Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
Autor |
Mesaj |
marco polo
Conectat la: 07 Iun 2005 Mesaje: 1380 Locatie: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie Aug 12, 2009 10:58 pm Titlul subiectului: |
|
|
@ tibi - multumesc!
@ diy-audio - am mai spus si cu alta ocazie ca eu NU AM VRUT ca incintele mele sa iasa f. curbate. in plus, la mine baffle-ul este inclinat si din cauza asta si incinta este mai adanca si curbura lateralelor mai putin pronuntata. pt. un incepator, nu am vrut sa-i impun acest detaliu (baffle inclinat) in planul de constructie al boxelor desi complexitatea incintei lui glucica este mult peste pretentiile unui diy-er incepator.
@ glucica - felicitari inca o data
chiar am vrut sa te intreb cate ceva legat de sunetul acestor incinte (de care este responsabil printre altele si filtrul) si echipamentele din set-up precum si materialul muzical folosit, dar vad ca mi-ai luat-o inainte
|
|
Sus |
|
|
Mitica Reclamagiu
|
Trimis: Mie Aug 12, 2009 10:58 pm Titlul subiectului: Mitica |
|
|
|
|
Sus |
|
|
shambala
Conectat la: 05 Ian 2005 Mesaje: 2858 Locatie: Iasi
|
Trimis: Joi Aug 13, 2009 12:00 am Titlul subiectului: |
|
|
glucica - relativ la standuri: din cate inteleg, picioarele sunt 2 bare [pline ?] de 30mm diam, "imbracate" cu cate un picior de masa din tabla subtire.
Sa stii ca solutia este extrem de proasta si da rezonante la greu. Trebuie sa le umpli neaparat cu nisip (sau alice sau altceva, nu conteaza). Chiar daca acum nu-ti dai seama, dupa aceea se va simti o mare diferenta.
ps - un stand de 14-15kg nu inseamna mult. Daca le faceai cu cate 3 tevi ordinare (dar cat mai groase in carne) sudate bine de placile de fier ar fi fost mult mai bine, iar greutatea (umplute cu nisip) ar fi trecut de 30kg
_________________ Filtre la comanda. |
|
Sus |
|
|
marco polo
Conectat la: 07 Iun 2005 Mesaje: 1380 Locatie: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi Aug 13, 2009 12:27 am Titlul subiectului: |
|
|
shambala a scris: | glucica - relativ la standuri: din cate inteleg, picioarele sunt 2 bare [pline ?] de 30mm diam, "imbracate" cu cate un picior de masa din tabla subtire.
Sa stii ca solutia este extrem de proasta si da rezonante la greu. Trebuie sa le umpli neaparat cu nisip (sau alice sau altceva, nu conteaza). Chiar daca acum nu-ti dai seama, dupa aceea se va simti o mare diferenta.
ps - un stand de 14-15kg nu inseamna mult. Daca le faceai cu cate 3 tevi ordinare (dar cat mai groase in carne) sudate bine de placile de fier ar fi fost mult mai bine, iar greutatea (umplute cu nisip) ar fi trecut de 30kg | cred ca "rezonante la greu" s-ar fi auzit pe un asemenea set-up de calitate, nu crezi? in plus, imbinarea cu piulite la ambele capete este mai putin rezonanta decat una sudata si mult mai la indemana , DAR sunt perfect de acord ca umplerea spatiului gol din piloane, cu nisip face diferenta
|
|
Sus |
|
|
glucica
Conectat la: 13 Oct 2008 Mesaje: 152 Locatie: bucuresti
|
Trimis: Joi Aug 13, 2009 5:50 am Titlul subiectului: |
|
|
@Shambala - Deocamdata nu am auzit nici un fel de rezonante. Faptul ca piulita stringe ansamblul ca pe un sandvis a impiedicat asta, cel putin pina acum. Totusi, am sa tin cont de sfatul tau si o sa le umplu cit de curind. Trebuie doar sa gasesc o metoda "curata", care sa impiedice imprastierea accidentala a lestului avind in vedere ca standul este complet demontabil si nu sudat.
|
|
Sus |
|
|
shambala
Conectat la: 05 Ian 2005 Mesaje: 2858 Locatie: Iasi
|
Trimis: Joi Aug 13, 2009 12:36 pm Titlul subiectului: |
|
|
Imi pare rau, MP si glucica, dar va inselati amandoi.
Solutia cu tija rigida (relativ subtire) imbracata intr-o camasa si mai subtire la 1,5-2cm de ea nu are cum sa nu dea rezonante. Strangerea cu piulita nu elimina nicidecum rezonantele ci doar limiteaza zbarnaielile grosiere. Este exact situatia in care un tamplar incearca sa lamureasca restul lumii ca boxa facuta de el - imbinata zdravan cu holtzsuruburi - nu lipita, este f. buna si nu are rezonante.
De obicei doar audierea comparativa scoate in evidenta neajunsurile. Valabil si la ampificatoare, si la incinte, si la surse si, evident, la standuri.
Dintre toate, standurile sunt cele mai pacatoase - in sensul de cele mai pacalitoare.
S-a discutat mult pe tema constructiei standurilor pe audiofil forum.
Concluzia generala a fost ca standurile canta impreuna cu incintele - mai mult sau mai putin reusit, dar standuri amorfe sunt putine si in general greu de facut. Singurele solutii de standuri diy cat de cat acceptabile au fost cele masive si grele ( ).
_________________ Filtre la comanda. |
|
Sus |
|
|
marco polo
Conectat la: 07 Iun 2005 Mesaje: 1380 Locatie: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi Aug 13, 2009 4:23 pm Titlul subiectului: |
|
|
Nu stiu exact cum a facut glucica standurile, dar eu izolez (mecanic) tija interioara de pilon astfel incat rezonantele nedorite sunt reduse la un minim neaudibil. Bineinteles, umplerea completa cu nisip a pilonului are rolul principal in minimizarea acestor rezonante. Am facut multe standuri si am avut sansa sa vad exact cum sunt concepute si construite standuri de f. buna calitate din America de Nord, bineinteles Made in China si concluzia a fost ca lestarea pilonilor reduce aceste rezonante pana la trivial!
Lestarea pilonilor s-a dovedit mult mai importanta comparativ cu sudarea tijelor interioare vs prindere cu piulita! Personal, am ales o metoda "hibrida" - am sudat piulitele de polite
Efectele pe care le-am simtit prin teste comparative (lestate/nelestate) au fost imbunatatirea definitiei si dinamicii bass-ului, reducerea coloratiilor pe medii, imagine stereo mai precisa si soundstage pe adancime mai bun. Ma rog, asta din urma e o calitate f. rara si e data in principal de calitatea incintelor/difuzoarelor, dar eu am simtit o usoara imbunatatire la standurile lestate.
Un alt element care reduce mult vibratiile (si nu numai cele grosiere!) este sistemul de decuplare stand/podea reprezentat de spike-uri: de obicei 3 ajung, dar in functie si de dimensiunile bazei e posibil sa fie nevoie de 4 pt. o mai buna stabilitate. Ideal, spike-urile nu ar mai avea nevoie de altceva, dar parchetul sau alte suprafete nu suporta zgarieturi si sau impunsaturi si atunci mai apar si farfuriutele de protectie care trebuie sa fie cat mai subtiri pt. un mediu de tranzit energetic cat mai scurt si transparent.
Spike-urile trebuie sa realizeze o cuplare mecanica f. buna cu solul pt. a obtine o decuplare acustica minim rezonanta! Unii fabricanti considera ca intercalarea farfuriutei de protectie mai mult strica acustic decat protejeaza estetic si au inlocuit tot sistemul cu spike-uri din neopren care este un mediu si mai elastic decat prinderea cu piulita Spike-urile se folosesc si pt. cuplarea mecanica dintre incinta si stand, iar in nr. de 3 au avantajul ca definind complet un plan, nu mai necesita reglaje suplimentare. La fel ca la baza sunt numeroase cazuri cand se foloseste neoprenul in locul metalului fara efecte dezastruoase... Cei mai flexibili producatori ofera atat spike-uri de metal cat si din neopren.
Standul trebuie sa fie stabil dpdv mecanic si cat mai rigid, calitati care se imbunatatesc odata cu cresterea nr. de piloni (3-4 piloni/stand sunt nr. ideal) si cu cresterea suprafetei bazei standului. In totala contradictie totusi, o suprafata mai mica a bazei ajuta la reducerea semnaturii acustice a standului care nu e altceva decat rezonanta
Fireste si pretul creste odata cu nr. pilonilor si al altor imbunatatiri mecanico-acustice ajungand ca standuri de inalta performanta sa coste aproape sau mai mult decat o pereche de boxe
Dpdv al proiectului prezentat in acest subiect cred ca shambala a spus f. elocvent la un moment dat
shambala a scris: | Detalii de tipul formei perfect sau imperfect rounjite a cutiei, sau tipul spike-urilor sau al amortizoarelor nu pot afecta major sunetul (nu la nivelul inlocuirii difuzoarelor). | si as adauga si standurile in aceasta categorie fara a da (sub nici o forma) o nota de superficialitate sfaturilor pertinente (shambala si altii) sau experientei avute cu aceste device-uri
|
|
Sus |
|
|
shambala
Conectat la: 05 Ian 2005 Mesaje: 2858 Locatie: Iasi
|
Trimis: Joi Aug 13, 2009 5:18 pm Titlul subiectului: |
|
|
Perfect de acord - iata inca un material bun de pus la "arhiva MP"
Totusi eu m-am referit la rezonantele in acele camasi (picioare de masa) ale barelor de rezistenta.
Am fost astazi prin doua magazine de accesorii pt mobilier si am constatat ca acele picioare de masa nu sunt nici macar filetate, ci doar se sprijina pe un umar sau intra presate - usor - in niste capace/capete.
La filetarea lor ma referisem anterior, nu a barelor, care e clar ca se pot strange pana la extrem. Si la rezonante in ele (camasi).
Sudura tevilor sau barelor pe placi am mentioant-o initial considerand-o ca o solutie mai simpla decat construirea filetelor, dar si solutia blocarii piulitelor cu cateva puncte de sudura este foarte buna.
_________________ Filtre la comanda. |
|
Sus |
|
|
oake
Conectat la: 28 Iun 2005 Mesaje: 609 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Joi Aug 13, 2009 6:44 pm Titlul subiectului: |
|
|
Felicitari glucica...urmeaza sa le ascult.
Succes in continuare!
_________________ Mielul blind suge la oaia neagra a familiei |
|
Sus |
|
|
glucica
Conectat la: 13 Oct 2008 Mesaje: 152 Locatie: bucuresti
|
Trimis: Joi Aug 13, 2009 9:35 pm Titlul subiectului: |
|
|
oake a scris: | Felicitari glucica...urmeaza sa le ascult.
Succes in continuare! |
Multumesc Domnu' Oake! Te astept.
Pentru a lamuri chestiunea, atasez citeva poze cu standul demontat, mai exact ale imbinarilor si ale tevii.
N-am mai pregetat si am fost am cumparat niste margaritar de marmura 3-5mm (nu din fudulie-pur si simplu ne vreau sa pun nisip iar alice noi sferice nu am putut gasi azi). Tocmai am terminat manopera si sper ca in zilele urmatoare sa-mi fac o idee despre eventualul cistig. Daca apare, am sa ma incordez sa fac niste standuri mai solide, ca tot a scazut bine pretul la otel.
Description: |
|
Filesize: |
244.43 KB |
Viewed: |
348 Time(s) |
|
Description: |
|
Filesize: |
338.21 KB |
Viewed: |
283 Time(s) |
|
Description: |
unul din capetele tevii decorative- filetul nu este utilizat. Servea la reglajul lungimii piciorului |
|
Filesize: |
199.42 KB |
Viewed: |
301 Time(s) |
|
|
|
Sus |
|
|
aaddrryyss
Conectat la: 06 Ian 2006 Mesaje: 335 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Mar Aug 18, 2009 12:27 am Titlul subiectului: |
|
|
De curand m-am bucurat de ospitalitatea lui glucica, cu scopul evident de a studia in amanuntime obiectul muncii sale (si a lui marco polo).
In cazul in care v-au placut incintele admirandu-le in poze...ei bine arata chiar mai bine in realitate. Si in primul rand mai mari
Vazandu-le si pipaindu-le iti ofera o senzatie de masiv si "tzapan". Probabil la impresie contribuie si faptul ca dimensiunea cea mai mare este (sau cel putin pare) adancimea, precum si curbura peretilor laterali. Finisajele sunt intr-adevar la inaltime; prelucrarea furnirului este indelung lucrata si reusita, in ciuda perfectionismului lui glucica, ce inca isi mai doreste mici retusuri.
Difuzoarele sunt si ele flush-mounted iar in momentele de "neauditie" sunt adapostite in spatele grilelor ce stau lipite datorita unor magneti. Abia in momentul in care acestea au fost indeparate (in mintea
mea a semanat cu tragerea unei cortine) am avut ocazia sa vad pentru prima oara in viata mea un Bond...James Bond... pardon, un Revelator...Scanspeak Revelator...
Bineinteles, lucrurile nu s-au rezumat doar la atat. Dupa primele momente de facut cunostinta cu gazda si dat tarcoale minunatiilor, am purces la picurarea de muzica in urechi, caci acesta le e scopul final...
Impresia pe care mi-au lasat-o dpdv sonor e...cum sa-i spun..."amestecata".
Asteptarea mea cea mai mare (si totodata locul in care simt ca majoritatea boxelor ascultate dau chix) era sa vad cum se descurca pe pasajele aglomerate, cu multe instrumente si voci, si totodata cat de inteligibile mai sunt vocile in aceste conditii.
Impresia a fost de "jos palaria".
Melodiile pe care le-am folosit ca sa investighez acest aspect sunt "Beauty and the beast", "I walk alone" si "Ghost love score" ale celor de la Nightwish, precum si "Strunga" formatiei Phoenix. Ultima dintre cele enumerate nu este versiunea recenta, cea a anilor '90 (in care Nicu Covaci are deja voce de bunic) ci una veche, mai din "copilaria" trupei, cand cu totii aveau voci...ei bine, mai de adolescenti. Pana in ziua respectiva, stiam ca la pasajele vocale se aude o voce total in boxa stanga si o alta voce in cea dreapta...razandu-mi in barba totodata despre ideea de stereofonie a anilor 60-70 (cand banuiesc ca a fost facuta inregistrarea).
Ei bine, m-am inselat. Sau mai bine zis, pe incintele lui glucica am aflat adevarul.
In primul rand nu sunt doar 2 voci masculine, ci cel putin 3 (sau poate chiar 4, nu am antrenamentul necesar sa discern chiar toate detaliile). Iar distributia nu e chiar asa brutala si dramatica intre canale ---cum aveam eu impresia de pe boxele mele--- lucru pe care l-am testat stand alternativ mai aproape de fiecare boxa in parte (unde se auzea clar vocea principala asignata acelui canal precum si reverberatii ale vocii din celalalt canal).
Cat despre rock-ul mai agresiv, la "Beauty and the beast" mi-aduc aminte ca am exclamat cu entuziasm ca daca vreodata va avea loc scena biblica a venirii cavalerilor apocalipsei, o vor face avand fragmentul final din melodia asta pe fundal (cantata de cele 2 boxe din fata mea in momentul acela
Spre deosebire de alte auditii, acum ma puteam concentra pe fiecare instrument in parte. Aveam distinct tobe (multe si rapaite), chitare electrice (multe si furioase), si o singura voce (dar care facea cat o mie, fara sa se intample sa fie "innecata" intre restul sunetelor).
Aveam impresia ca ma aflu in fata unui calculator, manuind o baza de date; SELECT voce sau SELECT chitara_mai_subtirica ori SELECT chitara_mai_groasa...
Dupa ce mi-am facut de cap cu aproape 15 cantece de pe CD-ul de test cu care venisem inarmat (multumesc inca o data gazdei pentru rabdare), am trecut la "studiul" unor inregistrari puse la dispozitie de gazda (un test-disk Naim precum si un CD cu o formatie total noua pentru mine, Ayreon). De data asta accentul a cazut mai mult pe instrumente, in special corzi, si in special chitare (ambele arome, acustice si electrice). Sa va mai spun ca intreaga distractie s-a desfasurat "powered by" un amplificator pe lampi? Pe buna dreptate pot spune ca niciodata nu am mai auzit o coarda frematand in felul acela, decat eventual (in mai bine) in realitate.
Una peste alta, felicitari lui marco polo pentru alegerea tweeterului si a filtrarii sale.
Tot legat de amplificarea pe lampi...initial am crezut ca ea e sursa trairilor "amestecate" ale auzului meu, cauzate de senzatia unui bass mai...cum sa-l descriu...altfel decat ma asteptam sa-l aud.
Stiind de pe forum ca lampile nu exceleaza tocmai la acest capitol (experienta mea practica era 0, la glucica m-am intalnit prima data cu un exemplar din specia asta), am facut schimbarea la un momentdat pe
un solid-state care pe deasupra era si relativ fortos (poate ne mai spune glucica odata ce putere are, eu imi mai amintesc doar despre cel vacuumstate cum ca avea 30-40 W).
Schimbarea a fost in...(in mod normal expresiile ce incep cu cuvintele astea se continua in mod natural cu cuvintele "bine" sau "rau" insa eu sunt in dilema...)
Revenind, as concluziona ca schimbarea a fost inspre "mai tare" in ceea ce priveste basul insa tot nu se intersecta cu asteptarile mele in ceea ce priveste spectrul asta de frecvente.
Era...aaa...prezent in redare (evident)...mai era si detaliat...mai era si clar...chiar si "tare" dupa ce am mutat putin boxele si schimbat ampliful (ceva prin casa incepuse sa vibreze la un moment)...dar nu avea niste "je ne sais quoi"...
Pe loc atunci n-am stiut ce se intampla, insa mi-a devenit clar dupa o noapte de somn (chiar e sfetnic bun) precum si o sesiune noua de ascultare pe boxele mele. N-avea bubuiala fratilor !!!
Draga si sfanta bubuiala care sa-ti scuture vartos pantalonii pe tine si care sa-ti dea impresia ca poate tine loc de aparat de ventilatie pulmonara fortata in cazul in care ai avea probleme cardio-respiratorii...Acea presiune acustica fara de care ---indiferent cat de clara ar fi vocea Tarjei---cavalerii apocalipsului nu au cum sa aibe o coloana sonora cu o consistenta la inaltimea grandorii cavalcadei lor demonice...
Ma tot uitam cu mirare cum membrana wooferului manifesta excursii impresionante insa bass-ul parca ramanea mereu in urma cu cateva gradatii...
Stiu...sacrilegiu...n-am ce-i face...mama nu facea mamaliga galbena, ci arsa...si era delicioasa...
Dealtfel, am mai spus o data lucrul asta pe forum si-l repet...Desi apreciez calitatile unui bass corect, probabil sunt prea tanar ca sa-l "savurez".
Judecand experienta auditiva in totalitate, impresia generala a fost de "not quite magic but close" (citatul asta l-am preluat sigur de la cineva, dar momentan memoria nu mi-l arata cu degetul...)
Pe de alta parte, exista si implicatii psihologice, sociale si chiar financiare in concluzia asta. Inca de cand a pus marco polo primele poze cu proiectul pe site mi s-a insurubat ideea ca e relativ abordabil si ca ar merita sa-l incerc cu mainile mele (deja incercam sa estimez bugetul...)
Dupa auditie, am renuntat la idee (va rog mult sa nu interpretati asta ca un considerent negativ asupra proiectului in sine); ba mai mult, am inceput sa ma bucur mai mult de ceea ce am deja, eliberandu-ma oarecum si de plasa de paianjen si freamatul lui "must have" si "got to do". Parca mai mult a contat ca am descoperit o formatie noua (Ayreon - ascultabila si pe setup-ul meu chiar daca e sub-mediocru), sau ca am dedicat mai multe ore pe seara familiei, in loc sa mi le petrec in fata nesfarsitelor tabele cu preturi, modele, review-uri, schite, etc. In mod bizar, parca am gasit un soi de pace si impacare sufleteasca (spun "in mod bizar" pentru ca asta se intampla de obicei in momentul in care te vezi cu obiectul dorintei in mana... )
Ca idee de viitor (bineinteles ca la un momentdat imi voi face niste incinte, insa mai pe indelete, cu mai multa maturitate si mai multa experienta acumulta in prealabil, nu in spiritul lui "vreau repede"
cum intentionam acum o saptamana) am retinut ideea ca intr-adevar niste componente de calitate constituie premiza unui proiect de succes. Tweeter-ul acela mi-a sucit cu adevarat mintile. Probabil ca o abordare fericita pentru mine ar fi sa sa fac rost de o pereche si apoi sa construiesc "in jos" vazand pe parcurs cu ce le imperechez. Poate chiar sa le daruiesc incintelor actuale un nesperat upgrade, cu
modificarile care se impun la filtre (probabil un alt sacrilegiu). Ma rog...imi inchipui ca trebuie sa existe niste pasi intermediari inainte de a ajunge la nivelul "cu astea voi fi fericit pana la adanci batraneti".
glucica si marco polo, inca o data felicitari pentru realizare.
glucica, felicitari si pentru cealalta realizare; sper sa nu fie cu suparare daca fac public un mic secret: sotia este intr-adevar extrem de intelegatoare (sau cel putin toleranta).
_________________ Speed Limit : Infinite |
|
Sus |
|
|
FATHER
Conectat la: 26 Iun 2006 Mesaje: 1072 Locatie: Satu Mare
|
Trimis: Mar Aug 18, 2009 1:05 am Titlul subiectului: |
|
|
aaddrryyss a scris: |
Judecand experienta auditiva in totalitate, impresia generala a fost de "not quite magic but close" |
Daca bunul glucica va avea amabilitatea sa te invite din nou peste 3-4 luni (aka dupa rodaj) s-ar putea sa gasesti si bass-ul pe care-l cauti. Nu bubuiala ci un bass corpolent, poate mai apropiat de preferintele tale.
In plus, s-ar putea sa fie gasite intre timp si pozitiile optime pentru incinte. Nu te pripi...
|
|
Sus |
|
|
marco polo
Conectat la: 07 Iun 2005 Mesaje: 1380 Locatie: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar Aug 18, 2009 8:57 pm Titlul subiectului: |
|
|
Multumesc aaddrryyss (ce review!!!)
aaddrryyss a scris: | Desi apreciez calitatile unui bass corect, probabil sunt prea tanar ca sa-l "savurez". |
FATHER a scris: | Daca bunul glucica va avea amabilitatea sa te invite din nou peste 3-4 luni (aka dupa rodaj) s-ar putea sa gasesti si bass-ul pe care-l cauti. Nu bubuiala ci un bass corpolent, poate mai apropiat de preferintele tale.
In plus, s-ar putea sa fie gasite intre timp si pozitiile optime pentru incinte. Nu te pripi... | Daca faceam set-up-ul pozitionarii incintelor in camera lui glucica cu aaddrryyss, precis ramaneau in pozitia 0 mai aproape de pereti locatie de unde printr-un feed-back prin email am inceput sa-i sugerez lui glucica diverse amplasari intermediare care s-au finalizat printr-o pozitionare la aproape 1,2m de peretele din spate!!! Nu e vorba ca incintele nu stiu sa "bubuie", dar aceasta "calitate" apreciata de unii (cu urechi mai tinere ) nu este chiar pe placul tuturor si glucica poate confirma ca in pozitia 0 (la ~0,5m de peretele din spate) bass-ul a fost mult mai "corporal" si mai apropiat de cel auzit la mine Din pacate performanta incintelor, pozitionarea lor optima in camera de auditie, calitatea echipamentelor audio aferente (cd player, amplif, cabluri) si cea a inregistrarilor audiate nu rezolva o problema permanenta responsabila cu 40% din calitatea sunetului la o auditie si anume camera de auditie si acustica ei Ceea ce a remarcat aaddrryyss in legatura cu bass-ul acestor incinte a fost de fapt efectul limitarilor acustice ale camerei lui glucica (pereti complet goi si alte capcane domestice "evil" de neconturnat din pacate ) combinat cu o pozitionare a incintelor in care mediile si inaltele suna cel mai curat, de fapt o amplasare care i-a placut cel mai mult lui glucica FATHER a confirmat de altfel (si glucica, in perioada de set-up) ca aceste incinte sunt capabile si de un bass mai "corpolent", dar adaug eu, tinand cont si de conditiile acustice unice si proprii unei camere de auditie de cele mai multe ori netratata acustic...
Ultima modificare efectuata de catre marco polo la Mar Aug 18, 2009 9:37 pm, modificat de 1 data in total |
|
Sus |
|
|
CBI
Conectat la: 10 Ian 2007 Mesaje: 427 Locatie: Pitesti
|
Trimis: Mar Aug 18, 2009 9:26 pm Titlul subiectului: |
|
|
si eu le tin cam la 60cm fata de peretele din spate(60 de la sptale boxei,nu baffleului) si cam 80 laterale ca sa nu am prea mult bas.Eu am oarecum o camera cam 'moarta' dpdv al relfexiilor,dar pana nu am pus niste 'cerculete' de cauciuc moale de 3mm intre boxa si stativ si sub spikeuri tot mai se simtea urme de bubuiala cand puneam mana pe volum
Mai apropiate de perete le-am folosit cu succes punand pe peretii portului br burete de maxim 3-5mm,mai lua si usor din joase,dar nu mai umfla camera.
Am obs ca trebuie un amplif care sa le tina in frau,avand suspensiile moi tinde sa cam piarda controlul pe 'trancutze'
De rodat se rodeaza destul de repede,iar acel bas corpolent este prezent ,poate cam prea mult (pt gustul meu ,de ex),dar au si extensie reala in jos,nu doar da impresia.Contrabasul pe unele inregistrari face sa vibreze geamurile prin vitrina
Dpmdv basul este punctul lor forte fara doar si poate,raportat la marime bineinteles
|
|
Sus |
|
|
glucica
Conectat la: 13 Oct 2008 Mesaje: 152 Locatie: bucuresti
|
Trimis: Mar Aug 18, 2009 10:12 pm Titlul subiectului: |
|
|
@aaddrryyss - multumesc pentru timpul acordat unui review atit de stufos. Eu n-am fost capabil poate si din cauza ca nefiind foarte experimentat am preferat sa las pe altii mai versati. Peste 2-3 ani cind ai sa citesti unele pasaje din postul tau o sa rizi singur. La toti ni se intimpla.
@Marco Polo - confirm cele realatate de tine. Prima oara am ascultat la aproape 2 metri de peretele din spate si combinat cu faptul ca difuzoarele nu aveau nici 10 ore de functionare rezultatul a fost nesatisfacator dpdv bass, . La recomandarea ta le-am apropiat de peretele din spate si bassul a aparut, un pic cam prea prezent totusi pentru gustul meu. Am trecut si eu prin perioada bass bubuit. Chiar si acum, am o alta locatie, unde cu un amplificator 2*250W, floorstandere Focal Chorus 836 (3 dif de bass) plus un sub de 150w refulez uneori (din ce in ce mai rar).
Azi am facut rost de un interconnect Kimber Kable care vad ca se manifesta mai echilibrat decit cel anterior. Am apropiat boxele de perete la circa 70cm si desi ascult chiar acum Lara Fabian tot mi se pare bass-ul bubuit. Va trebui sa le mai departez un pic, cam la 90cm, asa cum mi-a recomandat Marco Polo. Totusi, la 1,2m mediile si inaltele sint absolut remarcabile.
Azi, dupa ceva vreme, am reintrodus in setup boxele mele anterioare, Sonus Faber Concerto Domus. Diferenta este semnificativa in favoarea proiectului lui Marco Polo. Nu ma joc cu cuvintele, aproape imi pare rau ca am facut constatarea asta pentru ca eram foarte mindru de ele desi sint totusi entry-level ale faimosului fabricant.
Intre timp mai experimentez pozitii fata de pereti si cred ca sint pe aproape. Am sa fac cumva sa incerc sa tratez si camera. Oricum, pe zi ce trece le apreciez mai tare.
|
|
Sus |
|
|
marco polo
Conectat la: 07 Iun 2005 Mesaje: 1380 Locatie: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi Aug 20, 2009 11:16 pm Titlul subiectului: |
|
|
glucica a scris: | am reintrodus in setup boxele mele anterioare, Sonus Faber Concerto Domus. Diferenta este semnificativa in favoarea proiectului lui Marco Polo. Nu ma joc cu cuvintele, aproape imi pare rau ca am facut constatarea asta pentru ca eram foarte mindru de ele desi sint totusi entry-level ale faimosului fabricant. | Nice entry-level la peste 2000e Ceva mai entry-level este seria Toy.
|
|
Sus |
|
|
|