FAQFAQ   CautareCautare   Lista membrilorLista membrilor   InregistrareInregistrare   ProfilProfil   Autentificare pentru mesaje privateAutentificare pentru mesaje private   IntrareIntrare 
Akai 747
Du-te la pagina Anteriorul  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Urmatorul
 
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> Vintage
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj
asc444



Conectat la: 15 Feb 2008
Mesaje: 311

MesajTrimis: Lun Mai 24, 2010 4:55 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Referitor la unele setari ale Akai 747.
Le-am lasat mai libere rolele in infranare. Am avut numai probleme. Nu reuseste sa opreasca la timp rolele la timp 0.00.00. Mi-a rupt un limitator ce atunci cand dai play, da drumul la motoarele ce permit tensionarea benzii (nu are nici o legatura cu play, tensionarea se face doar prin arcuri, insa daca acest sistem nu se inchide, 747 nu functioneaza), acestea dand play doar cand amandoua vin sus inchizand sistemul. Comutatorul de jos e pus cu un surub fix, si cu unul ce permite un joc al acestui comutator, trebuie pus numai perfect (prea jos nu inchide sistemul, prea sus rupi comutatorul).
User Clauef spunea unele lucruri adevarate: tensionarea rolelor, aduce stabilitate: pare incredibil, insa, observ ca tensionarea puternica a rolelor aduce numai avantaje. Si ruperea acestui indice, inofensiv, se datoreste clar setarii lejere a infranarii rolelor. Oricum 747 nu poate fi folosit cu role de diametre diferite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mitica
Reclamagiu





MesajTrimis: Lun Mai 24, 2010 4:55 am    Titlul subiectului: Mitica

Sus
asc444



Conectat la: 15 Feb 2008
Mesaje: 311

MesajTrimis: Lun Iun 14, 2010 3:13 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Va salut.
Scriam cu ceva timp in urma ca rola dreapta facea zgomot, inlocuind rulmentul, am rezolvat-o. Pe plasticul de care tragi sa fixezi rola, era urma de lovitura. Eu nu am vazut atunci vreo deformare a rotatiei perfecte. Din cate am inteles mag-ul meu a mai stat in Romania la cineva vreo 2 ani. E posibil sa fi fost lovit la transport, sa-l fi folosit colegul astfel, i-a aparut zgomotul, s-a scapat de el. Eu nu l-am lovit. Oricum, totusi, la turatii mici nu se vede, dar la turatii mari, poate nu am sesizat eu inainte, dar rola merge oval. E posibil ca si rulmentul sa cedeze acestui fapt. Eu am demontat butucul
mai demult, sa largesc locasul plasticului in jurul axului metalic pt a functiona
in bune conditii. Axul metalic e prins de butuc prin suruburi, deci se poate demonta, e posibil sa-l pot indrepta? Am intrebat pe okazii cat m-ar costa ax sau butuc. Am si role descentrate, ce cu eroarea axului leagana magul cu totul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
asc444



Conectat la: 15 Feb 2008
Mesaje: 311

MesajTrimis: Joi Iun 17, 2010 7:23 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Aspect: NAB stranse ca sa nu am probleme, le desfac, sar arcurile si intinzatoarele metalice. Noroc ca le-am gasit, si am reansamblat NAB. Deci nici fff stranse nu e bine. Deci mi-a sarit intregul sistem ce se strange pe rola de 10inci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
asc444



Conectat la: 15 Feb 2008
Mesaje: 311

MesajTrimis: Joi Iun 17, 2010 7:34 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

200 lei dau pe un butuc. Dau ca sa nu mai vad plasticul lovit al butucului dreapta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
brandnew53



Conectat la: 21 Aug 2010
Mesaje: 7
Locatie: bucuresti

MesajTrimis: Sam Aug 21, 2010 6:19 pm    Titlul subiectului: Akai GX-747 Raspunde cu citat (quote)

Salut tututror iubitorilor de Akai reel to reel. Vad ca sunt multi si infocati:).
Intrebare: are cineva idee de un manual de depanat Akai reel to reel? la modul general .
Am citeva Akai in colectia mea si am manualele de utilizare si de service dar ma intereseaza un curs sau orice care sa ma ajute sa inteleg mai bine intretinerea , reglarea,repararea acestor magnetofoane Akai (GX-747,635,636,646...).

Apoi citi dintre voi aveti acest model GX-747 si nu aveti problem cu tension arms ? Pina la urma sa inteleg ca problema sta in cele doua curele subtirele si in lubricantul pentru arculete (care a devenit prea gros)? Rezolva problema inlocuind curele si curatind lubricantul vechi si folosind unul nou lithium ,alb si rezistent la temp inalte ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
clauelf



Conectat la: 17 Iul 2007
Mesaje: 312
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Lun Aug 23, 2010 11:56 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Raspunsul referitor la "tension arms" de la Akai 747 ti l-ai dat 90 la suta singur. Problema ramane calitatea curelelor achizitionate si dimensiunea acestora, daca nu sunt in cote intinzatoarele nu vor "parca" corect - va continua acel du-te vino enervant. De asemenea important ( daca a fost intervenit inainte) este si reglajul pozitiilor microintrerupatoarelor aflate in nr de 2 pe fiecare intinzator - reglajul este descris in manualul service. Se poate face o imbunatatire a intinzatoarelor si anume inlocuirea motoraselor cu unele cu un cuplu mai mare - motorul de eject de la seria Akai GX 75, 95 ( aceasta inlocuire va compensa mult uzura curelelor). Un alt reglaj este si alinierea perfecta a intinzatorului cu sasiul magnetofonului prin reglajul piulitei cu arc, altfel intinzatorul va sta tensionat intern, iar alinierea rotitelor dintate din mecanism va fi deficitara producand efectele unei curele uzate.
Multe mag-uri Akai au venit prost azimutate din fabrica (capete - ghidaje banda), de aceea poti fi nemultumit de sunet - dand astfel vina pe alte repere. Fara o banda de aliniere "serioasa" - de cumparat se gasesc in general surogate de benzi aliniere, din pacate -, un oscilocop cu posibilitate de setare in mod Lissajoux - XY , banda transparenta, manual service, precum si ceva experienta, rezultatul reglajului capetelor este de cele mai multe ori f negativ.
Ar mai fi multe de spus, mentioneaza mai la obiect ce te nemultumeste sau ce ai vrea sa afli.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
brandnew53



Conectat la: 21 Aug 2010
Mesaje: 7
Locatie: bucuresti

MesajTrimis: Lun Aug 23, 2010 1:22 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

In primul rind multumesc pentru raspuns. Trebuie sa o spun deschis ca se vede ca vine de la unul cunoscator . Eu nu sunt decit un iubitor de magnetofoane si nimic mai mult ,dar incerc din toate puterile mele sa invat cit mai multe despre ele ,cel putin despre cele pe care le am.

Prima problema care trebuie sa o rezolv la acest Akai GX-747 (care este in conditii cosmetice excelente -nota 10) este cu tension arms. Am desfacut ansamblul armelor astfel incit am inlocuit curelele cu unele ceva mai groase (oricum nu cu unele originale ) care le-am procurat de la un specialist in magnetofoane care si el tot pe acestea le foloseste de multi ani cu rezultate bune. De asemena am folost lithium grease ,alba si rezistenta la temp inalte . Am facut reglarea microswitches . Am facut ca bratul sting sa parcheze corect. Lucrez inca la cel din dreapta care se misca mai greu si face numai jumatate din cursa ca si cum ceva il tine(singurul lucru care mi-l pot imagina este lubricantul care probabil si-a schimbat vascozitatea -este mai gros oricum ). Reglajele sunt intradevar finute si trebuie mare atentie la ele. Am sesizat si acel reglaj -surubul cu arc) . Trebuie sa desfac complet tot ansamblul acestui brat din dreapta sa il curat bine de lubricantul vechi si sa -i aplic noul lubricant.
O sa revin dupa ce sper sa am succes cu asta:).
Nu ma bag inca la alte reglaje ale capetelor sau altceva pentru ca nu stiu despre ce este vorba.Trebuie sa citesc mai mult despre si sa imi procur cele necesare. Mi se pare ca unul din canale suna cam infundat (diferenta destul de mica la sunet) . Oricum la inregistrare pe acest Akai GX-747 de pe un GX-635D am sesizat diferenta intre sunetul de la sursa si sunetul de pe 747. Primul lucru care l-am facut a fost sa curat capetele foarte bine si imediat am realizat o imbunatatire considerabila a sunetului la 747. Apoi am demagnetizat capetele si nu numai. Trebuie sa spun insa ca nu sunt multumit 100% de calitatea sunetului inregistrat de 747. Bineinteles ca un rol important il joaca si calitatea benzii folosite .Din nefericire folosesc ceea ce am gasit pe piata (ca maxell,sony ,ampex...) dar nu toate sunt in stare perfecta chiar daca le-am procurat de la un studio de inregistrae. Sunt relativ vechi oricum.

In situatia de fata parca apreciez mai mult tension arms de la GX-635 Smile .Nu crezi? Mai simplu Smile.

Cam asta este pina la acest punct. Inca invat acest Akai 747 care il consider exceptional. Stiu ca sunt si altele la fel de bune sau chiar mai bune dar asta este ceea ce am eu . Sper sa achizitionez si un GX-77 zilele astea.

Inca o data multumesc pentru ajutor. O sa te las sa sti cind am terminat cu tension arms .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
clauelf



Conectat la: 17 Iul 2007
Mesaje: 312
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Lun Aug 23, 2010 6:44 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Daca cumva ai desfacut intinzatorul complet, atentie la clema prinsa in unul din cele 3 suruburi ce fixeaza bucsa de plastic a platoului nichelat. Acea clema este f important sa fie in contact ferm cu bucsa de bronz a intinzatorului, deoarece ea pune la masa jumatatea de ghidaj a intinzatorului ce face autoreversul cand banda are atasata folia metalica pentru acest scop.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doru_pn



Conectat la: 05 Aug 2009
Mesaje: 24
Locatie: p neamt

MesajTrimis: Vin Noi 05, 2010 10:52 pm    Titlul subiectului: ajutor Raspunde cu citat (quote)

eu am nevoie de un intinzator de banda cu totul
poate stii pe undeva un 747 defekt
daca ma poti ajuta iti dau telecomanda eu o am dar nu o folosesc
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
Hi&Fan



Conectat la: 13 Aug 2006
Mesaje: 696
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Sam Noi 06, 2010 12:21 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

brandnew53 a scris:
De asemena am folost lithium grease ,alba si rezistenta la temp inalte . Am facut reglarea microswitches . Am facut ca bratul sting sa parcheze corect. Lucrez inca la cel din dreapta care se misca mai greu si face numai jumatate din cursa ca si cum ceva il tine(singurul lucru care mi-l pot imagina este lubricantul care probabil si-a schimbat vascozitatea -este mai gros oricum ). Reglajele sunt intradevar finute si trebuie mare atentie la ele. Am sesizat si acel reglaj -surubul cu arc) . Trebuie sa desfac complet tot ansamblul acestui brat din dreapta sa il curat bine de lubricantul vechi si sa -i aplic noul lubricant.

Recent am restaurat un 747 si pot sa spun ca cea mai simpla si buna metoda de curatare a rolelor din plastic, pinioane din plastic si ale maruntisuri care suporta acest tratament este baia cu ultrasunete. Am demontat COMPLET cele doua intinzatoare si am bagat toate componentele din plastic (si chiar arcurile ) in baie, cu detergentul special al baii: SPECTACULOS! Arata ca noi si functioneaza(dupa ce le-am gresat cu vaselina din aia buna, albastra Wink ) incredibil de frumos. Bijuterie. Inainte frecam cu periuta si alcool izopropilic cate jumatate de zi la setul ala de roti si pinioane si parca tot parca era loc de mai bine. Imi pare rau ca n-am facut poze inainte/dupa, dar saptamana viitoare ma apuc de al meu, care e si mai prafuit si chiar o sa fac poze . Deja am curatat grosul prin vara (vezi foto inainte/dupa), acum ma apuc de "fineturi" si reglaje. O sa pun poze.
P.S. Sa nu va sperie praful in exces, eu CAUT si chiar PREFER aparatele prafuite si murdare, dar in stare buna(sau chiar foarte buna, cum e cel de fata) . Nu-mi plac in schimb aparatele "luna" sau "boboc", pentru ca eu, ca meserias nu am incredere decat in "manutele astea doua", prefer sa mi-l fac eu "batraneste" si cu materiale de cea mai buna calitate (vaseline, curele, role presoare originale) si sa-l reglez dupa manual pas cu pas decat sa-l iau lustruit de vreun carpaci.
Cat despre reglajele capetelor, nu recomand decat celor cu experienta, scule potrivite(surubelnite nemagnetizate, printre altele) si MAI ALES BENZI ETALON. Fara benzi ETALON cu frecventele standar pentru reglaje NU VA APUCATI, cu siguranta mai rau faceti.

_________________
Omul intelept isi face vara sanie si iarna o pune pe foc
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Viziteaza site-ul autorului
brandnew53



Conectat la: 21 Aug 2010
Mesaje: 7
Locatie: bucuresti

MesajTrimis: Sam Noi 06, 2010 3:34 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Dorule cu parere de rau nu am asa ceva-ansamblul complet de tension arms.

Pina la urma m-am lasat pagubas cu tension arm din dreapta. Asa cum am zis am reusit sa-l fac pe cel din stinga sa lucreze ok adica sa auto parcheze. Cel din dreapta insa ramanea in urma ,nefacind cursa completa pina jos la capat si continua miscarea sus si jos pina cind il parcam manual. Nu stiu de ce dar cred ca a fost o problema electronica.
Bratul facea cursa completa pina la capatul de jos si parca (statea acolo)numai cind faceam masa intre sasiu si unul din piciorusele microintrerupatorului de sus. Cum nu ma pricep la electronica nu pot sa explic ceea ce se intimpla.
Asta a fost motivul pentru care l-am dat si mi-am cumparat un
GX-747 dbx negru. Si culmea este ca si asta are aceeasi problema si tot cu bratul drept. Un cunoscator al acestui model mi-a spus ca poate fi de la computerul aparatului. Nu am nici cea mai mica idee . Ca sa repar aceasta problema la un specialist in Akai 747 ma costa $500 asa ca mai poate astepta.
Deci nu curelusele si nici lubricantul nu sunt intotdeauna problema la tension arms care nu auto parcheaza asa cum multi (necunoscatori) o spun. Nu am auzit pe nici un detinator de GX-747 cu care am discutat pina acum care sa spuna ca bratele lucreaza asa cum trebuie. Raman la opinia ca este o chestie electronica ,poate de la computerul aparatului.
Mai tot sper sa aud de la un specialist care este adevarata problema cu aceste tension arms care nu auto parcheaza.

Sanse de a gasi un GX-747 prafuit scade pe zi ce trece Smile. Si chiar asa prafuite tot costa multisor Smile. Vad ca in Ucraina se cer mii de euro pe un 747.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Hi&Fan



Conectat la: 13 Aug 2006
Mesaje: 696
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Sam Noi 06, 2010 10:01 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Poate fi microintrerupatorul insusi. Ai in prima poza un extras din service manual cu pozitiile intinzatorului si starea contactelor celor doua switch-uri, verifica-le (cu magnetofonul oprit) cu ajutorul unui multimetru.
La 747-le meu de exemplu cineva i-a schimbat un microintrerupator la intinzatorul stang si a facut o improvizatie, n-a avut unul original, dar e functional. Chiar asa, daca vi se intampla sa aveti unul in plus (e vorba de cel de jos, marcat "A" in poza a doua, extrasa din manualul service),dati-mi un MP, eu tocmai mi-am mutat firma si n-am nici o sansa ca in urmatoarele saptamani sa pot rascoli prin cutiile cu maruntisuri unde stiu ca am. Platesc bine Rolling Eyes .
De asemenea, trebuiesc respectate distantele din service manual, daca switch-urile nu sunt pozitionate corect, nu transmit procesorului informatiile despre capetele de cursa si evident intinzatoarele nu vor functiona corect.
Procesorul de 747 se defecteaza foarte rar de la sine, de obicei este "ajutat" prin diverse manevre neortodoxe.
Ceea ce ar mai putea fi defect este driverul BA6109 care comanda motorasul intinzatorului, ai o poza cu tabelul de adevar , dar daca nu ai o minima experienta si nu stii ce faci, poti sa faci mai mult rau decat bine.
Daca esti din Bucuresti si vii cu el la mine la serviciu fara capace, ca sa nu pierd timpul cu demontarea lor, te ajut gratis cu masuratorile, doar din pasiune pentru vintage si din dorinta de a mai salva un 747, sunt tot mai putine si e pacat sa-l strici din greseala.

_________________
Omul intelept isi face vara sanie si iarna o pune pe foc
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Viziteaza site-ul autorului
brandnew53



Conectat la: 21 Aug 2010
Mesaje: 7
Locatie: bucuresti

MesajTrimis: Sam Noi 06, 2010 4:38 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Hi&Fan iti multumesc pentru ajutor.
Am facut tot ce spune in Service Manual legat de aceste Tension Arms Locking System . Am verificat microswitches si am reglat distantele la ele asa cum spune in manual. Am verificat SW positions in acordanta cu pozitia armelor (off and on)... si tot nimic. Bratul drept asa cum am spus merge in jos numai 1/2 din cursa lui si apoi se intoarce. Deci nu parcheaza. Singurul mod de a-l face sa parcheze este ,asa cum am spus ,facind masa de la un pol al switch number 908 cu sashiul metalic al aparatulului. Bratul se duce jos fara sa-l ating si parcheaza ok.
Mai departe de aici n u stiu ce sa mai verific. Pe pagina 16 a manualului zice ceva despre "Truth table of ICI Pins 18 an 19 in accordance with tension arm position " care nu am nici cea mai mica idee ce inseamna si cum se verifica daca trebuie sa o fac.
Din pacate nu sunt din Bucuresti. Multumesc mult ca te-ai oferit sa ma ajuti. Greu sa ajung cu aparatul asta de 25 kg in Bucuresti:).
Incerc sa lucrez la brate in continuare pina cind probabil voi da de "adevar" Smile. Multumesc inca odata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
clauelf



Conectat la: 17 Iul 2007
Mesaje: 312
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Sam Noi 06, 2010 5:01 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Verifica sa nu fie firele inversate la SW908.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
brandnew53



Conectat la: 21 Aug 2010
Mesaje: 7
Locatie: bucuresti

MesajTrimis: Sam Noi 06, 2010 5:02 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Dorule,Parti pentru GX-747 gasesti pe eBay .Sunt niste indivizi din Montana,USA la care am vazut cindva un ansamblu complet de tension arms. Mai sunt si altii daca ai sa cauti cu atentie pe ebay. Sunt indivizii care vand cel mai scump aceste reel to reel fiind reconditionate si garantate. Pe aici se spune ca sunt seriosi ( "reelprosoundguys.com"). Incearca.

Hi&Fan ,omule nu am vazut niciodata pina acum un 747 asa de murdar ca cel din pozele afisate:). Eu am crezut daca cineva are asa ceva stie ce valoare are si tine la el:) . Aparatul meu este intr-o forma cosmetica excelenta si curat. Am avut noroc sa-l iau de la cineva care l-a pretuit si nici nu l-a folosit . Gidajele nu au nici cel mai mic semn de uzura . De fapt nici unul din Akaiurile care le am nu au aratat asa cind le-am cumparat:0.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> Vintage Data este GMT + 3 Ore
Du-te la pagina Anteriorul  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Urmatorul
Pagina 10 din 11

 
Salt la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community