FAQFAQ   CautareCautare   Lista membrilorLista membrilor   InregistrareInregistrare   ProfilProfil   Autentificare pentru mesaje privateAutentificare pentru mesaje private   IntrareIntrare 
Audio Technology + Scanspeak
Du-te la pagina Anteriorul  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
 
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> DIY & Minitehnicus
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj
marco polo



Conectat la: 07 Iun 2005
Mesaje: 1380
Locatie: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 11:45 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

FM Acoustics a scris:
Daca un CD e comprimat la greu, cu dinamica ioc, atunci nu exista aproape deloc variatii in amplitudine, totul e cam la acelasi nivel. Normal ca pe o boxa liniara va suna ca porcu. Dar daca se pastreaza o dinamica cat mai mare, o boxa liniara iti va reda mai fidel variatiile in amplitudine fata de una neliniara.
Daca un cd e tras prost el va suna prost pe orice incinta si in special pe cele de calitate superioara Smile In ceea ce priveste dinamica sunetului si implicit a unei inregistrari cu dinamica mare, o boxa de calitate superioara trebuie sa fie in stare sa reproduca varfurile din regim tranzitoriu cat mai acurat si la amplitudinea ceruta! Acest deziderat trebuie indeplinit de INTREG sistemul nu numai de boxe... Incinta trebuie sa fie in stare sa reproduca (in cadrul unei piese muzicale) acurat, pasajele de inalta amplitudine, de ex. 95dB cand majoritatea intervalului muzical se executa la ~75dB. In opinia mea si o boxa (sau mai ales) care nu are un raspuns anecoic liniar (dar care are alura descrisa de mine mai sus) poate reda fidel aceste variatii de amplitudine!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mitica
Reclamagiu





MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 11:45 am    Titlul subiectului: Mitica

Sus
FM Acoustics



Conectat la: 20 Apr 2005
Mesaje: 405

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 12:02 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

marco polo a scris:
incintele domestice trebuie sa fie cat mai neutre pt. a putea reda cat mai fidel muzica asa cum a vrut sa fie artistul si/sau inginerul lui de sunet.

Total de acord; cred ca dezacordul provine din intelegerea diferita a ce inseamna neutru. Neutralitatea dupa mine inseamna sa nu favorizeze anumite frecvente in dauna altora, deci sa fie liniara. Neutralitatea trebuie sa fie fata de materialul redat, nu sa se muleze raspunsul boxei pe sensibilitatea urechii.

O boxa liniara nu-ti va reda toate frecventele la acelasi nivel, ti le va reda pe fiecare la nivelul de pe disc. Daca ai doua peak-uri la 50Hz si 3kHz la aceeasi amplitudine, in acelasi timp pe disc, ti le va reda la aceeasi amplitudine; daca sunt la amplitudini diferite, ti le va reda la diferenta aflata pe disc.


marco polo a scris:
In acest sens, ORICE boxa care masoara liniar in conditii anecoice va reproduce nerealist sunetul in conditii domestice, fara bass si cu prea multe inalte datorita binecunoscutului fenomen al difractiei si baffle-step. De aceea in multe grafice de raspuns anecoice, bass-ul este supraexpus cu pana la 6dB, iar pe intervalul 100-10000Hz exista o cadere lina de cel putin 2dB.

Il va reproduce daca e un sunet nerealist pe CD. Daca CD-ul va avea o dinamica buna, va reproduce varitiile in amplitudine inscrise pe disc.

marco polo a scris:
O incinta acustica in mediu domestic, NU trebuie nici sa taie sunet "din context", dar nici sa adauge informatie in plus si dpdv al unei auditii de calitate mai bine o incinta care scoate ceva din sunet decat una care baga ceva in plus! Intotdeauna cea care introduce sunet "artificial" va fi mult mai neplacuta decat cea care scoate ceva Wink

Pai tocmai asta face o incinta neliniara, taie si adauga pt ca nu-ti reda informatia la amplitudinea de pe disc. O incinta liniara nu-ti baga nimic in plus; daca la min 3 sa zicem intr-o melodie, flautul la 3kHz e la -15dBFS si o harpa la 50Hz e la -5dBFS, atunci iti va reda harpa la 50 Hz cu 10 dB mai tare decat flautul. Daca ai o cocoasa de 5 dB la 50Hz si o atenuare de 2 dB la 3 kHz in raspunsul boxei, diferenta dintre harpa si flaut nu va mai fi de 10 dB (cum e pe disc), ci de 17 dB, modifica deci ce e pe disc.

marco polo a scris:
Si asta datorita curbei de perceptie a sunetului de catre ureche si a procesarii informatiei de catre creier. Daca o incinta nu este bine atenuata anecoic in zona 2000-6000Hz, in mediul domestic de auditie, urechea umana va percepe un sunet "adaugat" in aceasta zona care poate urca pana la 6dB! In aceste conditii nu ajuta cu nimic faptul ca incinta masoara liniar in mediu anecoic pt. ca in mediul unei camere de auditie va suna strident Rolling Eyes


"Adaugatul" asta e foarte subiectiv. Pe un CD, frecventele nu sunt toate la acelasi nivel, deci nici o incinta liniara nu ti le va reda la aceeasi amplitudine. Iti va reda frecventele pastrand amplitudinile (deci si diferentele) de pe disc, ceea ce o incinta neliniara nu face.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marco polo



Conectat la: 07 Iun 2005
Mesaje: 1380
Locatie: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 12:25 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Eu am vorbit tot timpul de neajunsurile unei incinte liniare in mediu anecoic asa cum au fost prezentate si graficele. Poate de aici si confuzia intre termeni. In opinia mea o incinta trebuie sa fie "liniara" la ureche nu la microfon, deci sa raspunda pe deplin functiei de transfer a urechii! Intr-o camera de auditie raspunsul nu va fi niciodata liniar (comb filter, difractie, cross-talk etc), iar intr-o camera anecoica era "la moda" sa fie liniara pana in anii '80, but not anymore Smile
O caracterizare a unei incinte de inalta performanta dupa anul 2000 ar suna cam asa (si este complet neliniara la microfon) in spatiu 2pi:
A reasonably flat low end, then a small rise in the mid-bass area for added warmth and bass guitar/kick drum punch (not enough to cause boom) asta insemnand cam un +2dB in 2pi (si +6dB in 4pi anecoic) in zona F6-80Hz.
Flat again then up to the midrange where a very subtle lift enhances vocals, detail and presence adica in zona 640Hz
Flat again throughout the upper midrange (640-1300Hz) to the final small lift in the upper highs (6000-10000Hz) for that illusion of soundstage air and nicely extended cymbal shimmer.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marco polo



Conectat la: 07 Iun 2005
Mesaje: 1380
Locatie: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 1:02 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

FM Acoustics a scris:
marco polo a scris:
incintele domestice trebuie sa fie cat mai neutre pt. a putea reda cat mai fidel muzica asa cum a vrut sa fie artistul si/sau inginerul lui de sunet.

Total de acord; cred ca dezacordul provine din intelegerea diferita a ce inseamna neutru. Neutralitatea dupa mine inseamna sa nu favorizeze anumite frecvente in dauna altora, deci sa fie liniara. Neutralitatea trebuie sa fie fata de materialul redat, nu sa se muleze raspunsul boxei pe sensibilitatea urechii.
NU!!! Trebuie sa fie neutre la ureche!!! Pt. ca urechea si creierul trebuie satisfacute la o auditie si nu fantezia celui care inregistreaza materialul sonor! O inregistrare devine de referinta in urechea publicului (avizat) atunci cand inregistrarea se ridica la nivelul perceptiei psihoacustice a publicului si acest nivel devine unanim pt. ca s-a reusit o inregistrare de calitate care sa satisfaca mai multe urechi si creiere umane. Perceptia umana este referinta neutralitatii si nu materialul inregistrat per se. Cand functia de transfer a urechii "converge" cu calitatea materialului sonor atunci inregistrarea este buna SI incintele (si intreg echipamentul audio) sunt neutre, dar nici pe departe liniare in sensul unei masuratori anecoice.
FM Acoustics a scris:
O boxa liniara nu-ti va reda toate frecventele la acelasi nivel, ti le va reda pe fiecare la nivelul de pe disc. Daca ai doua peak-uri la 50Hz si 3kHz la aceeasi amplitudine, in acelasi timp pe disc, ti le va reda la aceeasi amplitudine; daca sunt la amplitudini diferite, ti le va reda la diferenta aflata pe disc.
Din nou, ceea ce spui poate fi valabil intr-un spatiu anecoic, dar intr-unul de auditie, NU. O incinta liniara anecoic NU suna bine in spatiu domestic.

FM Acoustics a scris:
marco polo a scris:
In acest sens, ORICE boxa care masoara liniar in conditii anecoice va reproduce nerealist sunetul in conditii domestice, fara bass si cu prea multe inalte datorita binecunoscutului fenomen al difractiei si baffle-step. De aceea in multe grafice de raspuns anecoice, bass-ul este supraexpus cu pana la 6dB, iar pe intervalul 100-10000Hz exista o cadere lina de cel putin 2dB.

Il va reproduce daca e un sunet nerealist pe CD. Daca CD-ul va avea o dinamica buna, va reproduce varitiile in amplitudine inscrise pe disc.
Confunzi capacitatea unei incinte de a reproduce dinamica unui material sonor inregistrat cu comportamentul ei complet diferit in spatiu anecoic fata de un spatiu domestic (semi)reverberant! In mediu anecoic orice incinta va reproduce pasajele fortisimo de 115dB din Appassionata de Beethoven daca difuzoarele ei au capacitatea fizica sa atinga astfel de spl, NU daca este liniara sau nu!!! In schimb o incinta ultra liniara in mediu anecoic va avea in mediul domestic un gain de 6dB in zona 2000-3000Hz datorita difractiei!!! Astfel, sunetul nerealist sau super realist de la 2000-3000Hz de pe CD va fi reprodus de aceasta incinta in camera cu +6dB mai mult decat in camera anecoica INDIFERENT de caracterul dinamic al inregistrarii. Acest lucru va fi perceput extrem de ofensator de creierul uman care nu va considera aceasta incinta in nici un caz liniara!

In rest, tot ceea ce spui este valabil numai in spatiu anecoic.


Ultima modificare efectuata de catre marco polo la Lun Feb 14, 2011 11:56 pm, modificat de 1 data in total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FM Acoustics



Conectat la: 20 Apr 2005
Mesaje: 405

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 2:53 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

marco polo a scris:
In ceea ce priveste dinamica sunetului si implicit a unei inregistrari cu dinamica mare, o boxa de calitate superioara trebuie sa fie in stare sa reproduca varfurile din regim tranzitoriu cat mai acurat si la amplitudinea ceruta!

De acord. Dar amplitudinea ceruta este inscrisa pe disc, iar ca sa se respecte diferentele de amplitudine de pe disc incinta trebuie sa fie liniara in mediu anecoic. Cel care proiecteaza boxa n-are de unde sa stie in ce camera i-o vei asculta si cum va interactiona ea cu camera.

marco polo a scris:
Incinta trebuie sa fie in stare sa reproduca (in cadrul unei piese muzicale) acurat, pasajele de inalta amplitudine, de ex. 95dB cand majoritatea intervalului muzical se executa la ~75dB. In opinia mea si o boxa (sau mai ales) care nu are un raspuns anecoic liniar (dar care are alura descrisa de mine mai sus) poate reda fidel aceste variatii de amplitudine!

Eu nu spun ca o incinta neliniara nu poate suporta variatii mari in amplitudine, ci ca nu respecta proportiile de pe disc.

YG Anat, facuta dupa anul 2000; si mai sunt o gramada, nu cred ca sunt de slaba performanta din cauza liniaritatii.



si masurata in camera reviewerului


marco polo a scris:
Pt. ca urechea si creierul trebuie satisfacute la o auditie si nu fantezia celui care inregistreaza materialul sonor! O inregistrare devine de referinta in urechea publicului (avizat) atunci cand inregistrarea se ridica la nivelul perceptiei psihoacustice a publicului si acest nivel devine unanim pt. ca s-a reusit o inregistrare de calitate care sa satisfaca mai multe urechi si creiere umane. Perceptia umana este referinta neutralitatii si nu materialul inregistrat per se.

De acord ca trebuie urechea si creierul satisfacute, dar asta se poate face si pe o incinta liniara daca materialul ascultat e de calitate. Nu contest ca o incinta mai putin liniara nu poate suna mai bine decat una liniara, dar nici acurata fata de sursa nu mai e.

marco polo a scris:
Din nou, ceea ce spui poate fi valabil intr-un spatiu anecoic, dar intr-unul de auditie, NU. O incinta liniara anecoic NU suna bine in spatiu domestic.

Pentru asta exista tratamente acustice sau aparate de room correction precum Lyngdorf, daca ai aberatii foarte mari in camera.

marco polo a scris:
Confunzi capacitatea unei incinte de a reproduce dinamica unui material sonor inregistrat cu comportamentul ei complet diferit in spatiu anecoic fata de un spatiu domestic (semi)reverberant! In mediu anecoic orice incinta va reproduce pasajele fortisimo de 115dB din Appassionata de Beethoven daca difuzoarele ei au capacitatea fizica sa atinga astfel de spl, NU daca este liniara sau nu!!!

Nu confund capacitatile dinamice ale incintei cu liniaritatea ei. O incinta poate sa suporte SPL-uri de 120 dB liniara sau neliniara. Pe disc exista insa anumite proportii intre variatiile de amplitudine. O incinta liniara doar respecta aceste proportii inscrise pe disc, in timp ce una neliniara le modifica in functie de raspunsul ei.

marco polo a scris:
In schimb o incinta ultra liniara in mediu anecoic va avea in mediul domestic un gain de 6dB in zona 2000-3000Hz datorita difractiei!!! Astfel, sunetul neralist sau super realist de la 2000-3000Hz de pe CD va fi reprodus de aceasta incinta in camera cu +6dB mai mult decat in camera anecoica INDIFERENT de caracterul dinamic al inregistrarii. Acest lucru va fi perceput extrem de ofensator de creierul uman care nu va considera aceasta incinta in nici un caz liniara!

Vezi graficele de mai sus cu YG. Eu nu observ un gain de 6 dB in zona 2-3kHz la masuratoarea facuta in camera.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
csordas zsolt



Conectat la: 05 Noi 2006
Mesaje: 356
Locatie: satu mare

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 9:34 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

FM Acoustics.
Ultimele graficoane postate de tine sint departe de boxe lineare.
Sistem linear se intelege o marja de maxim 1dB ce este peste este si sesizabila,3dB deja este dublarea intensitatii sonore la frecventele unde apar.
Cuvintele unui "amator"
http://www.troelsgravesen.dk/PRELUDE.htm
citat"What often happens during crossover development is that you reach a certain point where the sound is very good, but measurements suggest more to be done and slowly you improve measured performance - and decrease sonics. Reaching crossover version 7 mkII, everything looked great - but magic had gone. "
Wink

_________________
Multumesc sansa de a da cu parerea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DNA



Conectat la: 22 Noi 2005
Mesaje: 2255
Locatie: În creierul meu

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 9:38 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Ceva este în neregulă la măsurătoarea din cameră. Prea cad înaltele și nu văd ce anume le-ar face să cadă așa.
_________________
Ia de la Băsescu ! No Pussy Blues
http://www.youtube.com/watch?v=WuDP7c3Zd8I
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FM Acoustics



Conectat la: 20 Apr 2005
Mesaje: 405

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 9:43 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

DNA a scris:
Ceva este în neregulă la măsurătoarea din cameră. Prea cad înaltele și nu văd ce anume le-ar face să cadă așa.

"The Anat Reference II Professional's spatially averaged response at the listening chair is superbly flat, falling within ±1dB limits from 300Hz to 7kHz. Above that region, the speaker's output smoothly slopes down, due to the increasing absorptivity of the room's furnishings at higher frequencies in conjunction with the fact that WP sits relatively distant from the speakers."

http://www.stereophile.com/content/yg-acoustics-anat-reference-ii-professional-loudspeaker-measurements
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marco polo



Conectat la: 07 Iun 2005
Mesaje: 1380
Locatie: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 9:56 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

FM Acoustics a scris:
Cel care proiecteaza boxa n-are de unde sa stie in ce camera i-o vei asculta si cum va interactiona ea cu camera.
In ziua de astazi acest lucru incepe sa se stie. Exista deja baze de date cu incinte si cum presteaza ele in diverse tipuri de camere (Cara Software). Si in unele reviste (Audio de ex.) sunt date tipurile de camere in care incintele presteaza cel mai bine.
FM Acoustics a scris:
marco polo a scris:
Incinta trebuie sa fie in stare sa reproduca (in cadrul unei piese muzicale) acurat, pasajele de inalta amplitudine, de ex. 95dB cand majoritatea intervalului muzical se executa la ~75dB. In opinia mea si o boxa (sau mai ales) care nu are un raspuns anecoic liniar (dar care are alura descrisa de mine mai sus) poate reda fidel aceste variatii de amplitudine!

Eu nu spun ca o incinta neliniara nu poate suporta variatii mari in amplitudine, ci ca nu respecta proportiile de pe disc.
Eu nu cred ca muzica este inregistrata pe disc dupa sabloane atat de stricte de "proportii", astfel incat aceste sabloane sa devina referinte de cuantificare a calitatii sunetului!!! In opinia mea, inginerul de sunet urmeaza (sau ar trebui) cai (metode) de inregistrare mult mai rafinate decat niste sabloane tipice, altfel muzica simfonica ar suna ca heavy metal-ul sau ca jazz-ul Laughing Sincer nu cred ca exista sau nu poti identifica la o auditie "proportiile" (daca ar exista intr-adevar) de pe un disc incat sa poti spune bazandu-te pe aceasta informatie ca o incinta este neliniara Confused
FM Acoustics a scris:
De acord ca trebuie urechea si creierul satisfacute, dar asta se poate face si pe o incinta liniara daca materialul ascultat e de calitate. Nu contest ca o incinta mai putin liniara nu poate suna mai bine decat una liniara, dar nici acurata fata de sursa nu mai e.
In opinia mea (si poate si in opinia celor de la Vivid daca e sa judec dupa graficul lor anecoic) o incinta liniara (sau ultra liniara) anecoic va adauga intotdeauna informatie sunetului in mediu domestic si nu va mai satisface o ureche antrenata. Pe de alta parte daca o incinta pe care o consideri neliniara, dar care admiti ca poate suna mai bine decat una liniara, nu mai conteaza (nu mai are sens) daca nu mai este acurata fata de sursa!
Daca un pianist spune ca pianul se aude f. natural pe o astfel de incinta neliniara care este sensul faptului ca incinta nu este acurata FATA DE SURSA??? Asa cum am spus referinta este in primul rand in creierul pianistului Smile si daca el zice ca discul se aude bine pe acele boxe neliniare inseamna ca boxele sunt acurate si fata de sursa sau si pur si simplu nu mai conteaza pt. ca urechea pianistului a fost satisfacuta Very Happy
FM Acoustics a scris:
Pe disc exista insa anumite proportii intre variatiile de amplitudine. O incinta liniara doar respecta aceste proportii inscrise pe disc, in timp ce una neliniara le modifica in functie de raspunsul ei.
Chestia asta cu "proportiile intre variatiile de amplitudine" mi se pare mai mult o metafora decat o notiune inginereasca. Adica nu am vazut inca nici un cd care sa vina cu o nota explicativa referitoare la aceste asa zise "proportii" Shocked Iti spun sigur ca atunci cand compunea, Beethoven nu avea astfel de sabloane pt. a crea pasaje dinamice fortissimo!!! Unde mai pui ca era si surd saracu si decibelul inca nu era inventat Rolling Eyes Ori nu inteleg eu ce vrei sa spui cu aceste "proportii" ori este un concept eronat care nu exista in realitate. Cred ca var. 2 este cea adevarata. In ceea ce priveste respectarea la redare a informatiei de pe un disc, doar cd player-ul si amplificatorul o pot face cat de cat acurat. Incintele indiferent ca au un raspuns liniar sau nu in mediu anecoic, nu o pot face datorita naturii lor electro-acustice decat sub imperiul unui anumit randament de cele mai multe ori f. slab.
FM Acoustics a scris:
marco polo a scris:
In schimb o incinta ultra liniara in mediu anecoic va avea in mediul domestic un gain de 6dB in zona 2000-3000Hz datorita difractiei!!! Astfel, sunetul nerealist sau super realist de la 2000-3000Hz de pe CD va fi reprodus de aceasta incinta in camera cu +6dB mai mult decat in camera anecoica INDIFERENT de caracterul dinamic al inregistrarii. Acest lucru va fi perceput extrem de ofensator de creierul uman care nu va considera aceasta incinta in nici un caz liniara!

Vezi graficele de mai sus cu YG. Eu nu observ un gain de 6 dB in zona 2-3kHz la masuratoarea facuta in camera.
Daca te uiti cu atentie, la 3000Hz este un gain de 4,5dB la masuratoarea facuta in camera. Gain-ul datorat difractiei este de max. 6dB si este functie directa si de absorbtia mediului acustic din camera respectiva. Anyway si 4,5dB este o deviatie mare fata de rezultatul anecoic. Poate o fi si motivul pt. care Maxx3 au iesit mai bune in 2009 decat Anat Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DNA



Conectat la: 22 Noi 2005
Mesaje: 2255
Locatie: În creierul meu

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 10:57 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

FM Acoustics a scris:
Above that region, the speaker's output smoothly slopes down, due to the increasing absorptivity of the room's furnishings at higher frequencies in conjunction with the fact that WP sits relatively distant from the speakers."

http://www.stereophile.com/content/yg-acoustics-anat-reference-ii-professional-loudspeaker-measurements


Cred că Atkinson era beat când a scris treaba asta.
Dacă pun microfonul de măsură la 2-3 metri de boxă, nici mama absorbantului nu va determina o cădere de 5 - 10db față de restul spectrului.

_________________
Ia de la Băsescu ! No Pussy Blues
http://www.youtube.com/watch?v=WuDP7c3Zd8I
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
csordas zsolt



Conectat la: 05 Noi 2006
Mesaje: 356
Locatie: satu mare

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 11:25 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Uuuu durere plot de impedanta YG Anat
20Hz -3,8ohm
80hz-nu se vede undeva pe la 40ohm.
1500hz-12ohm.
5000Hz-2,2ohm
30khz-1.8ohm.
La valoarea lui fara corectie de impedanta hmm.nu stiu aceasta incinta asa zis lineara i-si va shimba linearitatea in functie de amplificatorul folosit.
Cine a construit in viata lui incinta acustica si corectie de impedanta stie de ce spun asta ,cu sau fara corectie de impedanta boxa va suna foarte diferit si chiar se poate masura foarte diferit,stiu am incercat. Laughing
Faza se schimba foarte abrupt 90grade in mai putin de o octava intre1-2khz chiar unde este mai mult ca dureros,nu cred ca acest aspect este unul ideal.
Deja de o buna vreme am observat o politica mituita in cadrul lui sterephile,pur si simplu nu mai sunt credibili, personal cred numai ce si-l aud cu urechiile mele. Sad

_________________
Multumesc sansa de a da cu parerea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FM Acoustics



Conectat la: 20 Apr 2005
Mesaje: 405

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 11:29 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

marco polo a scris:
Eu nu cred ca muzica este inregistrata pe disc dupa sabloane atat de stricte de "proportii", astfel incat aceste sabloane sa devina referinte de cuantificare a calitatii sunetului!!! In opinia mea, inginerul de sunet urmeaza (sau ar trebui) cai (metode) de inregistrare mult mai rafinate decat niste sabloane tipice, altfel muzica simfonica ar suna ca heavy metal-ul sau ca jazz-ul Laughing Sincer nu cred ca exista sau nu poti identifica la o auditie "proportiile" (daca ar exista intr-adevar) de pe un disc incat sa poti spune bazandu-te pe aceasta informatie ca o incinta este neliniara Confused


Nu ma refer la sabloane pe care le-ar urma inginerul de sunet. Dupa ce si-a terminat treaba si muzica a ajuns pe CD, variatiile dinamice sunt intr-o anumita proportie in functie de amplitudinea lor. Sa zicem ca la un moment dat ai doua peak-uri date de doua instrumente, unul la 50 Hz la -5dBFS si altul la 3kHz la -10dBFS, deci e o diferenta de 5 db intre ele. Daca ai o incinta cu raspuns +5dB la 50Hz si -3dB la 3 kHz, diferenta dintre peak-urile astea nu va mai fi de 5dB. O incinta liniara va reda mai acurat diferenta in dB dintre amplitudinile astea.

marco polo a scris:
In opinia mea (si poate si in opinia celor de la Vivid daca e sa judec dupa graficul lor anecoic) o incinta liniara (sau ultra liniara) anecoic va adauga intotdeauna informatie sunetului in mediu domestic si nu va mai satisface o ureche antrenata.


Si o incinta neliniara nu va adauga? Dintre masuratorile luate in aceeasi camera pt 2 perechi de boxe, din cele 2 grafice de mai jos, care arata mai bine? Sau nu conteaza?




marco polo a scris:
Pe de alta parte daca o incinta pe care o consideri neliniara, dar care admiti ca poate suna mai bine decat una liniara, nu mai conteaza (nu mai are sens) daca nu mai este acurata fata de sursa!
Daca un pianist spune ca pianul se aude f. natural pe o astfel de incinta neliniara care este sensul faptului ca incinta nu este acurata FATA DE SURSA??? Asa cum am spus referinta este in primul rand in creierul pianistului Smile si daca el zice ca discul se aude bine pe acele boxe neliniare inseamna ca boxele sunt acurate si fata de sursa sau si pur si simplu nu mai conteaza pt. ca urechea pianistului a fost satisfacuta

Aici intervine subiectivismul si daca omului ii place n-o sa-i spun eu sa n-asculte pe ele pt ca nu sunt acurate fata de sursa. Depinde daca-l intereseaza sau nu.

marco polo a scris:
Chestia asta cu "proportiile intre variatiile de amplitudine" mi se pare mai mult o metafora decat o notiune inginereasca. Adica nu am vazut inca nici un cd care sa vina cu o nota explicativa referitoare la aceste asa zise "proportii" Shocked Iti spun sigur ca atunci cand compunea, Beethoven nu avea astfel de sabloane pt. a crea pasaje dinamice fortissimo!!! Unde mai pui ca era si surd saracu si decibelul inca nu era inventat Rolling Eyes Ori nu inteleg eu ce vrei sa spui cu aceste "proportii" ori este un concept eronat care nu exista in realitate. Cred ca var. 2 este cea adevarata. In ceea ce priveste respectarea la redare a informatiei de pe un disc, doar cd player-ul si amplificatorul o pot face cat de cat acurat. Incintele indiferent ca au un raspuns liniar sau nu in mediu anecoic, nu o pot face datorita naturii lor electro-acustice decat sub imperiul unui anumit randament de cele mai multe ori f. slab.

N-am spus ca e o notiune inginereasca, pur si simplu ma refer la diferentele de amplitudine care exista pe disc si care au un anumit nr de dB. Daca pe disc ai 50Hz si 3kHz la aceeasi amplitudine, nu trebuie redate tot asa? Sau te gandesti: Bai urechea mea e cam surda la 50Hz, parca ar trebui 45dB in plus ca sa aud la fel la ambele frecvente.

marco polo a scris:
Daca te uiti cu atentie, la 3000Hz este un gain de 4,5dB la masuratoarea facuta in camera. Gain-ul datorat difractiei este de max. 6dB si este functie directa si de absorbtia mediului acustic din camera respectiva. Anyway si 4,5dB este o deviatie mare fata de rezultatul anecoic. Poate o fi si motivul pt. care Maxx3 au iesit mai bune in 2009 decat Anat Wink


+4.5dB la 3kHz? Te referi la faptul ca la masuratoarea anecoica raspunsul este sub referinta 0, iar la camera trece de ea? Chestia asta ar fi relevanta daca restul spectrului ar fi ramas la nivelul masuratorii anecoice si ai fi avut doar la 3kHz un gain de 4.5dB. Dar de gain au beneficiat si restul frecventelor. Fata de referinta 0, sa zicem ca ai in camera +1-1.5dB la 3kHz.

Cel putin eu nu vad un peak de 4.5dB la 3kHz in graficul asta.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FM Acoustics



Conectat la: 20 Apr 2005
Mesaje: 405

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 11:38 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

csordas zsolt a scris:
Uuuu durere plot de impedanta YG Anat
20Hz -3,8ohm...


Poate astea sunt mai multumitoare.



Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
csordas zsolt



Conectat la: 05 Noi 2006
Mesaje: 356
Locatie: satu mare

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 11:41 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Analizand masuratoriile facute de mine pe incintele tot facute de mine, ale mele sint mult superioare ,evident nu cred asta ,dar daca ne tinem doar de masuratori concluzia este evidenta Laughing
poti compara masuratoriile mele care chiar sint comparabile cu acestea
http://www.soundstagemagazine.com/measurements/dynaudio_confidence_c4/
totusi tin sa cred DYNAUDIO C4 va suna diferit si probabil mai bine,sau nu ?sau da?sau???hmmm?
Al meu va suna mai bine ca oricare pentru ca le am in casa sint reale le pot asculta cind simt nevoia iar ploturile masurate in diferite ipostaze si desenate pe o hartie ramin doar teorie si nici decum muzica reala. Wink

_________________
Multumesc sansa de a da cu parerea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FM Acoustics



Conectat la: 20 Apr 2005
Mesaje: 405

MesajTrimis: Mie Ian 26, 2011 11:45 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

DNA a scris:
Cred că Atkinson era beat când a scris treaba asta.
Dacă pun microfonul de măsură la 2-3 metri de boxă, nici mama absorbantului nu va determina o cădere de 5 - 10db față de restul spectrului.

Uite in aceeasi camera Dynaudio C1.
http://www.stereophile.com/content/dynaudio-confidence-c1-loudspeaker-measurements


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> DIY & Minitehnicus Data este GMT + 3 Ore
Du-te la pagina Anteriorul  1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatorul
Pagina 5 din 6

 
Salt la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community