FAQFAQ   CautareCautare   Lista membrilorLista membrilor   InregistrareInregistrare   ProfilProfil   Autentificare pentru mesaje privateAutentificare pentru mesaje private   IntrareIntrare 
o intrebare pentru electronisti
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Urmatorul
 
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> DIY & Minitehnicus
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj
momolo
Vizitator





MesajTrimis: Dum Iun 12, 2005 10:28 pm    Titlul subiectului: o intrebare pentru electronisti Raspunde cu citat (quote)

ce parere aveti de aceasta schema? o am deja executata (bine!) de catre niste chinezi destoinici si va intreb ce imbunatatiri mai pot fi aduse inafara acelui electrolitic polarizat pe intrare care trebuie inlocuit cu ceva nepolarizat? De unde se regleaza curentul de repaus si cum? Parca sta cam rece.
Finalii sunt Toshiba "made in japan" precum si prefinalii care stau fiecare cu radiatorul propriu. Traful este toroidal si imens (cred ca 700W), alimentarea este din infasurari separate pe fiecare canal precum si protectia pe relee.
Cum ii pot baga un volum pe intrare; deja am pus un potentiometru de 100K si pare OK insa ma intereseaza ce valoare ar fi optima si ce modificari ii pot face la intrare. Voi folosi in final un multicontactor rotativ cu rezistente calibrate perfect. Nu imi plac deloc acei condensatori C239 de 100p si mai ales C283 de 56p intre baza ci colectorul V239. Il pot elimina?
Alta intrebare ar fi daca acele rezistente sovietice MLT rosii sunt bune? Ampliful este facut cu rezistente chimice marcate in codul culorilor (chinezesti); se merita schimbate cu alea rusesti pe pelicula metalica?; am o provizie "sanatoasa" din perioadele cand s-au gasit, foarte multe valori la 0,5W mai ales.
Ce modificari audiofile se mai pot aduce? Ce piese mai pot fi schimbate?
Cei 4 buc. electrolitici de 10.000mF/100V arata bine ca aspect insa nu stiu ce marca sunt. Firele folosite sunt Ok, groase.
Ampliful este dat ca avand impedanta de intrare 47Kohmi, sensibilitate 1,2V (pare mai sensibil) si puterea de 120W/8ohmi numai, NU si pe 4ohmi.
L-am cuplat la boxe de 6ohmi, NO problem; "duce" 4 ohmi? De ce sunt trecuti numai 8 ohmi pe carcasa?
Zgomotul sau brumul sunt complet nule; nu cred sa fi vazut un amplif atat de bun la S/N!
In general ce impresie face schema asta pentru niste specialisti? Ce se mai poate face pentru un upgrade.
Sus
Mitica
Reclamagiu





MesajTrimis: Dum Iun 12, 2005 10:28 pm    Titlul subiectului: Mitica

Sus
DJ DNA



Conectat la: 13 Ian 2004
Mesaje: 2305

MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 9:04 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Schema este clasica si pare a fi buna .

Electroliticul de pe intrare trebuie schimbat cu un MKP de 1,5uF sau 2,2uF .
Valoarea de 4,7uF este cam prea mare si poate permite intrarea infrasunetelor.

C239 este pus acolo pentru a da cu inaltele la masa .
Este bine sa il lasi asa pentru ca are rolul de a preveni intrarea in oscilatie si de a stopa intrarea componentelor de radiofrecventa .
Pozitionarea acestuia nu iti va afecta sunetul in vreun fel .

Nu ar fi rau sa inlocuiesti rezistentele chimice cu RPM -uri .
C233 si C205 ar trebui sa fie de cea mai buna calitate ce o poti gasi

Ma mir ca este facut pentru 120w/8ohm .
O pereche de Toshiba 2SC5200/2SA1943 nu reusesc sa livreze aceasta putere in mod continuu . Pot supravietui unei auditii normale dar daca te vei lasa mai tare pe amplificator , acesta o sa crape .

Nici nu poate fi vorba de 4 ohm .
Daca ar fi alimentate la +/-30V ar scoate cam 50w/8ohm si 80w/4ohm . Cam asta este limita lor de rezistenta ( ca sa stea in SOA ) .

Ca un potential upgrade ar fi bine sa ii dublezi capacitatea din filtraje .
Nu cred ca este necesar a se umbla la curentul de mers in gol . Daca poti si ai acces la un banc de testare ( generator sinusoidal + osciloscop + dummy load ) , verifica forma undei la 10Khz si vezi daca distorsiunile de neracordare sunt intr-o limita acceptabila . In functie de ce gasesti , poti sa mai incerci o micsorare .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
momolo
Vizitator





MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 11:31 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Dan, in primul rand iti multumesc de raspuns!
Ampliful nu suna rau deloc; chiar ma surprinde!
Acei condensatori C233 si C205 de 4,7mF nu ar fi bine sa fie nepolarizati? Daca nu, atunci habar nu am cum sa gasesc ceva de calitate; nu stiu care parametrii la electrolitici de capacitate mica sunt necesari si cum pot fi masurati? Care sunt aia buni sau prosti?
In privinta acelui capacitor pe calea de semnal si eu ma gandeam la ceva de genul 3,3mF nepolarizat de buna calitate (am deja cam orice valoare pana in 10mF).
In privinta celor 2 condensatori ceramici de la intrare, stiu ca C239 de 100p este pentru taierea fercventelor prea mari la intrare si celalalt este "antioscilatie" insa asta si influenteaza oarecum in negativ; totusi este riscant sa-l scot. As putea doar sa-l micsorez.
Dupa cum vezi, alimentarea este in aprox. 2x50Vcc; destul de mult.
Nu am nevoie de putere, doar de calitate, deci cu finalii nici o problema dacat in cazul ca as gasi altceva care sa sune mai bine (calitativ).
Capacitate de filtraj suporta cat de mult avand in vedere traful sanatos. Am vazut in comert niste condensatori "Hitachi" la 10.000mF/100V destul de mici la pretul de 300.000lei bucata; ma intreb ce fel de "Hitachi" (cu emblema cu tot) sunt astia? Bag de seama ca sunt piraterii pentru ca nu am auzit ca Hitachi sa fabrice electrolitici. Stie cineva ceva de astia?
Unde as putea gasi piese de calitate? Dar fludor cu aliaj de argint?
In privinta MLT'urilor sovietice, le schimb pe toate alea chimice (aproape). Am si de unde alege valori perfecte.
Am acasa un generator de semnal facut de mine care da o sinusoida perfecta; am si un mic osciloscop sovietic si cum prind un pic de timp le pun in functie pe 10KHz cum ai zis.

Nu mi-ai zis cum sa-i pun volum pe intrare? 100K este OK? Sau mai bine bag unul de 470K? Sau 22K?....Cum e mai bine?
Sus
CC



Conectat la: 25 Aug 2004
Mesaje: 1628
Locatie: Timisoara

MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 1:25 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Ar fi interesant de pus niste MJ 15024/ 15025 pe final (disipa 250W fiecare).
Eventual o pereche de MJE15030/15031 ca si driver.

Vezi si aici ce preferinte mai sunt

Motorola merg bine, chiar daca ii folosesti la puteri mici.

100K OK, pentru ca sta in paralel cu R238(286), iar impedanta de intrare scade la 31K

470K e prea mult (daca e pus paralel cu cel de 47 K, o bucata mare din cursa lui nu va fi folosita)

22K e cam mic, pentru ca scade impedanta de intrare la 14K

Unde se gaseste jucaria, si la ce pret ?

_________________
It is a great thing to know the season for speech and the season for silence.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
momolo
Vizitator





MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 2:40 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

este o "pomana" prinsa de mine din zbor la second hand - aparat care avea un "mare defect": era blocat butonul de power! pentru nemti este grav! Very Happy ; 0 ore de functionare, ii fac rodajul; surpriza a fost cand l-am pus la audiere fiind cam sceptic; se aude "suspect" de bine. Sunetul este foarte detaliat si venit in fatza; are cadenta si viteza de atac; este foarte "cristalin" pe inalte si are "zeama" in el de high-end. Ce este drept ca m-au bagat la idei chinezii astia vestiti! Este prima mea scula chineza neaose. Cutia arata foarte bine si are pe mijloc un singur LED albastru (care clipaie pana cupleaza protectia) si un comutator de pornire (cel cu defect - reparat prin inlocuire).
In carcasa este loc destul pentru orice; ca sa-i pun volum e o placere deoarece masca frontala este din Alu de 5mm si are sasiu in spate. Ma batea gandul si la niste VUmetre analogice insa e greu de decupat perfect gauri dreptunghiulare. Asa ca o sa-i fac mai multe intrari, selector mecanic rotativ si volum. Fiind foarte estetic asa simplu inca nu ma hotarasc daca sa-i dau gaura sau sa-i caut preampli separat. Am vorbit cu radub pentru vizionarea unui preampli Aeron cand le aduce in tara.
Sus
chrissugar
Vizitator





MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 3:45 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Nu merita sa faci modificari semnificative, doar in limitele normalitatii. Cateva sugestii.

Nu te atinge de C283 in nici un caz. La fel si C239 e cam riscant sa-l scoti, pentru ca poate amplificatorul este la limita stabilitatii, si poate perturbatiile de radiofrecventa ii vor afecta functionarea. Nu e ceva ce se poate face fara echipament de test.

Este indicat sa schimbi C240 in polipropilena gen Wima sau similar. Aici nu sunt de acord cu Dan (DJ DNA) cu micsorarea valorii, dimpotriva e bine sa-l maresti pentru ca erorile de faza sa fie cat mai mici la frecvente joase, astfel se pastreaza integritatea spectrala a instrumentelor gen contrabas.

Multa lume face greseala de a crede ca doar condensatoarele care sunt in serie cu semnalul audio (gen C240 ) sunt in calea semnalului audio. E total gresit. De exemplu C234 paralel cu C237 chiar daca sunt legate la masa ele se afla in circuitul de reactie negativa globala si au un rol important in sunet. As inlocui C234 electrolitic cu Panasonic FC sau ELNA Cerafine si pentru bypass (C237) un condensator de polipropilena WIMA.

Pentru inceput m-as rezuma la atat, as face cateva teste auditive pentru reality control.

Daca te multumeste diferenta poti sa mai faci urmatoarele modificari:
-C231 si C234 Panasonic FC sau ELNA Cerafine si adaugi un bypass un condensator de polipropilena WIMA 0.1micro.
-inlocuiesti C211 si C215 cu condensator de polipropilena WIMA 0.1micro.
-C204, C205 Panasonic FC sau ELNA Cerafine eventual bypass polipropilena WIMA 0.1micro.
-poti sa inlocuiesti C283, C229, C250 cu ceramici de calitate foarte stabile tip COG (probabil cele existente sunt X7R sauZ5U)

Nu te atinge de rezistente, nu merita, iar de tranzistoare nici pe atat pentru ca exista riscul sa modifici stabilitatea circuitului. O modificare in semiconductoare presupune masuratori si modificari pentru a face circuitul 100% stabil.
Dupa parerea mea mai mult decat modificarile de mai sus nici nu merita.

Daca vrei sa pui potentiometru de volum in cutie la intrarea amplificatorului foloseste 10K log, nu folosi valoare mai mare. Este suficient de mare ca load pentru etajul de iesire de la sursa si suficient de mic pentru a nu avea pierderi la inalte.

chrissugar
Sus
Doru



Conectat la: 28 Feb 2003
Mesaje: 597
Locatie: wrong guy, in the wrong place, at the wrong time: the story of my life!

MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 5:04 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Eu zic sa-l lasi asa. If ain't broken, why should fix it?
Prea mare bataia de cap. O sa-i dublezi valoarea si n-o sa simti vreo diferenta perceptibila.
Just an opinion!

_________________
Assumption is the mother of all fuck-up's !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza site-ul autorului
momolo
Vizitator





MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 5:15 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

va multumesc mult pentru sfaturi! Daca mai gaseste cineva ceva de adaugat sunt foarte interesat!
chrissugar, o sa te bat la cap in particular! (nu scapi de mine! Very Happy ) Habar nu am de unde se cumpara condensatorii aia! ("exotici").
Doru eu l-am luat ca "jucarie" pentru demontat/bricolat. Dupa cum sti atat de bine satisfactia lucrului facut de mana ta este foarte mare trecand de aspectele economice, de cele mai multe ori fiind nerentabil, dar nu conteaza asta. Mi s-a povestit despre boxele facute de tine ca ar fi senzationale! Sunt curios si eu.
Sus
CC



Conectat la: 25 Aug 2004
Mesaje: 1628
Locatie: Timisoara

MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 5:49 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

chrissugar a scris:


Este indicat sa schimbi C240 in polipropilena gen Wima sau similar.

chrissugar


chrisssugar, ce parerea ai de Auricap sau BlackGate (BG-N), fata de Wima (MKP)?

chrissugar a scris:

Daca vrei sa pui potentiometru de volum in cutie la intrarea amplificatorului foloseste 10K log, nu folosi valoare mai mare. Este suficient de mare ca load pentru etajul de iesire de la sursa si suficient de mic pentru a nu avea pierderi la inalte.
chrissugar


am si eu 2 intrebari:
- de ce apar pierderi pe inalte, daca valoarea e prea mare ?
- nu e mai bine ca impedanta de intrare sa fie mentinuta cat mai mare, ca sa fie cat mai usor de dus de sursa ?

_________________
It is a great thing to know the season for speech and the season for silence.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DJ DNA



Conectat la: 13 Ian 2004
Mesaje: 2305

MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 8:08 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Eu ( totusi ) zic ca va suna mai bine cu un MKP de 1,5uF pe intrare Wink

Spun chestia asta din perspectiva celui care construieste incinte acustice .
Am vazut si am auzit cat de mult conteaza sa ai o mica reducere pe infrasunete sau chiar subbass ( 15 - 25Hz ).
Audiofilia ignora ( de obicei ) sa adapteze amplificatorul la boxele existente si se trece prea usor peste limitele electro-mecanice .

Defazarea produsa de un condensator , este nesemnificativa in opinia mea , pentru acea zona a spectrului , fiind cel mai mic dintre toate cele rele .

Din ce stiu eu , Momolo are incinte bookshelf acordate cam pe la 38 - 42Hz . Tot ce este sub aceasta frecventa ar trebui taiat .
In caz contrar , energia pierduta in incinta este destul de mare si se va simti in sunet sub forma unor artefacte sau rezonante ciudate ( in fapt este vorba de tentativa difuzorului de a reproduce frecventele prea joase , ce ii vin din fata , in conditiile in care acestea sunt in zona frecventei de rezonanta a incintei ) .

Poate pare amuzant ceea ce spun dar as putea pune pariu ca daca se taie frecventele de sub 30Hz cu 12dB/octava , cu un Q=1 , boxele o sa sune mai bine ( bass controlat , mai clar si mai prezent ) .

Anyway ,
Nu este o mare problema sa se experimenteze mai multe variante , chiar si cu 1uF si 0,47uF si sa pastreze valoare ce va fi pe gustul sau .

Asta este si partea frumoasa .
Poti ( daca vrei ) sa iti faci sculele sa iti sune cum vrei .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
momolo
Vizitator





MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 8:43 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Dane, eu am mai multe boxe; B&W'urile alea "celebre" nu sunt decat unele din boxele mele si, culmea! se potrivesc cel mai bine pe chinezaria asta! (dar nu sunt boxele mele cele mai bune). Poate si pentru ca astea au 8 ohmi si celelalte au 6 ohmi; am sa fac experimentul de a pune 10mF nepolarizati asa cum vroiam initial si pe celalt canal sa pun 3,3mF; 1,5 mF mi se pare prea putin si din calcule (alea pe care le am si eu notate) iese cal 2,7mF necesarul pentru o banda de peste 10Hz. Problema este ca am condensatori mari la tensiuni mari si nu o sa fie estetic. Peste 2 saptamani o sa fac poze cu noul meu aparat foto care o sa vina din america. Poate pana atunci imi fac timp de experimente.
Chris Sugar m-a facut curios cu ceea ce imi recomanda; tind sa-l cred pe el ca schimbarea rezistentelor este frectia la piciorul de lemn; singura problema este ca sunt ca un somalez caruia i se recomanda friptura la gratar! Pai de unde acele Panasonic FC, ELNA Cerafine sau si mai si, Auricap sau BlackGate???? Le vad doar in poze pe net.
Cand m-am dus pe strada Maica Domnului si intrebam la toti aia de peacolo de fludor cu argint se uitau la mine ca la un extraterestru! Sa mai intreb si de BlackGate???
Pe la noi prin comertul cu piese se gasesc chestii sigur mai proaste decat au bagat chinezii aia in statia mea.
Sus
CC



Conectat la: 25 Aug 2004
Mesaje: 1628
Locatie: Timisoara

MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 8:48 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

momolo a scris:
Pai de unde acele Panasonic FC, ELNA Cerafine sau si mai si, Auricap sau BlackGate???? Le vad doar in poze pe net.
Cand m-am dus pe strada Maica Domnului si intrebam la toti aia de peacolo de fludor cu argint se uitau la mine ca la un extraterestru! Sa mai intreb si de BlackGate???
Pe la noi prin comertul cu piese se gasesc chestii sigur mai proaste decat au bagat chinezii aia in statia mea.


Welcome to the audiophile diy nightmare Sad

O pereche de Auricap (de 1uF) pot sa iti dau eu sa asculti.

_________________
It is a great thing to know the season for speech and the season for silence.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
momolo
Vizitator





MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 8:56 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

1mF e prea putin si cu o floricica nu se face primavera in schema! Very Happy
Sus
DJ DNA



Conectat la: 13 Ian 2004
Mesaje: 2305

MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 8:58 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Momolo ,

Pentru orice incinta inchisa este valabil ce ti-a spus Chriss .

Idea ar fi sa poti face o mica atenuare sub frecventa de rezonanta a incintei bass-reflex ( in functie de frecventa de acordaj ) , din condensatorul de pe intrare .

In statiile pro se pun niste filtre active pt. chestia asta dar pt aplicatii hi-fi ar fi suficiente si o atenuare cu o panta mica .
Principiul este acelasi ( la incintele bass reflex , TL si Back Loaded Horn ) , indiferent de aplicatie ( pro sau hi-fi ) : trebuie atenuate frecventele mai joase de frecventa de rezonanta .

Nu este o chestie obligatorie dar eu zic ca merita .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
chrissugar
Vizitator





MesajTrimis: Lun Iun 13, 2005 9:26 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Momolo,

Sunt in mare masura de acord cu Doru, adica e posibil ca aceste inbunatatiri sa nu-ti aduca un castig semnificativ in comparatie cu investitia.
E posibil ca amplificatorul sa aiba niste limitari care nu pot fi trecute indiferent cate componente exotice ii pui.
Cel mai bine este sa faci cum am spus. Pentru inceput sa schimbi doar C240 respectiv C234 si C237. E cel mai simplu si e relativ ieftin.
O alta sugestie este sa faci upgrade doar pe un canal si sa compari in conditii identice canalul nemodificat cu cel modificat. Atentie, nu folosesti in acest caz cele doua canale simultan (cu o sursa stereo) ci pe ambele intrari aplici acelasi semnal si comuti la o boxa (una si aceeasi) cand amplificatorul nemodificat, cand cel modificat. Astfel vei avea o informatie corecta despre efectul apgrade-ului. Asculti pe o singura boxa fara sa-ti modifici pozitia, in timpul testului, altfel apar alte necunoscute si tragi concluzii gresite.
Daca in urma testului consideri ca este un castig faci urmatorul set de upgrade-uri.


momolo a scris:
Ma batea gandul si la niste VUmetre analogice insa e greu de decupat perfect gauri dreptunghiulare.

uita de VU metre, niste indicatoare care iti arata ceva relevant costa cat amplificatorul, altfel au doar valoare decorativa. Personal sunt absolut impotriva sa pun orice ce e in plus fata de strictul necesar.

CC a scris:

chrisssugar, ce parerea ai de Auricap sau BlackGate (BG-N), fata de Wima (MKP)?


Cele mai bune condensatoare nepolarizate sunt MITCAP, AURICAP iar la cele electrolitice Black Gate, insa nu in orice aplicatie se justifica cheltuiala in plus. Condensatoarele WIMA de polipropilena sunt exceptionale ( la fel si Panasonoc FC sau ELNA Cerafine ) si ofera un raport pret performanta mult mai bun decat cele de la MITCAP sau AURICAP. In cazul de fata sa pui un MITCAP, este ca si cum ai impusca iepuri cu tunul. E inutil si lipsit de sens. Trebuie un circuit extrem de bine rafinat pentru a avea un castig sesizabil intre un WIMA si un MITCAP sau AURICAP.

CC a scris:

am si eu 2 intrebari:
- de ce apar pierderi pe inalte, daca valoarea e prea mare ?
- nu e mai bine ca impedanta de intrare sa fie mentinuta cat mai mare, ca sa fie cat mai usor de dus de sursa ?


Problema se pune in felul urmator. Pentru circuitul de buffer de la sursa (sa zicem CD player) impedanta pe care o vede bufferul variaza intre 10K atunci cand potentiometrul are cursorul la minim si 10k in paralel cu impedanta de intrare a amplificatorului adica 47K, deci o impedanta echivalenta de aprox 8k. Aceasta impedanta este ok aproape pentru orice buffer.
Pentru un transfer optim de la sursa la destinatie este important ca impedanta de iesire a bufferului sa fie cat mai mica si cea de intrare cat mai mare.
Din perspectiva amplificatorului este important ca intrarea lui sa vada o sursa cu impedanta cat mai mica. Ce vade amplificatorul? Daca potentiometrul este la minim impedanta este zero iar daca este la maxim este 10K in paralel cu Zout al bufferului care poate fi de zeci de ohmi sau maxim sute de ohmi, deci cateva zeci sau sute de ohmi. Insa exista o zona a potentiometrului cand circuitul nu este optim si acesta este in zona din jurul valorii unde cursorul se afla la jumatate din rezistenta potentiometrului, adica in cazul nostru in jurul valorii de 5K. Ce vede amplificatorul? Rezistenta intre cursor si masa a potentiometrului in paralel cu rezistenta de la cursor la sursa plus impedanta sursei. Se observa ca amplificatorul va vedea o impedanta de intrare relativ mare aprox 2.5k. Intrarea amplificatorului se comporta ca un low pass filter unde elementele variabile ce influenteaza frecventa de taiere sunt capacitatea intrarii amplificatorului si impedanta sursei.
Daca sa zicem folosim in loc de potentiometrul de 10K unul de 100K automat impedanta vazuta de amplificator va fi in pozitia de jumatate de 25K, valoare care va duce frecventa de taiere si mai jos.
Situatia cea mai defavorabila apare cand ai un sistem de boxe active si potentiometrul se afla la cativa metri de amplificator. In acest caz situatia e si mai rea deoarece la capacitatea de intrare se adauga si capacitatea cablului care scade si mai mult frecventa de taiere.

DJ DNA a scris:
Eu ( totusi ) zic ca va suna mai bine cu un MKP de 1,5uF pe intrare Wink

Spun chestia asta din perspectiva celui care construieste incinte acustice .
Am vazut si am auzit cat de mult conteaza sa ai o mica reducere pe infrasunete sau chiar subbass ( 15 - 25Hz ).
Audiofilia ignora ( de obicei ) sa adapteze amplificatorul la boxele existente si se trece prea usor peste limitele electro-mecanice .

Defazarea produsa de un condensator , este nesemnificativa in opinia mea , pentru acea zona a spectrului , fiind cel mai mic dintre toate cele rele .



Dan,

Sunt de acord ca sunt situatii in care e necesar sa limitezi frecventele joase, ca de exemplu la vinil, sau la boxe mici, insa aceasta trebuie sa fie o optiune nu o constrangere. High pass filter-ul se poate pune inaintea potentiometrului si sa fie comutabil (on/off). Din punctul meu de vedere amplificatorul trebuie sa se duca cat mai jos aprope de DC deoarece eroarea de faza denatureaza semnificativ instrumentele acustice cu joase, practic se schimba sunetul si impactul.

chrissugar
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> DIY & Minitehnicus Data este GMT + 3 Ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Urmatorul
Pagina 1 din 4

 
Salt la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community