brax...sau ce firma trece de bariera de 100W RMS pe boxa?!in cazul lui brax 120W RMS pe boxa(mediu-bass desigur)!sa te vad ce mai zici acum... |
Cred ca glumesti, tu chiar crezi ca lumea se invarta numai in jurul Helix si Brax? Ati dau un exemplu concret un set care poti cumpara si in romania, care nu este cel mai bun: Hertz ML K2 care are 150w RMS continu, iar de cele 100 db S/N trec multe firme care produc amplifuri...
Dar afirmatia ta: Citat: | crede-ma omule ca Helix bate orice brand de boxe si amp de pe piata |
este o aberatie, sunt multe firme care au castigat concursuri internationale in SQ sau SPL , in cate concursuri a castigat Helixul? Nimeni nu a spus ca Helix nu ar fi bun dar sa zici ca bate oricare firma
Iar faptul ca au castigat un premiu EISA nu inseamna nimic, multe alte firme au castigat zeci de premii EISA...
Nu am nimic nici cu tine nici cu firma Helix/Brax dar nu ami place stilul asta de dezinformare. Zici ca e cel mai bun, cu ce le ai comparat? Pe mine nu ma intereseaza sa ma informeze "orice firma car-audio" pt ca fiecare vrea sa vanda marfa lui [evident tine cu firma cu care are contract] iar eu acum 10 ani cand multi nu stiau ce insemna car hi-f am fost in ungaria si am ascultat masini demo de la Rockford, Rainbow, Phoenix Gold... am fost ca spectator chiar si la concursuri DB Drag si SQ.
Citat: | rede-ma fratioare ca si eu eram disperat ca tine inainte...pioneer,alpine,DLS,mac audio si alte firme de renume de care mai toata lumea a auzit, |
Nu suntemi frati, nu sunt disperat [chiar am un HU Alpine, un set de la Hertz, un amp GZ si un sub JL Audio cu un condensator Stinger] dar sa stii ca si ALpine are serii foarte bune de dif, sub aplif, sa nu mai vorbim de DLS care a castigat multe concursuri SQ. Si chiar sunt convins ca setul de la Alpine SPX-Z15M bate oricare set de la Helix, setul de la Alpine fiind fabricat de Scan- Speak dar puteam sa dau si ex lui DLS seria UR care este facut de Morel. |
|
Sus |
|
|
Mitica Reclamagiu
|
Trimis: Mie Iun 14, 2006 4:44 pm Titlul subiectului: Mitica |
|
|
|
|
Sus |
|
|
PvDTranceAddicted
Conectat la: 07 Iun 2006 Mesaje: 22 Locatie: Constanta, Romania
|
Trimis: Lun Iun 19, 2006 9:49 pm Titlul subiectului: |
|
|
sunt un simplu pasionat al car audio si al muzicii electronice ascultata in hi-fi nimic mai mult...
intodeauna am visat si mi-am dorit the best of the best in car audio,in masini rapide si care suna cel putin la fel de perfect ca in studio-ul lui George Lucas de care am auzit numai de bine si in al doilea rand eu n-am reusit in viata mea sa ingenuchez boxele de la brax demo car din bucuresti cand am fost sa-mi montez sistemul meu audio acolo...pur si simplu parca vroiau si mai mult si mai mult,mult mai mult...era o isterie de sunete perfecte parca iesite special din boxe pt a-ti umple creierul de crize isterice de interconectare a nervilor supraexcitati de atata sunet intr-o stare fenomanal de perfecta...
aproape ca l-am atins pe dumnezeu cand ascultam muzik in masina aia,totul era de vis...bani sa ai frate ca preturile pt o asa masina de vis te duce lejer la 25-30mii de euro numai sistemul audio fara video...dar deh daca chiar vrei sa ai tot ce e mai bun de pe lumea asta ar fi cazul sa strangi bani de pe acum pt ca merita din plin asa ceva...si dupa cum imi dau seama...voi sunteti fani ai marcilor auto din germania si de ce nu si fani ai marcilor de car audio din germania create,dezvoltate si ansamblate in germania...nimic de spus aici! |
|
Sus |
|
|
sorin6
Conectat la: 29 Noi 2004 Mesaje: 3916 Locatie: vesnicele plaiuri ale vanatoarei
|
Trimis: Lun Iun 19, 2006 10:05 pm Titlul subiectului: |
|
|
Din ce in ce mai mult cred ca faci publicitate mascata
Pe bune, muzica se asculta (in ganaral) ACASA, in masin muzica nu are cum sa sune bine, ci doar TARE (cu exceptia unor "compozitii" de genul "deep bass" si altele ca si ele, creeate specific pentru auto... )
Acuma... pasiunea ta nu are nimic rau in ea si de fapt, pe banii tai faci ce vrei... Cu toate acestea...
- schimba totusi, masina in cutia ta de chibrituri nu vei obtine niciodata nimic... Uite, ia-ti, de exemplu, un Opel din anii 70-80 la aceeasi bani... e fara moarte... si are motorul ceva mai demn de acest nume... Un Monza, sa zicem... Sfatul meu nu are nimic de comercial...
- Incearca sa pui si alta muzica decat BUM-BUM-TZZ-TZZ sa vezi cat de jenant suna... Iti sugerez muzica clasica, un concert de orga, ceva acolo, o voce alta decat cea ragusita de manelist, eventual niste "manele mexicane" (fara misto, incearca niste mariacchi...) Vorbim DUPA aia...
- In alta ordine de idei si fara sa "ma leg de tine" solutiile care ti-au fost sugerate sunt, partial, cel putin, menite "sa-ti traga banul" cu produse scumpe de catalog Nu ca cele ieftine ar fi mai bune, dar de multe ori cred ca instalatia ta sfideaza legile fizicii... nu iti voi da exemple, nu de alta dar (fara suparare) vad ca calculele celorlalti "te depasesc"...
Uite, doar asa ca si chestie... 5-6 KW necesari "sculei" cu motorul la 850rot/min (unde el "stie sa dea" 1KW) mi se pare aberant...
Uite, eu am 200W in masina si zau ca imi ajung... desigur, nu cer aceleasi lucru de la instalatie, nici de la masina... dar crede-ma ca la 180 kmh inca se aude bine...
- Si ca sa nu crezi ca "nu sunt iesit din sat" ... fac Paris Tuning Show de circa 10 ani... nu neaparat pentru audio, evident... |
|
Sus |
|
|
kurupt
Conectat la: 15 Aug 2003 Mesaje: 356 Locatie: Oradea
|
Trimis: Lun Iun 19, 2006 10:44 pm Titlul subiectului: |
|
|
Citat: | voi sunteti fani ai marcilor auto din germania si de ce nu si fani ai marcilor de car audio din germania create,dezvoltate si ansamblate in germania...nimic de spus aici! |
Vezi ca ai putea sa ai mari surprize!!! Eu nu as fi asa de sigur ca toate produse sunt asamblate in germania, mai ales la Helix care este relativ ieftin. Nu cred ca in momentul actual cand globarizarea este cuvantul cheie pt a rezista pe piata nu a ajuns si la Helix/Brax... Trebuie sa fii naiv ca sa crezi ca in momentul actual este cineva capabil sa fabrice de ex: un difuzor de la A la Z singur, fara sa apeleze la companii specializate in diferite domenii! Asta daca macar se ocupa cu fabricarea lor si nu lucreaza in sistemul "off the shell" adica construita de alta firma si etichetata ulterior...
Iar faptul ca la Brax amplifurile sunt construite manual nu inseamna ca ar fi mai bune decat cele facute de roboti. Asta este marketingul trebuie sa justifici pretul ridicat la un produs: e asamblat manual, cu piese alese , foloseste materiale hiper-super folosit de armata, navete spatiale... |
|
Sus |
|
|
kappa_ii
Conectat la: 22 Sep 2004 Mesaje: 1285 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Joi Iun 22, 2006 2:31 am Titlul subiectului: aha |
|
|
condensatorul acela nu creste voltajul - de la 12 la mai mult - nu da putere mai mare -!!
sa zicem ca aveam 12.5 v la baterie cu motorul pornit- cind dam drumu la muzica la maxim - acel voltaj osileaza din cauza consumului oscilant -
de la 12.5 o sa aibe fluctuatii de 1 2 3 v in jos - aceste oscilatii se v-or observa si la becurile masinii - osileaza intensitatea liminii ..
acum ce face condensatorul asta - tine pentru foarte scurt timp o rezerva de energie - rezultat - voltajul nu v-a mai scadea asa brusc . - dar dupa un timp in care acest condensator se v-a descarca - efectul va fi acelasi ca si cind nu am mai avea condensator .
condensatorii aceea ajuta la dinamica si la virfuri in tensiune .
dar 1 farad este foarte foarte putin pentru ce puteri vorbiti voi acolo !
este putin tocmai pentru ca incarcarea lor se face foarte lent - datorita voltajului mic al bateriei --- cel mai bine ar fi fost ca acele amplificatoare de masina sa aibe filtrare mai mare in sursa de comutatie - acei condensatori nu ar fi trebuit sa aibe valori asa mari deci nu ar fi costat asa mult si nu ar fi fost nici asa mari ca volum . |
|
Sus |
|
|
kurupt
Conectat la: 15 Aug 2003 Mesaje: 356 Locatie: Oradea
|
Trimis: Joi Iun 22, 2006 3:25 pm Titlul subiectului: |
|
|
Vezi ce a scris mai sus viper:
"Se recomanda in general 0.1F pentru fiecare 100W RMS."
Deci 1 farad merge pana la 1000W, putere care putin detin momentan in masina, desigur exceptand masinile care participa la concursuri, dar majoritatea instalatiilori nu atinge 1000W RMS, mai ales cu amplifuri ieftine de duzina care pe hartie au 1000W in realitate
Desigur daca te uiti la masini din america, adica cele facute pt concursuri, multi nu au condensatoare, in schimb au mai multe alternatoare si acumlatoare, pt ca curentul e baza, daca nu ai curent suficient degeaba pui condensator! |
|
Sus |
|
|
NateDoggOnyx
Conectat la: 20 Dec 2008 Mesaje: 7 Locatie: Baia Mare
|
Trimis: Sam Dec 20, 2008 2:25 am Titlul subiectului: Salutare |
|
|
Salutare all . Am si eu o intrebare . Am asa in masina woofer -> GTO 1204BR amplif -> Audison Milenium Power 4 , player -> Alpine IDA-X200 ( care are 2X sony 10 cm 2 cai ( 30 W ) si 2x JBL 6x9 GTO 3 cai ( 80 W ) . Cam am probleme cu bateria , ce condensator i-mi recomandati . Va multumesc _________________ JBL + AUDISON POWER :X :X |
|
Sus |
|
|
ReLLaXX
Conectat la: 08 Mar 2004 Mesaje: 882 Locatie: Bucuresti-Napoca City
|
Trimis: Sam Dec 20, 2008 5:20 am Titlul subiectului: |
|
|
O baterie buna (deep cycle).
Un condensator in cazul asta e ca o compresa peste o fractura deschisa.
Ce masina/motorizare? Ce cabluri de alimentare folosesti? _________________ Just cruising...
" Tweeterele metalice suna metalic, cele plastice suna plastic iar cele de matase suna matasos" Mdaa... |
|
Sus |
|
|
NateDoggOnyx
Conectat la: 20 Dec 2008 Mesaje: 7 Locatie: Baia Mare
|
|
Sus |
|
|
ReLLaXX
Conectat la: 08 Mar 2004 Mesaje: 882 Locatie: Bucuresti-Napoca City
|
Trimis: Sam Dec 20, 2008 5:02 pm Titlul subiectului: |
|
|
1) Motocicleta aia stilizata pe plansa de bord imi ridica ceva semne de intrebare, dar ma rog....fiecare cu ideile lui.
2) Parere.... Scapa de "coada de rechin" de pe plafon, din doua motive. Unu', este un element exclusiv al marcii BMW si doi, este o copie proasta a originalului.
3) Daca tu stii deja ca ai nevoie de un condenator de aprox. 1.5F, de ce mai ceri pareri?
4) Cabluri de 2.2 sau 3...ce? Metri? Kg? Spune in mm2 sau in standardul AWG. Trebuie sa scrie ceva pe cablu.
Daca stam sa studiem sistemul electric al masinii tale o sa descperim ca:
1) Alternatorul produce curent.
2) Bateria stocheaza acel curent.
Condensatorul nu produce curent si nu stocheaza decat ceea ce poate sa traga din baterie. Deci daca alternatorul si bateria sunt subdimensionate, condensatorul devine util doar pentru voltmetru. Desigur, caderile de tensiune vor fi limitate cu ajutorul lui, pentru o vreme. Dar problema ta va fi aceeasi. NU ai destul curent ca sa alimentezi sistemul. Sunt foarte putine condensatoarele de pe piata care chiar au acei 1-1,5F, real. Si acelea costa de obicei aproape cat o baterie deep cycle. Daca doresti sa-ti cumperi un tub frumos cu display si borne in varf pe care scrie 1 sau 1,5F, e ok. Sa nu crezi ca o sa ii si aiba. _________________ Just cruising...
" Tweeterele metalice suna metalic, cele plastice suna plastic iar cele de matase suna matasos" Mdaa... |
|
Sus |
|
|
kilaru_de_coduri
Conectat la: 03 Mar 2006 Mesaje: 1530
|
Trimis: Sam Dec 20, 2008 9:41 pm Titlul subiectului: |
|
|
Hmm...si eu care credeam ca astfel de masini au ajuns la remat...
Totusi intreb si eu: cat consuma pe iarna la suta de km ?
Un prieten de-al meu a avut una super OK, super reglata dar iarna sub 15l/100km nu scos nici cu slujbe...
Sincer eu unu nici acu nu stiu cum e cu schimbatorul ala de la blocul de lumini
Nu cred ca m-as putea obisnui cu asa ceva... |
|
Sus |
|
|
NateDoggOnyx
Conectat la: 20 Dec 2008 Mesaje: 7 Locatie: Baia Mare
|
Trimis: Dum Dec 21, 2008 2:37 am Titlul subiectului: |
|
|
E simpla masina , e mult mai buna ca DACIA orcum , simplu motoru simplu de reparat ( daca se strica !! ) consum la mine e 10 maxim daca urca mai sus de 4000 ture ca de la 3250 aproximativ la mine se deschide corpu 2 de la carburator si atunci papa mai mult da asa in oras cam 8.7 - 9 cam asa ceva si la drum lung bag treapta 5 si o tin la 120-130 klm/h i-mi scot un consum de 6,2 maxim testat . Iarna in oras normal mananca mai mult da io mai mult de 10 nu am avut consum cu tot cu muzica caldura si ce mai e peacolo . Caldura am , lumini am stergatoare am muzica am ce i-ti mai trebe ? , practic asa zis ...... masina e noua din 1995 are 65983 klm fara schimbat ceva la motor inafara de ambreaj .
Si asa zisa intrebare pe care o asteptam , raspunsul ?nu il vad nicaieri . intreb altceva si mi se raspunde cu totu si cu totu alta treaba .
Ms de ajutor , salutari de la baia mare si Sarbatori fericite _________________ JBL + AUDISON POWER :X :X |
|
Sus |
|
|
ReLLaXX
Conectat la: 08 Mar 2004 Mesaje: 882 Locatie: Bucuresti-Napoca City
|
Trimis: Dum Dec 21, 2008 3:31 am Titlul subiectului: |
|
|
NateDoggOnyx a scris: |
Si asa zisa intrebare pe care o asteptam , raspunsul ?nu il vad nicaieri . intreb altceva si mi se raspunde cu totu si cu totu alta treaba .
Ms de ajutor , salutari de la baia mare si Sarbatori fericite |
Ai intrebat ce condensator iti trebuie. Ti-am spus de ce ai nevoie, ti-am spus si de ce. Ai primit EXACT raspuns la intrebarea ta, cu tot cu detalii. Daca crezi ca am intrat prea mult in amanunte, retine asta: Un condensator "comercial" de 1 sau 1.5 Farazi nu are in realitate acei Farazi si de multe ori nu are nici 1/3 din ei. In cazul acesta este realmente o cheltuiala inutila, iar la banii la care cumperi un condensator de 1 sau 1.5 Farazi pe bune, cumperi o baterie deep cycle care iti rezolva problema cu curentul. Simplu!
Raspunsul legat de condensator era in cel de-al doilea post al tau, cand ti-ai raspuns singur si ai spus ca ai nevoie de unul de 1.5F, unde practic cereai o confirmare. Acu' vrei idei/sfaturi sau confirmari?
Daca erai chitit pe un condensator indiferent ce ti se spune, de ce te mai deranjezi sa pui intrebari pe forumuri? Daca vrei te trimit undeva unde ti se recomanda asa ceva, chiar daca nu prea au utilitate. Cineva trebuie sa le cumpere si pe astea. Sau mai bine. Ia unu mare cu becuri multe. Macar sa arate frumos. Ca tot vin sarbatorile.
Multumim pentru urari, la fel si tie! Numai bine! _________________ Just cruising...
" Tweeterele metalice suna metalic, cele plastice suna plastic iar cele de matase suna matasos" Mdaa... |
|
Sus |
|
|
NateDoggOnyx
Conectat la: 20 Dec 2008 Mesaje: 7 Locatie: Baia Mare
|
Trimis: Dum Dec 21, 2008 2:53 pm Titlul subiectului: |
|
|
Bine . Atatia bani nu dau pe o baterie , mai ales pentru masina asta ....... sa fim seriosi .
Daca iau acest condensator : http://www.o firma.ro/produse/Accesorii_instalare/Condensatoare/Pyramid/CAP160DBL/ Cred ca o sa-mi rezolve problema 60 % , daca nu i-mi schimb amplifu si gata . Apropo , folosesc cabluri la amplif ( Interconti - RA54665 - Power Cable - O.F.C - 20 sqmm - IBF ) am scris tot ce scrie pe cablu sa sti ,si rezistenta din soclu e de 30 AMP de pe + , la player am cablurile originale de la alpine + cablaraiele de la difuzoare asa cum au venit din fabrica ( cam subtirele ) .
Si mai am o problema . Playerul e pus pe direct de la baterie ( + . - ) nu la contact , consuma curest si dupa ce ii dau jos fata detasabila ? ( banuiesc ca DA , dar nu consuma mult ) _________________ JBL + AUDISON POWER :X :X |
|
Sus |
|
|
ReLLaXX
Conectat la: 08 Mar 2004 Mesaje: 882 Locatie: Bucuresti-Napoca City
|
Trimis: Dum Dec 21, 2008 3:26 pm Titlul subiectului: |
|
|
Cu condensatorul - no comment. Adevarat, baterii rezonabile gaseai de pe la 5 mil in sus. Asta e, nu-i ieftin "sportul".
Playerul legat pe direct poate sa consume in standby, undeva sub 1A, dar consuma. E bine sa-l pui pe contact.
Cablurile de 20mm2 par sa fie suficiente iar siguranta de 30A la fel, daca nu a crapat pana acum. _________________ Just cruising...
" Tweeterele metalice suna metalic, cele plastice suna plastic iar cele de matase suna matasos" Mdaa... |
|
Sus |
|
|
|