Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
Autor |
Mesaj |
MadCow
Conectat la: 21 Oct 2004 Mesaje: 38
|
Trimis: Mar Ian 04, 2005 7:51 pm Titlul subiectului: Sistem audio in progress..... orice ajutor e bine venit :) |
|
|
Am ceva timp de cand strang bani pt sistemul audio si in sfarsit am inceput sa achizitionez partile componente
Am cumparat 2 diffuri JBL P 1220e. Condensatorul trebuie sa vina din Germania (l-am gasit acolo mai ieftin ~ 50 E cu display si leduri albastre )
Statia inca nu am luat-o pentru ca nu stiu ce sa aleg intre JBL PX 300.4 si PX 600.2. - poate stie cineva care e mai buna
Acum vine problema cutiei pe care vreau sa o fac singur avand in vedere ca am toate datele pt constructia ei.
Materialul pe care o sa-l folosesc este MDF de 22mm (ajunge grosimea?)
Referitor la cutie am mai multe intrebari:
Sa pun perete despartitor intre celel 2 diff-uri?
In prospect scrie ca volumul pt un dif in cutie ventilata este de 63,3 L si se va folosi un tub de 32 cm lungime si 10 in diametru. La cat va fi acordata cutia in cazul acesta? Ma poate ajuta cineva cu niste calcule?
Parametri P1220e
Power RMs 400W
Sensitivity 20hz-450 Hz
Impedance 4 ohm
Voice coil diameter 76 mm
Cutout diameter 280 mm
Mounting depth 172 mm
Voice coil DC resistance 3.98
Coice coil inductance @ 1KHZ 1.86
driver radiating area 482
motor force factor 15.88
compliance volume 51
suspension compliance mm/n 170.36
air load mms grams 182.31
moving mass 180.32
FS (hz) 28.5
Qms 4.08
Qes 0.49
Qts 0.47
Xmax mm 15.9
Pt 2 difuri doar trebuie dublat volumul sau mai sunt si alti factori care intervin?
Cum ar trebui sa fac legaturile? De la statie pt fiecare difuzor? sau sa leg difuzoarele intre ele? |
|
Sus |
|
|
Mitica Reclamagiu
|
Trimis: Mar Ian 04, 2005 7:51 pm Titlul subiectului: Mitica |
|
|
|
|
Sus |
|
|
puf
Conectat la: 07 Dec 2003 Mesaje: 1537 Locatie: bucuresti
|
Trimis: Mar Ian 04, 2005 9:18 pm Titlul subiectului: |
|
|
Daca faci o singura incinta sigur trebuie separate volumele pentru fiecare difuzor si trebuie 63 litri la bucata nu total.
Foloseste PX300.4 cu fiecare difuzor cuplat pe cite o punte a statiei .
Rezultatul va fi destul de impresionant dar nu te gindi ca poti merge la concurs cu asa ceva. |
|
Sus |
|
|
IM
Conectat la: 09 Mar 2004 Mesaje: 519 Locatie: Drobeta Turnu Severin
|
Trimis: Mar Ian 04, 2005 10:36 pm Titlul subiectului: |
|
|
"Condensatorul trebuie sa vina din Germania (l-am gasit acolo mai ieftin ~ 50 E cu display si leduri albastre )"Acel condensator se gaseste si in MediaMarkt, la exact 49Euro. Sunt pline rafturile de ele pentru ca sunt foarte slabe.... adica au o rezistenta si un raspuns in curent foarte prost...
Nu pot sa nu remarc faptul, comic de altfel, ca aceasta componenta foarte esentiala intr-un sistem audio auto cu consumatori "gurmanzi" si sistem de alimentare "standard" - condensatorul - este considerat de multe ori "o podoaba", "cu display si led albastru" a sistemului...
In varianta in care dispui de o masina cu un accumulator de minim 70Ah si un alternator de 80A, condensatorul ar fi "un minim necesar"
Daca nu, in 50Euro eu ti-as fi recomandat un al doilea acc.
"Statia inca nu am luat-o pentru ca nu stiu ce sa aleg intre JBL PX 300.4 si PX 600.2. - poate stie cineva care e mai buna"
Acum depinde de bugetul alocat PX 300.4 are putere mai mare..., dar...
In opinia mea nici una dintre variante nu este optima. Incearca un amplificator JBL mono, in clasa D. In varianta asta poti lega difuzoarele in paralel, adica 2 ohmi sarcina pe amplificator. Vezi GTO1201.1. OK, nu este tot din agama POWER precum difuzoarele, dar ma gandesc ca nu ai suficiente resurse pentru un BPX 1100.1...
"Materialul pe care o sa-l folosesc este MDF de 22mm (ajunge grosimea?)"
Materialul e OK!!
"Referitor la cutie am mai multe intrebari:
Sa pun perete despartitor intre celel 2 diff-uri?"
DA
"In prospect scrie ca volumul pt un dif in cutie ventilata este de 63,3 L si se va folosi un tub de 32 cm lungime si 10 in diametru. La cat va fi acordata cutia in cazul acesta? Ma poate ajuta cineva cu niste calcule?"
Portul de bas-reflex al respectivei incinte este acordat la 25Hz, conform declaratiei producatorului.
Tu insa ar trebui sa o acordezi tinand cont si de gain-ul acestei incinte in masina ta...
"Pt 2 difuri doar trebuie dublat volumul sau mai sunt si alti factori care intervin?"
Imagineaza-ti incinta formata din doua incinte identice "sudate", adica fiecare difuzor cu incinta lui...
"Cum ar trebui sa fac legaturile? De la statie pt fiecare difuzor? sau sa leg difuzoarele intre ele?"
Depinde de am[plificatorul pe care il alegi
Atentie!
Acest model de difuzor este unul foarte bun. Daca respecti recomandarile producatorului poti obtine rezultate foartre bune. Pentru asta ai nevoie sa le integrezi intr-un sistem pe masura. Gandeste-te foarte bine la ce alegi. Daca nu ai banii suficienti, nu este nimic. Mai bine mai asteapta decat sa iti bati joc de instalatie Acorda o la fel de mare atentie la sistemul de alimentare cu curent a amplificatorului: cabluri, conectori...
Succes |
|
Sus |
|
|
MadCow
Conectat la: 21 Oct 2004 Mesaje: 38
|
Trimis: Mie Ian 05, 2005 12:16 am Titlul subiectului: a |
|
|
merci pt sfaturi! este evident nici nu ma gandeam ca pot merge la concursuri cu asa ceva. Dar.... in Iasi probabil ca voi fi printre primii
IM, cat ma ajunge un condensator bun de la Ground Zero de 1 Farad? si unde as putea gasi statia 1200.1 si la ce pret? sa vad daca mi-o pot permite. |
|
Sus |
|
|
MadCow
Conectat la: 21 Oct 2004 Mesaje: 38
|
Trimis: Mie Ian 05, 2005 11:59 pm Titlul subiectului: a |
|
|
IM, daca tot ai argumentat atat bine fiecare raspuns, o sa te mai chinui cu cateva intrebari...sper sa nu te superi
De ce imi recomanzi folosirea amplifului 1201.1 in loc de 300.4?
L-am gasit pe un site si e cu 2 mil jumate mai scump decat 300.4, deci nu ar fi un impediment, dar vrea sa stiu motivatia.
Am vazut ca esti reprezentant la Ground Zero - desi e cam tarziu sa intreb, dar la banii pe care ii investesc, ~ 35 mil, imi puteati oferi ceva mai performant?
Cat m-ar costa sa cablez o Vectra la voi? cablu alimentare statie, RCA-uri, papuci auriti, rezistenta...si tot ce mai trebuie pt o cablare profesionala? |
|
Sus |
|
|
IM
Conectat la: 09 Mar 2004 Mesaje: 519 Locatie: Drobeta Turnu Severin
|
Trimis: Joi Ian 06, 2005 10:46 pm Titlul subiectului: |
|
|
MadCow, Basicbv, am sa incerc sa va raspund cat se poate de repede.
In ultimul timp se lucreaza 14/24 ore "pe branci", de la sef la ucenic, pentru terminarea showroom-ului p4e care vrem sa il deschidem luna aceasta |
|
Sus |
|
|
MadCow
Conectat la: 21 Oct 2004 Mesaje: 38
|
Trimis: Joi Ian 06, 2005 11:45 pm Titlul subiectului: ok |
|
|
ok! astept momentul cand vei fi mai liber.
spor la treaba! |
|
Sus |
|
|
Seby
Conectat la: 07 Ian 2005 Mesaje: 16 Locatie: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum Ian 09, 2005 2:54 am Titlul subiectului: |
|
|
Ce fel de vectra ai??? Am si eu una, nu e cu motor super tare sau super dotata dar o ingrijesc foarte bine si de aceea (a mea) chiar nu e de aruncat.....in viata mea sunt doua lucruri pe primul loc:eu si masina, si dupa aceea urmeaza prietena,familia si etc,etc.
Nu prea inteleg de ce ai dorii sa iti faci "o cablare profesionala" la care e marea filosofie sa iti cumperi mufele si cabulrile, faci lipituri de calitate si pur si simplu duci firele prin clemele care dej sunt in masina din fabrica.
Daca nu ai mai desfacut bordul sau alte parti ale masinii pana acum te inteleg, intr-o anumita masura, de ce vrei sa apelezi la profesionisti....
Trebuie sa recunosc ca imi cunosc masina pe de rost si asi putea desface orice cu o mana legata la spate si cu un ochi acoperit intr-un timp record......... _________________ boys and their toys |
|
Sus |
|
|
MadCow
Conectat la: 21 Oct 2004 Mesaje: 38
|
Trimis: Dum Ian 09, 2005 4:17 pm Titlul subiectului: a |
|
|
Am o Vectra A 1,8i hatchback (intra pe www.clubopel.com si o sa o vezi). De desfacut stiu si eu, ca am facut bucati bordul cand l-am vopsit . Prin cablare profesionala, nu ma refer la lipituri si alte chestii din astea....ma intereseaza in primul rand calitatea cablurilor folosite. La inceput nici eu nu intelegeam de ce e asa important cablul, pana am vazut aceeasi sonorizare cu cabluri de bazar si cu cabluri profesionale..... nu-ti poti da seama de diferenta Parca era cu totul alta sonorizare, claritate, putere.. |
|
Sus |
|
|
Seby
Conectat la: 07 Ian 2005 Mesaje: 16 Locatie: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum Ian 09, 2005 5:53 pm Titlul subiectului: |
|
|
Nu ii o noutate pt mine ca, cablurile sunt foarte importante pt orice circuit, nu numai in sonorizari auto, si ca exista o sumedenie de grade de calitate, de la cel facut pe vapor (vandut in bazar) pana la cel "adevarat" care intradevar se poate numii "cablu"........eu sublineam faptul ca nu numai specialistii care instaleaza sonorizari au cabluri bune...........le poti gasii si la un distribuitor sau (mai bine) importator din tari vestice (la fel si mufele aurite).........si in plus nu platesti manopera.
Nu vreau sa te conving sa iti faci singur modificarea, vreau doar sa vad daca nu gresesc eu pe undeva si daca nu ar trebuii si eu sa imi schimb actualele cabluri la un specialist _________________ boys and their toys |
|
Sus |
|
|
puf
Conectat la: 07 Dec 2003 Mesaje: 1537 Locatie: bucuresti
|
Trimis: Mar Ian 11, 2005 9:06 pm Titlul subiectului: |
|
|
Imi este teama ca nu vei gasi usor cabluri de foarte buna calitate nici la "specialisti",dupa cum bine observa IM sint pe piata o gamada de produse frumos colorate ,cabluri,mufe,conectori,capacitori de o calitate indoielnica. |
|
Sus |
|
|
sfigmo
Conectat la: 09 Noi 2004 Mesaje: 88 Locatie: Cluj
|
Trimis: Mie Ian 12, 2005 9:42 am Titlul subiectului: |
|
|
Eh sunteti rai aici... cabluri de calitate se gasesc daca stiti unde sa cautati...intrebarea ar trebui sa fie :"Cine are cabluri de calitate?"...Vi se va raspunde...bafta _________________ THINK PINK!!! |
|
Sus |
|
|
|