Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
Autor |
Mesaj |
alecs24
Conectat la: 16 Mar 2007 Mesaje: 29 Locatie: Romania, Timisoara
|
Trimis: Sam Aug 07, 2010 4:01 pm Titlul subiectului: Pot incarca un acumulator auto cu + - 13,5V? |
|
|
Am un traf care in secundar are 13.5V, 5A si m-am gandit ca poate il pot folosi sa incarc acumulatori auto la nevoie. E ok sau e prea mare tensiunea? |
|
Sus |
|
|
Mitica Reclamagiu
|
Trimis: Sam Aug 07, 2010 4:01 pm Titlul subiectului: Mitica |
|
|
|
|
Sus |
|
|
Vasile peȘte
Conectat la: 18 Aug 2003 Mesaje: 3305 Locatie: Maramures, Poienile Izei
|
Trimis: Sam Aug 07, 2010 5:16 pm Titlul subiectului: |
|
|
alternatorul scoate 14v
depinde ce baterie, daca e de putere mare nu ajung 5A _________________
|
|
Sus |
|
|
alecs24
Conectat la: 16 Mar 2007 Mesaje: 29 Locatie: Romania, Timisoara
|
Trimis: Sam Aug 07, 2010 5:37 pm Titlul subiectului: |
|
|
Pai bateria are 55 amperi.. la redresare am pus 2 punti de 35A in paralel, montate pe un radiator ca sa nu se incalzeasca tare, dar traful se incalzeste binisor daca tin minte de ultima data cand am incercat sa incarc. Pot sa-l racesc cu un cooler eventual.. tensiunea ma interesa sa stiu daca nu e prea mare sa nu stric acumulatorul. |
|
Sus |
|
|
Vasile peȘte
Conectat la: 18 Aug 2003 Mesaje: 3305 Locatie: Maramures, Poienile Izei
|
Trimis: Sam Aug 07, 2010 6:28 pm Titlul subiectului: |
|
|
nu e prea mare, am zis mai sus _________________
|
|
Sus |
|
|
vlad_2770
Conectat la: 21 Iun 2005 Mesaje: 299
|
Trimis: Sam Aug 07, 2010 9:39 pm Titlul subiectului: |
|
|
13,5 V dupa puntea redresoare? sau inainte de puntea redresoare? Fi atent ca tu ca sa incarci o baterie iti trebuie sursa de curent constant! tu daca ai luat traful, i-ai pus o punte siai bagat bateria la incarcat poate te trezesti ca ai sa cumperi alta baterie. Mai recent alti incarca cu trenuri de impulsuri bateria. Cauta si tu pe net si gasesti ceva scheme. |
|
Sus |
|
|
alecs24
Conectat la: 16 Mar 2007 Mesaje: 29 Locatie: Romania, Timisoara
|
Trimis: Sam Aug 07, 2010 10:08 pm Titlul subiectului: |
|
|
@ vlad_2770
13.5 inainte de punde. Atat scoate trafu. Si dupa punte tot atat ar trebui sa fie.. Daca te referi la cresterea de 1.4 ori, eu asa stiu ca apare abia dupa condensatorii de filtraj?, ceea ce eu nu am in circuit.
Din pacate nu am un aparat de masura sa verific..
@Vasile Multumesc frumos! |
|
Sus |
|
|
danb
Conectat la: 10 Feb 2004 Mesaje: 1234 Locatie: Timisoara
|
Trimis: Dum Aug 08, 2010 2:14 pm Titlul subiectului: |
|
|
Daca e pe bune (tensiunea scade in sarcina, dependent de traf, ce scrie pe eticheta e in gol) tensiunea e mare. Ideea e dupa filtraj sa nu ai virfuri peste 14.4V. Pentru limitare de curent se pune serie o rezistenta (calculata sa preia vreo 3V pentru curentul maxim de incarcare care il vrei, si sa suporte puterea disipata in cazul asta). Sau varianta elevata, un stabilizator de tensiune.
Daca nu e in scop didactic, ia un redresor de-a gata, nu prea vad rostul de a te juca cu improvizatii.
5A ti-ajung daca e acumulator de masina mica (de genul 45-55Ah) |
|
Sus |
|
|
alecs24
Conectat la: 16 Mar 2007 Mesaje: 29 Locatie: Romania, Timisoara
|
Trimis: Dum Aug 08, 2010 5:48 pm Titlul subiectului: |
|
|
Mai mult didactic, dar in cazul de fata si economic. Cred ca stiu de limitarea de curent de care vorbesti, un vecin electronist si-a facut tot asa, dar cu un bec. Cand se intoarce din concediu am sa-l intreb ce anume imi trebuie. |
|
Sus |
|
|
shambala
Conectat la: 05 Ian 2005 Mesaje: 2858 Locatie: Iasi
|
Trimis: Dum Aug 08, 2010 9:03 pm Titlul subiectului: |
|
|
1. Redresoarele pt acumulatori nu se filtreaza, asa ca tensiunea - continua sau alternativa - e tot aia (la masuratoare).
2. Notatia 55Ah la un acumulator nu este curentul de incarcare; acesta este maxim 1/10 din acea valoare.
Incarcarea unui acumulator auto poate fi primara - numita formatare, sau de completare - cum se face cel mai adesea.
Formatarea se face dupa o curba mai complicata, intai [cca 6-8 ore] cu curent mic - spre 1 A, apoi trebuie crescut rapid spre 5-5,5A (in cazul unui ac. de 55Ah), iar la sfarsitul incarcarii se revine la un curent de sub 1A. La atingerea tensiunii maxine incarcatorul ar trebui sa se opreasca, cuplandu-se o sarcina artificiala, apoi sa reporneasca cand tensiunea scade sub 14,2V - cu cca 1A.
Incarcarea "de completare" se face cu 1/10 din acei 45-55-65Ah timp de 8-12 ore, avandu-se grija sa nu se infierbante bateria si sa nu se depaseasca 15V (cu redresorul cuplat)
Teoria incarcarii acumulatoarelor este mult mai ampla - sunt cateva carti care explica bine cum - si dau si scheme de la foarte simple la complicate - care sa poata urmari procesul descris mai sus (eventual cu un control suplimentar al temperaturii bateriei).
3. In cazul de fata 13,5V este la limita minima - in functie de caderea de tensiune in sarcina a trafului - poate sau nu sa asigure curentul de incarcare necesar.
(Pentru a avea un curent de incarcare in mod evident este necesara o diferenta de potential intre sursa si acumulator).
Daca traful nu poate asigura cei 5A dar poate da - sa zicem 3A, se lungeste timpul de incarcare la 24 ore.
In acest caz o simpla punte redresoare de 25A si o rezistenta de putere sunt suficiente, dar trebuie masurate tensiunile pt a alege corect valoarea R. (R sau bec, numai sa asigure curentul necesar.)
Apoi se urmareste sa nu se incalce conditiile de la "incarcarea de completare". _________________ Filtre la comanda.
Ultima modificare efectuata de catre shambala la Lun Aug 09, 2010 9:13 am, modificat de 1 data in total |
|
Sus |
|
|
vlad_2770
Conectat la: 21 Iun 2005 Mesaje: 299
|
Trimis: Dum Aug 08, 2010 9:57 pm Titlul subiectului: |
|
|
Dar dupa punte tensiunea nu este mai mica cu 1,2V ( 2 x V dioda)? Totusi tensiunea este destul de mica ca sa neglijeze asta. Daca el nu are aparat de masura tind sa cred ca a vazut scris pe traf 13,5V dar oare or fi masurati in gol sau in sarcina? |
|
Sus |
|
|
alecs24
Conectat la: 16 Mar 2007 Mesaje: 29 Locatie: Romania, Timisoara
|
Trimis: Dum Aug 08, 2010 11:08 pm Titlul subiectului: |
|
|
@shambala Loud and clear
@vlad_2770 Yup, asa scrie pe transformator.. dar fiind dintr-un receiver chinezesc orice (rau) e posibil. Astazi am tinut la incarcat acumulatorul circa 2 ore si nu s-a intamplat nimic rau. Puntile au avut cam 30 de grade si trafu pana in vreo 40.. daca e sa aproximez. Oricum s-a incalzit mult mai putin decat atunci cand era o singura punte deci banuiesc ca functioneaza. |
|
Sus |
|
|
shambala
Conectat la: 05 Ian 2005 Mesaje: 2858 Locatie: Iasi
|
Trimis: Lun Aug 09, 2010 9:08 am Titlul subiectului: |
|
|
Da, este mai mica cu 1,2 - 2V (fct de calitatea puntii si de curent). Ai dreptate si bine ca ai scris caci eu am uitat sa precizez. Scuze.
Si in acest caz cand fiecare volt poate conta, intradevar conteaza.
ps - am recomandat o punte de 25A (ideal chiar 50A - diferenta de pret este minima) pt ca sa reziste in caz de mic scurtcircuit accidental - cum se intampla adesea la instalatiile de incarcare a acumulatorilor auto. _________________ Filtre la comanda. |
|
Sus |
|
|
|