FAQFAQ   CautareCautare   Lista membrilorLista membrilor   InregistrareInregistrare   ProfilProfil   Autentificare pentru mesaje privateAutentificare pentru mesaje private   IntrareIntrare 
Monitoare de studio pentru ascultat muzica.
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Urmatorul
 
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> Pro Audio
Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Autor Mesaj
mv1612



Conectat la: 16 Aug 2005
Mesaje: 29
Locatie: Montreal

MesajTrimis: Mar Aug 16, 2005 4:20 am    Titlul subiectului: Monitoare de studio pentru ascultat muzica. Raspunde cu citat (quote)

Salut,

As vrea sa pun si eu o intrebare legata de monitoarele de studio active. Am mai cautat un raspuns pe forumuri de limba engleza (pana de curand habar nu aveam de existenta acestor forumuri romanesti), dar tot nu m-am lamurit.

As vrea sa cumpar o pereche de monitoare active de studio, dar nu pentru mixat, inregistrat muzica, ci doar pentru ascultat. Ma atrage ideea neutralitatii, claritatii si detaliilor pe care le scot in evidenta. Si atunci am cautat niste sugestii pe forumuri. Raspunsul a fost destul de socant: daca vreau doar sa ascult muzica, sa-mi iau niste boxe hi-fi ca lumea, ca monitoarele nu sunt pentru asculat. Acuma eu nu mai inteleg nimic, de ce am fost total descurajat sa-mi iau niste monitoare pentru auditie? Am citit o multime de review-uri, sunt unele care suna excelent. Deci intrebarea ar fi: are sens demersul meu, de a-mi cauta niste monitoare de studio in loc de boxe normale, pentru ascultat muzica?

Si o precizare. Am citit o groaza de lucruri pe Internet, dar nu am ascultat boxe / monitoare deloc.

Mersi, Virgil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mitica
Reclamagiu





MesajTrimis: Mar Aug 16, 2005 4:20 am    Titlul subiectului: Mitica

Sus
CC



Conectat la: 25 Aug 2004
Mesaje: 1628
Locatie: Timisoara

MesajTrimis: Mar Aug 16, 2005 6:32 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Monitoarele de studio sunt foarte precise (alea bune) si sunt facute sa scoata in evidenta realitatea.
Vei observa orice gresala din inregistrare.
In plus sunt liniare, comparativ cu cele de camera, care sunt usor atenuate pe medii Shocked
Marea majoritate a boxele de camera au "personalitate" si mai cosmetizeaza realitatea. Sunt facute sa placa Smile
Am ca referinta o pereche de YamahaNS10 de studio, foarte detaliate si reale. Sunt excelente dpdv al preciziei si naturaletii, dar nu ma incanta pentru auditie. Probabil au nevoie de niste corectoare externe Confused

_________________
It is a great thing to know the season for speech and the season for silence.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Matei



Conectat la: 25 Mar 2003
Mesaje: 1037
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Mar Aug 16, 2005 11:39 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

MV

Daca esti din Bucuresti, mergi la magazinul Muzica si sigur o sa poti asculta acolo niste monitoare de studio. Oricum, monitoarele de studio, nearfield sau nu, sint mult mai pretentioase la amenajare acustica a camerei decit boxele conventionale hifi, pasive.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Viziteaza site-ul autorului
chrissugar
Vizitator





MesajTrimis: Mar Aug 16, 2005 1:10 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

CC a scris:

Am ca referinta o pereche de YamahaNS10 de studio, foarte detaliate si reale. Sunt excelente dpdv al preciziei si naturaletii, dar nu ma incanta pentru auditie. Probabil au nevoie de niste corectoare externe Confused


Nu au nevoie de nici o corectare externa. NS10 nu au nimic de a face cu liniaritatea si transparenta. E o un text de marketing folosit de Yamaha dar asta nu inseamna ca trebuie sa-i crezi. NS10 sunt boxe pentru monitorizare alternativa in studio. Suna chiar prost.
Mi-e lene sa scriu asa ca ma citez din alt post:
chrissugar a scris:
VTP a scris:

O intrebare: care din firmele care produc incintele citate echipeaza studiourile de inregistrari? Daca sunt asa bune de ce nu sunt cele mai utilizate?


Fatal Error.
Toate studiourile de high end folosesc pentru monitorizare boxe audiofile gen Wilson Audio, Egglestonworks, Dunlavy, Dynaudio, B&W seriile 800 si multe altele.
De asemenea studiourile de mastering folosesc exclusiv boxe transparente de high end.
Lumea crede ca daca in studiourile de muzica pop se folosesc Genelec, Event, JBL sau alte boxe de studio astea sunt reprezentative pentru toate studiourile. Total gresit. In orice studio care se respecta ce produce muzici acustice gen clasica, cvartet, jazz, cor si similare se folosesc boxe audiofile pentru monitorizare.
Iar legenda cu Yamaha NS10 ca fiind o boxa liniara si ca e un "industry standard" e o aberatie. NS10 si alte boxe similare au rol de monitorizare alternativa, in nici un caz nu sunt boxe principale de mix. Insa la noi toata lumea care a vazut fotografii cu studiouri care au NS10 au tras concluzia ca aceste boxe sunt cele pe care se face un mix. NS10 sunt boxe ce simuleaza boombox-urile si nimic mai mult.

chrissugar



Inca ceva, toata lume are impresia ca boxele de studio in general si fara exceptie sunt liniare si ca din cauza asta nu se poate asculta muzica pe ele. Total gresit, la fel ca in lumea audiofila si in domeniu de studio exista tone de fabricanti si evident calitatea variaza de la prost la exceptional. Exista foarte multe home studiouri care nu-si pot permite o investitie de ordinul miilor sau zecilor de mii de euro in monitorizare asa ca pentru ei se adreseaza boxele ieftine de 200-400euro de la M-Audio, Behringer, Samson si altii. Evident suna prost, dar cat platesti atata primesti.

Am avut ocazia sa lucrez pe foarte multe modele de monitoare si in 15 ani pot sa spun ca doar foarte putine modele sunt cu adevarat bune, Dynaudio si ADAM fiind in top.
Am lucrat pe Genelec 1030 si 1031 mai bine de un am si am crezut ca ceva nu e in regula cu mine dar din pacate aceste boxe scumpe nu suna cum trebuie. De abia 1032 si S30 incep sa sune mai bine. Asa ca nici in acest domeniu pretul nu este totdeauna un indicator absolut al calitatii.

Dupa mine nu merita sa cumperi nimic sub Dynaudio BM6A, si nu sunt ieftine. Cand le-am luat au costat 2400$. Am ajuns la ele dupa ce am tot schimbat si lucrat pe vreo 20 de monitoare diferite. Sunt primele monitoare care suna multumitor.

chrissugar
Sus
mv1612



Conectat la: 16 Aug 2005
Mesaje: 29
Locatie: Montreal

MesajTrimis: Mar Aug 16, 2005 5:04 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Multumesc tutror pentru raspunsuri.

CC, stiu ca din diferite motive, YamahaNS10 ajunsesera la un moment dat un fel de standard, toate lumea ajunsese sa invete cum se fac mixajele pe ele ca sa sune bine mai departe pe alte sisteme. Si, intr-adevar, toata lumea spunea ca suna prost.

Catalin, trebuie intr-adevar sa merg sa ascult ca sa aud exact cum suna si cum se schimba sunetul in functie de camera.

Chrissugar, 200-400 euro este ce mi-as putea permite acuma. Dadeai ca exemplu M-Audio si Behringer. Stiu ca sunt inegale si proaste pentru mixaj, dar am citit ca pentru ascultat sunt bune. Daca as cumpara o pereche ca sa-mi inlocuiasca boxele de calculator, sper ca macar fata de alea ar fi incomparabile.

As vrea sa aleg dintre urmatoarele:
Behringer 2030A si M-audio BX5 - vezi comentariul de mai sus
Fostex PM0.5, PM1 - am auzit ca sunt echilibrate
KRK RP5, RP6 - unii se plang de inalte, dar in general e o serie laudata pentru pret
Tapco - linia ieftina de la Mackie, din nou, buna pentru pret.
Mackie - monitoarele pe care nu le voi avea niciodata, pentru simplul motiv ca atunci cand imi putea permite pretul lor, imi voi lua Dynaudio.

As vrea sa inchei reformulandu-mi intrebarea, si sa ma refer la Dynaudio, pentru cine le-a auzit. Sa zicem ca ascult muzica simfonica, prima data din niste Dynaudio BM6A. Dupa aia, puneti pentru comparatie boxele voastre preferate pana-n 1500 Euro. In care caz voi fi mai aproape de sunetul live din sala de concert?

Multumesc mult, Virgil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MiniDisc



Conectat la: 07 Ian 2004
Mesaje: 730
Locatie: Resita

MesajTrimis: Mar Aug 16, 2005 11:54 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Aproape off topic as avea si eu o intrebare, care e faza cu "monitorizare alternativa", ce inseaman asta exact???

10x!

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
chrissugar
Vizitator





MesajTrimis: Mie Aug 17, 2005 1:39 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

MiniDisc a scris:
Aproape off topic as avea si eu o intrebare, care e faza cu "monitorizare alternativa", ce inseaman asta exact???


In studio cand se mixeaza este esential sa auzi materialul atat pe un sistem transparent de banda larga, aceasta fiind monitorizarea principala (Dynaudio, Adam, Wilson audio, etc) cat si pe niste monitoare ce imita boombox-urile adica sisteme limitate ca banda de frecventa , distorsiuni si dinamica (NS10 and co. ) care simuleaza radiocasetofonul (CD) portabil cu difuzoare mici, radioul mono portabil, televizorul mono sau stereo cu un difuzor relativ mic de banda larga etc. Scopul este ca materialul sa poata fi "indesat" si in aceste sisteme cu handicap si sa se auda cat mai mult din informatia muzicala originala.

Daca asculti un material pop/rock bine mixat pe un sistem gen radio mono sau televizor cu difuzor mic vei constata ca se aude linia basului si toba mare chiar daca frecventa de redare a unui astfel de difuzor este limitata inferior undeva la 100Hz. Exista procedee psihoacustice la mixaj prin care se poate face ca basul si toba sa se auda si pe un sistem handicapat (evident fara extensia joaselor) si pentru a verifica acest lucru e necesara monitorizarea alternativa.

Exista pentru monitorizare alternativa niste boxe si mai mici si mai proaste decat NS10 numite Auraton care au un singur difuzor mic de banda larga. Daca reusesti sa faci un mix in care sa se auda basul si toba mare pe Auraton aproape pe orice sistem se vor auzi toate elementele.

Pe scurt cam asta este rolul monitorizarii alternative.

chrissugar
Sus
chrissugar
Vizitator





MesajTrimis: Mie Aug 17, 2005 1:51 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

mv1612 a scris:

Chrissugar, 200-400 euro este ce mi-as putea permite acuma. Dadeai ca exemplu M-Audio si Behringer. Stiu ca sunt inegale si proaste pentru mixaj, dar am citit ca pentru ascultat sunt bune.


Sunt proaste pentru mixaj si sunt proaste si pentru auditie.

mv1612 a scris:

Daca as cumpara o pereche ca sa-mi inlocuiasca boxele de calculator, sper ca macar fata de alea ar fi incomparabile.


E o contradictie in ce spui. Afirmi ca treci de la difuzoare de calculator la ceva mai bun gen Behringer, insa asteptarile tale sunt ca sa se auda muzica clasica ca in sala de concert. Acest lucru nu se va intampla. Evident ca de la niste difuzoare ordinare de 20$ de computer la un M-Audio e ceva difenta dar tot prost este.

Daca bugetul tau e undeva pe la 400Euro eu as uita cu totul orice solutie de studio si mai bine as mai pune ceva bani deoparte si as lua niste boxe Epos M12.2 de la Jack. La cat fac (450-500Euro) sunt excelente si chiar merita banii. Nici astea nu vor suna ca muzica live dar vor fi mult, mult mai aproape decat orice solutie ieftina de studio. Si nu vei regreta nici pe termen lung.

chrissugar
Sus
mv1612



Conectat la: 16 Aug 2005
Mesaje: 29
Locatie: Montreal

MesajTrimis: Mie Aug 17, 2005 5:47 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Ei, crissugar, am precizat destul de clar in propozitia cu sala de concert, ca ma refer la monitoare Dynaudio, nu la altceva. Doar ca Dynaudio imi voi putea permite doar mai tarziu, acuma ma indrept intr-adevar catre Behringer sau M-Audio. Mersi pentru sugestia cu Epos-ul. Ma voi gandi la ea foarte serios.
Virgil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MiniDisc



Conectat la: 07 Ian 2004
Mesaje: 730
Locatie: Resita

MesajTrimis: Mie Aug 17, 2005 11:42 pm    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

chrissugar a scris:
MiniDisc a scris:
Aproape off topic as avea si eu o intrebare, care e faza cu "monitorizare alternativa", ce inseaman asta exact???


In studio cand se mixeaza este esential sa auzi materialul atat pe un sistem transparent de banda larga, aceasta fiind monitorizarea principala (Dynaudio, Adam, Wilson audio, etc) cat si pe niste monitoare ce imita boombox-urile adica sisteme limitate ca banda de frecventa , distorsiuni si dinamica (NS10 and co. ) care simuleaza radiocasetofonul (CD) portabil cu difuzoare mici, radioul mono portabil, televizorul mono sau stereo cu un difuzor relativ mic de banda larga etc. Scopul este ca materialul sa poata fi "indesat" si in aceste sisteme cu handicap si sa se auda cat mai mult din informatia muzicala originala.

Daca asculti un material pop/rock bine mixat pe un sistem gen radio mono sau televizor cu difuzor mic vei constata ca se aude linia basului si toba mare chiar daca frecventa de redare a unui astfel de difuzor este limitata inferior undeva la 100Hz. Exista procedee psihoacustice la mixaj prin care se poate face ca basul si toba sa se auda si pe un sistem handicapat (evident fara extensia joaselor) si pentru a verifica acest lucru e necesara monitorizarea alternativa.

Exista pentru monitorizare alternativa niste boxe si mai mici si mai proaste decat NS10 numite Auraton care au un singur difuzor mic de banda larga. Daca reusesti sa faci un mix in care sa se auda basul si toba mare pe Auraton aproape pe orice sistem se vor auzi toate elementele.

Pe scurt cam asta este rolul monitorizarii alternative.

chrissugar





Merci mult! Ma intereseaza chestiile astea de studio tare mult, as vrea sa lucrez intr-un studio, dar nu prea gasesc pe la noi prin romania, si bucurestiul e departe; stiam ca o inregistrare trebuie testata si pe sisteme mai slabe, handicapate, dar nu stiam ca asa se chjeama si nu stiam chestiile cu toba mare si basul. Eu am facut cateva piese pe calculator (exclusiv) pana acum, dar le-am cam facut exclusiv pentru sistemele performante, cine are sistem slab mai bine sa nu asculte, si asa nu e comerciala, daca o si aude prost isi face o parere mult mai rea. Bine, asta pt mine, ca daca faci ceva pt atii sau faci ceva care va fi difuzat la radio sau tv e altceva; cu toate ca acolo poate mai contribuie si procesarea dinamica un pic...

deci in concluzie, merci mult! Wink

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Viziteaza site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Jack



Conectat la: 13 Ian 2004
Mesaje: 754
Locatie: RO/ Str Gen Ion Dragalina nr3

MesajTrimis: Joi Aug 18, 2005 1:45 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

M-ai luminat Chris Idea Idea .... Acum inteleg de ce aud la radio piese (de ultima generatie ), care par sa sune incredibil , si ma gindesc: ce bine or fi sunind astea pe un sistem adevarat. Cumpar CD-ul, il pun in aparat si..... SURPRIZA! SUN CA P... Embarassed

Probabil ca de fapt mixajul principal a fost facut pe acele BOOMBOX, acordindu-se atentie mai putina sistemului principal de monitorizare ....probabil prin fortarea dinamici (sau nu stiu carui parametru ) apar si distorsiuni si alte efecte nedorita. Trebuie sa mentionez ca acest lucru se intimpla mai ales la albume cu muzica comerciala, care, logic, se adreseaza mai ales acelor sisteme cu handicap (caz concret Anastasia cu albumul "Anastasia" )

_________________
www.audioconcept.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Viziteaza site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
chrissugar
Vizitator





MesajTrimis: Joi Aug 18, 2005 9:30 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

Da Jack, ai sesizat foarte bine.

E totdeauna un compromis. Cu cat incerci sa faci mixul sa sune mai bine pe sistemele gen boombox cu atat esti nevoit sa renunti la finesuri. Din pacate asta e situatia muzicii pop care pentru a se vinde trebuie difuzata. Deci trebuie sa sune bine pe mediile de difuzare.
La genurile muzicale unde difuzarea nu este o prioritate nu esti nevoit sa faci compromisuri.
Mai exista un alt aspect care a dus la degradarea genurilor muzicale difuzabile. Este vorba de compresia si limitatrea exagerata pentru a obtine materiale cu dinamica foarte mica. Exista de o vreme pentru acest fenomen si un termen consacrat in cercurile de mastering numit "LOUDNESS WAR"

chrissugar
Sus
purs



Conectat la: 12 Noi 2003
Mesaje: 2032
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Joi Aug 18, 2005 10:01 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

chrissugar a scris:
E totdeauna un compromis. Cu cat incerci sa faci mixul sa sune mai bine pe sistemele gen boombox cu atat esti nevoit sa renunti la finesuri. Din pacate asta e situatia muzicii pop care pentru a se vinde trebuie difuzata. Deci trebuie sa sune bine pe mediile de difuzare.
De ce n-ar masteriza doua variante ale aceleiasi piese, una pentru CD si alta pentru difuzari radio-TV (la fel cum exista Radio Edit-urile) ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ahegyes



Conectat la: 30 Oct 2003
Mesaje: 969
Locatie: Oradea

MesajTrimis: Joi Aug 18, 2005 10:05 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

pt ca potentialii clienti ar asculta cd-ul intr-un cd-player portabil sony....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Viziteaza site-ul autorului
purs



Conectat la: 12 Noi 2003
Mesaje: 2032
Locatie: Bucuresti

MesajTrimis: Joi Aug 18, 2005 10:07 am    Titlul subiectului: Raspunde cu citat (quote)

ahegyes a scris:
pt ca potentialii clienti ar asculta cd-ul intr-un cd-player portabil sony....
Si crezi ca ar fi dezamagiti de calitatea inregistrarii, cum e Jack ? Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect    Pagina de start a forumului HiFi & Multimedia -> Pro Audio Data este GMT + 3 Ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Urmatorul
Pagina 1 din 4

 
Salt la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community