FAQFAQ   CautareCautare   Lista membrilorLista membrilor   InregistrareInregistrare   ProfilProfil   Autentificare pentru mesaje privateAutentificare pentru mesaje private   IntrareIntrare 
Pot incarca un acumulator auto cu + - 13,5V?

 
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> DIY & Minitehnicus
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj
alecs24



Conectat la: 16 Mar 2007
Mesaje: 29
Locatie: Romania, Timisoara

MesajTrimis: Sam Aug 07, 2010 4:01 pm    Titlul subiectului: Pot incarca un acumulator auto cu + - 13,5V? Raspunde cu citat (quote)

Am un traf care in secundar are 13.5V, 5A si m-am gandit ca poate il pot folosi sa incarc acumulatori auto la nevoie. E ok sau e prea mare tensiunea?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mitica
Reclamagiu





MesajTrimis: Sam Aug 07, 2010 4:01 pm    Titlul subiectului: Mitica

Sus
Vasile
peȘte


Conectat la: 18 Aug 2003
Mesaje: 3305
Locatie: Maramures, Poienile Izei

MesajTrimis: Sam Aug 07, 2010 5:16 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

alternatorul scoate 14v

depinde ce baterie, daca e de putere mare nu ajung 5A

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Viziteaza site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
alecs24



Conectat la: 16 Mar 2007
Mesaje: 29
Locatie: Romania, Timisoara

MesajTrimis: Sam Aug 07, 2010 5:37 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Pai bateria are 55 amperi.. la redresare am pus 2 punti de 35A in paralel, montate pe un radiator ca sa nu se incalzeasca tare, dar traful se incalzeste binisor daca tin minte de ultima data cand am incercat sa incarc. Pot sa-l racesc cu un cooler eventual.. tensiunea ma interesa sa stiu daca nu e prea mare sa nu stric acumulatorul. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Vasile
peȘte


Conectat la: 18 Aug 2003
Mesaje: 3305
Locatie: Maramures, Poienile Izei

MesajTrimis: Sam Aug 07, 2010 6:28 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

nu e prea mare, am zis mai sus
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Viziteaza site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
vlad_2770



Conectat la: 21 Iun 2005
Mesaje: 299

MesajTrimis: Sam Aug 07, 2010 9:39 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

13,5 V dupa puntea redresoare? sau inainte de puntea redresoare? Fi atent ca tu ca sa incarci o baterie iti trebuie sursa de curent constant! tu daca ai luat traful, i-ai pus o punte siai bagat bateria la incarcat poate te trezesti ca ai sa cumperi alta baterie. Mai recent alti incarca cu trenuri de impulsuri bateria. Cauta si tu pe net si gasesti ceva scheme.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
alecs24



Conectat la: 16 Mar 2007
Mesaje: 29
Locatie: Romania, Timisoara

MesajTrimis: Sam Aug 07, 2010 10:08 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

@ vlad_2770
13.5 inainte de punde. Atat scoate trafu. Si dupa punte tot atat ar trebui sa fie.. Daca te referi la cresterea de 1.4 ori, eu asa stiu ca apare abia dupa condensatorii de filtraj?, ceea ce eu nu am in circuit. Rolling Eyes
Din pacate nu am un aparat de masura sa verific..

@Vasile Multumesc frumos!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
danb



Conectat la: 10 Feb 2004
Mesaje: 1234
Locatie: Timisoara

MesajTrimis: Dum Aug 08, 2010 2:14 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Daca e pe bune (tensiunea scade in sarcina, dependent de traf, ce scrie pe eticheta e in gol) tensiunea e mare. Ideea e dupa filtraj sa nu ai virfuri peste 14.4V. Pentru limitare de curent se pune serie o rezistenta (calculata sa preia vreo 3V pentru curentul maxim de incarcare care il vrei, si sa suporte puterea disipata in cazul asta). Sau varianta elevata, un stabilizator de tensiune.

Daca nu e in scop didactic, ia un redresor de-a gata, nu prea vad rostul de a te juca cu improvizatii.

5A ti-ajung daca e acumulator de masina mica (de genul 45-55Ah)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alecs24



Conectat la: 16 Mar 2007
Mesaje: 29
Locatie: Romania, Timisoara

MesajTrimis: Dum Aug 08, 2010 5:48 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Mai mult didactic, dar in cazul de fata si economic. Cred ca stiu de limitarea de curent de care vorbesti, un vecin electronist si-a facut tot asa, dar cu un bec. Cand se intoarce din concediu am sa-l intreb ce anume imi trebuie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
shambala



Conectat la: 05 Ian 2005
Mesaje: 2858
Locatie: Iasi

MesajTrimis: Dum Aug 08, 2010 9:03 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

1. Redresoarele pt acumulatori nu se filtreaza, asa ca tensiunea - continua sau alternativa - e tot aia (la masuratoare).
2. Notatia 55Ah la un acumulator nu este curentul de incarcare; acesta este maxim 1/10 din acea valoare.

Incarcarea unui acumulator auto poate fi primara - numita formatare, sau de completare - cum se face cel mai adesea.
Formatarea se face dupa o curba mai complicata, intai [cca 6-8 ore] cu curent mic - spre 1 A, apoi trebuie crescut rapid spre 5-5,5A (in cazul unui ac. de 55Ah), iar la sfarsitul incarcarii se revine la un curent de sub 1A. La atingerea tensiunii maxine incarcatorul ar trebui sa se opreasca, cuplandu-se o sarcina artificiala, apoi sa reporneasca cand tensiunea scade sub 14,2V - cu cca 1A.
Incarcarea "de completare" se face cu 1/10 din acei 45-55-65Ah timp de 8-12 ore, avandu-se grija sa nu se infierbante bateria si sa nu se depaseasca 15V (cu redresorul cuplat)
Teoria incarcarii acumulatoarelor este mult mai ampla - sunt cateva carti care explica bine cum - si dau si scheme de la foarte simple la complicate - care sa poata urmari procesul descris mai sus (eventual cu un control suplimentar al temperaturii bateriei).

3. In cazul de fata 13,5V este la limita minima - in functie de caderea de tensiune in sarcina a trafului - poate sau nu sa asigure curentul de incarcare necesar.
(Pentru a avea un curent de incarcare in mod evident este necesara o diferenta de potential intre sursa si acumulator).
Daca traful nu poate asigura cei 5A dar poate da - sa zicem 3A, se lungeste timpul de incarcare la 24 ore.

In acest caz o simpla punte redresoare de 25A si o rezistenta de putere sunt suficiente, dar trebuie masurate tensiunile pt a alege corect valoarea R. (R sau bec, numai sa asigure curentul necesar.)
Apoi se urmareste sa nu se incalce conditiile de la "incarcarea de completare".

_________________
Filtre la comanda.


Ultima modificare efectuata de catre shambala la Lun Aug 09, 2010 9:13 am, modificat de 1 data in total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
vlad_2770



Conectat la: 21 Iun 2005
Mesaje: 299

MesajTrimis: Dum Aug 08, 2010 9:57 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Dar dupa punte tensiunea nu este mai mica cu 1,2V ( 2 x V dioda)? Totusi tensiunea este destul de mica ca sa neglijeze asta. Daca el nu are aparat de masura tind sa cred ca a vazut scris pe traf 13,5V dar oare or fi masurati in gol sau in sarcina?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
alecs24



Conectat la: 16 Mar 2007
Mesaje: 29
Locatie: Romania, Timisoara

MesajTrimis: Dum Aug 08, 2010 11:08 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

@shambala Loud and clear Worship

@vlad_2770 Yup, asa scrie pe transformator.. dar fiind dintr-un receiver chinezesc orice (rau) e posibil. Astazi am tinut la incarcat acumulatorul circa 2 ore si nu s-a intamplat nimic rau. Puntile au avut cam 30 de grade si trafu pana in vreo 40.. daca e sa aproximez. Oricum s-a incalzit mult mai putin decat atunci cand era o singura punte Rolling Eyes deci banuiesc ca functioneaza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
shambala



Conectat la: 05 Ian 2005
Mesaje: 2858
Locatie: Iasi

MesajTrimis: Lun Aug 09, 2010 9:08 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Da, este mai mica cu 1,2 - 2V (fct de calitatea puntii si de curent). Ai dreptate si bine ca ai scris caci eu am uitat sa precizez. Scuze.
Si in acest caz cand fiecare volt poate conta, intradevar conteaza.

ps - am recomandat o punte de 25A (ideal chiar 50A - diferenta de pret este minima) pt ca sa reziste in caz de mic scurtcircuit accidental - cum se intampla adesea la instalatiile de incarcare a acumulatorilor auto.

_________________
Filtre la comanda.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Codul Yahoo Messenger
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> DIY & Minitehnicus Data este GMT + 3 Ore
Pagina 1 din 1

 
Salt la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community