Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
Autor |
Mesaj |
ReLLaXX
Conectat la: 08 Mar 2004 Mesaje: 882 Locatie: Bucuresti-Napoca City
|
Trimis: Joi Mar 18, 2004 6:58 pm Titlul subiectului: Condensatoare. Ce, cum si de unde? |
|
|
Caut niste condensatoare de minim 2,5 farazi. Problema e ca nu am chef sa arunc bani degeaba, asa ca as vrea sa stiu de unde pot sa cumpar ceva ieftin si bun (atat cat se poate, inteleg ca nu o sa le iau pe bani de nimic ). Locuiesc in Cluj, dar daca e nevoie ma deplasez si in alte orase (ex Bucuresti). Cineva...niste sugestii, ceva?
Multumiri anticipate...
PS: Aceeasi problema pt panouri de sigurante si conectica profi (cablaje de ex). _________________ Just cruising...
" Tweeterele metalice suna metalic, cele plastice suna plastic iar cele de matase suna matasos" Mdaa... |
|
Sus |
|
|
Mitica Reclamagiu
|
Trimis: Joi Mar 18, 2004 6:58 pm Titlul subiectului: Mitica |
|
|
|
|
Sus |
|
|
IM
Conectat la: 09 Mar 2004 Mesaje: 519 Locatie: Drobeta Turnu Severin
|
Trimis: Dum Mar 21, 2004 9:46 pm Titlul subiectului: |
|
|
Te pot ajuta daca imi dai mai multe detalii...
Trimite-mi te rog pe adresa info@car-hifi.ro configuratia sistemului tau - partea de putere. In functie de nr de amplificatoare din sistem si de specificatiile fiecaruia pot sa-ti ofer o solutie cat se poate de eficienta pt. sistemul tau. |
|
Sus |
|
|
IM
Conectat la: 09 Mar 2004 Mesaje: 519 Locatie: Drobeta Turnu Severin
|
Trimis: Lun Mar 22, 2004 3:30 pm Titlul subiectului: Pentru a intelege mai bine de ce ne trebuie condensatoare... |
|
|
Condensatoarele de capacitati mari (>0,5F) sau stabilizatoarele de tensiune, au rolul de a stabiliza tensiunea intr-un sistem electric.
Intr-un sistem in care mai multi consumatori "se lupta pentru putere", atunci cand un amplificator incepe sa foloseasca putere intr-un ritm fluctuant, luminile din bord si farurile incep sa “palpaie”...
Acest fapt poate influenta functionarea corecta a celorlalte amplificatoare din sistemul audio. Este adevarat ca amplificatoarele bune au integrate condensatoare in circuitul de alimentare care au rolul de a furniza curent atunci cand este nevoie. Dar, energia pentru a incarca acesti condensatori trebuie sa vina si ea de undeva si in momentele de solicitare maxima (peak-uri) aceasta energie nu este intotdeauna disponibila.
Un condensator furnizeaza energie si curent unui amplificatory atunci cand acesta are nevoie. In mod normal o baterie de masina si un alternator furnizeaza curent mare in intervale "mari" de timp (Ah - Amperi-ora). Un amplificator lucreaza in intervale mici de timp – milisecunde – el cerand aproape instantaneu cantitati mari de current din sistemul electric pentru a sustine reproducerea fara probleme a unui sunet clar, curat, fara distorsiuni. Bateriile auto nu sunt facute pentru asta. Aici intervine roluil condensatorului.
El inmagazineaza curent si sustine putere in mod asemanator unei baterii numai ca il furnizeaza aproape instantaneu. Daca un amplificator nu are de unde sa consume curent atunci cand are nevoie el nu poate reproduce semnalul musical asa cum ar trebui. Teoretic asta se traduce prin distorsiuni. Daca un amplificator este lipsit in mod constant de curent si fortat sa lucreze in acest regim timp indelungat el va incerca sa compenseze aceasta lipsa prin cresterea tensiunii. Acest fenomen duce la supraincalzirea amplificatorului, fortandu-l sa mearga inafara regimului sau normal de lucru, fapt care duce la scurtarea duratei sale de viata.
Condensatorul furnizeaza amplificatorului ceeace el are nevoie - curent, permitandu-i acestuia sa functioneze la parametrii sai maximi fara probleme.
Un condensator nu va face sistemul tau audio sa sune dintr-o data mai tare – cu toate ca poate imbunatati acest lucru; nu va duce la o crestere in tensiune a sistemului electric auto – ci va face posibila mentinerea lui; nu va furniza putere in plus pentru consumatori – dar cu siguranta o va mentine.
Un condensator va fi un castig pentru majoritatea acelora care cauta calitatea sunetului si bineinteles principalul beneficiar este sistemul electric auto.
Ex. Suma consumatorilor intr-un system audio auto este de 68A.
Am nevoie astfel de o baterie de cel putin 72Ah, un alternator pe masura - 80Ah, si in functie de puterea amplificatoarelor aleg condensatorul (condensatoarele) necesar, (-e), dupa regula: 0,1F(Farad) minim / 100Wrms.
Acesta se va monta cat se poate de aproape de amplificator.
De asemenea trebuie tinut cont si de sectiunea cablurilor folosite in instalatie, blocurile de distributie si sigurantele de protectie aferente, etc… dar intram intr-o alta discutie…
Tot ceeace doriti sa aflati despre instalari profesionale de echipamente audio auto precum super oferte de preturi pentru componente audio auto veti gasi incepand cu luna aprilie accesand pagina www.car-hifi.ro |
|
Sus |
|
|
puf
Conectat la: 07 Dec 2003 Mesaje: 1537 Locatie: bucuresti
|
Trimis: Mie Mar 24, 2004 8:54 pm Titlul subiectului: |
|
|
Sau poti merge mai departe sa schimbi acumulatorul cu unul sau mai multi special pentru audio daca instalatia merita si daca alternatorul poate sa incarce .
La capacitori pretul e undeva la 100 euro la 1 farad si merita montat daca ai puteri peste 600w rms dupa cum a explicat bine IM . |
|
Sus |
|
|
Bogdan
Conectat la: 08 Dec 2003 Mesaje: 1253 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Mie Mar 24, 2004 11:19 pm Titlul subiectului: |
|
|
Problema principala la acest gen de puteri nu e condensatoru' sau bateria, ci daca te tine alternatorul. Daca nu, rest in piece(s) cat de curand... |
|
Sus |
|
|
DjLeco
Conectat la: 07 Sep 2004 Mesaje: 95 Locatie: Bucuresti Dr Taberei
|
Trimis: Mar Sep 07, 2004 2:04 pm Titlul subiectului: Nu vreau sa va supar... |
|
|
Salut!
Nu crezi ca ar fi mai bine decit sa dai 100E pe 1 Farad la 16Vcc, care ar da un curent instantaneu de aprox 60-70, hai sa zic (100,daca e ceva de calitate) Amperi, mai bine dai banii aia pe 2 acumulatori de 150-180 Amperi pe ora(asta in cazul in care ai spatiul unde sa-i montezi) care puse in paralel ar da un curent INSTANTANEU (curent de scurtcircuit) de aproape 2KA (2000AMPERI)?
Ca sa ai de unde sa TRAGI sustinut...
De ex la unele piese audio, sint pasaje cu un bas prelung(durata)care e format din frecvente intre 25Hz si aprox 60 Hz , genul acela de piese jungle
1995-1996, la care ampliful ar PAPA peste suta si de amperi ca sa poata debita puterea (sa zic 1X600W-2 canale in punte) fara distorsiuni?
Crezi ca atunci, sa zicem, 2000000 microfarazi(2F) ar fi suficienti?
Eu zic ca nu!
Si cineva mai posta ceva mai sus., ca degeaba ai 2-3-4 baterii si nu stiu citi farazi, daca nu ai alternator de min 80-115 A.
La care cu un mic "tunning" sa scoata tensiune de 14,4-14,7 V la ralanti...
Si cablajele "conteaza f f f mult",nu neaparat sectiune f mare cit calitatea cuprului care este folosit.
Eu am avut cablu de 25 mm patrati sectiune care se incalzea urit de tot, l-am schimbat cu un ROMANESC de 16mm patrati care se incalzeste mult mai putin, si acu sint multumit...
Sa nu uit sa precizez,am avut un consum de virf de 174 amperi la un pasaj de bas, curent masurat pe un SHUNT profesional cu o rezistenta interna f f mica cred ca sub 1 miliohm.
Si mai mor pe o chestie pe care o practica multe firme chiar de prestigiu, (nu dau nume ca nu vreau sa supar pe nimeni), care zic ca ampliful are 2X 400, 2X600w RMS sau configuratii gen 4 X cuplabile in punte si au sigurante (2 buc) de 30 amperi...
Oare pt ei legea fizicii a fost scrisa altfel?
Ori eu stiu ca la 12V(generalizam)si un curent de cca 60 amperi( desi sint sigurantede 30A care se ard intre 25 si 40A) puterea consumata ar fi de aprox 720W, (repet cu sig de 30A) , atunci cum pot ei scoate puterea pe care ei zic ca o dau amplifurile respective?
Sa zicem ca pt unul de 2X600, puterea consumata reala ar fi cam de 1,5-1,7Kw, tinind cont de randamentul sursei in comutatie si al amplifului clasa AB(destul de mic), adica un curent de cca 141,7A...
Asa ca va las pe voi sa comentati...
Sper ca nu v-am deranjat
Si sa va dau si eu o schema de amplif si un test pt amplif auto si SUBwoofer |
|
Sus |
|
|
DjLeco
Conectat la: 07 Sep 2004 Mesaje: 95 Locatie: Bucuresti Dr Taberei
|
Trimis: Mar Sep 07, 2004 3:17 pm Titlul subiectului: Testul de SUBwoofer |
|
|
Incercati dar cu tot ce este corectie la 0db,sa nu va sara dif-ul de bass...
Recomand minim 15"!!! sau 12" dar nu Made In China! |
|
Sus |
|
|
claudio
Conectat la: 01 Noi 2006 Mesaje: 8 Locatie: Cluj / Bistrita
|
Trimis: Mie Noi 01, 2006 7:38 pm Titlul subiectului: |
|
|
vb cu un prieten si ma tot "scandalizam" pe tema asta cu , condensatoarele
imi tot zicea ca , condensatoarele inmagazineaza curent si pana la urma ca sa se scoata mi-a aratat linkul asta....
pai ma... voi sunteti nebuni?? cum sa poata un condensator inmagazina curent electric ma? bobina inmagazineaza curent!!!
condensatorul inmagazineaza sarcina electrica pe armaturile lui => tensiune electrica.
daca aveti nelamuriri intrebati ... fara rusine
si daca nu stiti de ce se fol cond la ampif de masina va zic si aia
nu ce zic altii care instaleaza amplif si condensat si cabluri in masini ... dar ei habar nu au cum functioneaza.
Respect,
Claudio |
|
Sus |
|
|
claudio
Conectat la: 01 Noi 2006 Mesaje: 8 Locatie: Cluj / Bistrita
|
Trimis: Mie Noi 01, 2006 7:42 pm Titlul subiectului: |
|
|
PS: imi cer scuze ca am dar replay la un post asa de vechi |
|
Sus |
|
|
jkraxi
Conectat la: 08 Noi 2004 Mesaje: 87 Locatie: bucuresti
|
Trimis: Mar Noi 07, 2006 11:30 pm Titlul subiectului: |
|
|
claudio a scris: | daca aveti nelamuriri intrebati ... fara rusine
si daca nu stiti de ce se fol cond la ampif de masina va zic si aia
nu ce zic altii care instaleaza amplif si condensat si cabluri in masini ... dar ei habar nu au cum functioneaza.
Respect,
Claudio |
Eu de exemplu as vrea sa stiu. Poti sa faci o prezentare schematica a unui "circuit" de sonorizare auto: amplif, sursa, condensator, difuri, etc. As vrea sa-mi fac un sistem pt masina, dar nu stiu cu ce sa incep.
Mersi. _________________ "Live Here Now" - daca apare sa ma anunte si pe mine cineva |
|
Sus |
|
|
Sorin-Iassy
Conectat la: 19 Noi 2006 Mesaje: 6
|
Trimis: Lun Dec 25, 2006 11:37 pm Titlul subiectului: |
|
|
claudio a scris: | vb cu un prieten si ma tot "scandalizam" pe tema asta cu , condensatoarele
imi tot zicea ca , condensatoarele inmagazineaza curent si pana la urma ca sa se scoata mi-a aratat linkul asta....
pai ma... voi sunteti nebuni?? cum sa poata un condensator inmagazina curent electric ma? bobina inmagazineaza curent!!!
condensatorul inmagazineaza sarcina electrica pe armaturile lui => tensiune electrica.
daca aveti nelamuriri intrebati ... fara rusine
si daca nu stiti de ce se fol cond la ampif de masina va zic si aia
nu ce zic altii care instaleaza amplif si condensat si cabluri in masini ... dar ei habar nu au cum functioneaza.
Respect,
Claudio |
Claudio ai dreptate, pana la un punct, da, condensatorul acumuleaza, "condenseaza" energie in campul electric dintre armaturi, in dielectric, proportionala cu patratul tensiunii dintre armaturi; abia cand inchidem circuitul apare circulatia sarcinilor electrice = curent electric, energia cinetica a curentului provenind din energia campului electric din condensator.
Din pacate, nici bobina nu "inmagazineaza curent" ci energie magnetica, proportionala cu patratul intensitatii curentului ce o strabate... Apoi, cand intensitatea curentului prin bobina sufera o variatie oarecare in timp, prin autoinductie bobina genereaza curent autoindus, energia acestui curent provenind din energia campului magnetic "inmagazinat" in miezul bobinei.
Scuza-ma, nu este pedantism, doar o corectare: inmagazinarea energiei e una, curentul electric e alta, e miscare, el nu stationeaza, nici in condensator, dar nici in bobina.
Cele bune. |
|
Sus |
|
|
|