Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
Autor |
Mesaj |
Vasile peȘte

Conectat la: 18 Aug 2003 Mesaje: 3305 Locatie: Maramures, Poienile Izei
|
Trimis: Lun Aug 22, 2005 7:26 pm Titlul subiectului: Costul sculelor |
|
|
Asta ca sa stiti pe cine sa impuscati pentru preturile babane
_________________
 |
|
Sus |
|
|
Mitica Reclamagiu
|
Trimis: Lun Aug 22, 2005 7:26 pm Titlul subiectului: Mitica |
|
|
Description: |
|
Filesize: |
14.5 KB |
Viewed: |
277 Time(s) |

|
|
|
Sus |
|
|
svhs Vizitator
|
Trimis: Lun Aug 22, 2005 8:50 pm Titlul subiectului: |
|
|
trist dar adevarat, da.
de aia facem si git de accize si alte glume din partea guvernului, ca doar si ei vor "a slice of the pie"
|
|
Sus |
|
|
Vasile peȘte

Conectat la: 18 Aug 2003 Mesaje: 3305 Locatie: Maramures, Poienile Izei
|
Trimis: Lun Aug 22, 2005 8:55 pm Titlul subiectului: |
|
|
Ce ma distreaza pe mine este ca pretul componentelor deabia se vede in placinta.
Concluzia mea este ca dam banii pe altceva decat pe scula in sine...
_________________
 |
|
Sus |
|
|
greierasul

Conectat la: 21 Dec 2003 Mesaje: 2493 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Lun Aug 22, 2005 9:26 pm Titlul subiectului: |
|
|
si daca am da banii doar pe suma componentelor cum ar merge economia ? Frunzila stiu ca undeva ai si tu dreptate, dar fereste-te de reclama mascata........poate intr-o zi ve ajunge si tu in locul acelui cdplayer , cu siguranta ti-ai dori, totusi nu este frumos sa "sabotezi" concurenta in felul asta.
|
|
Sus |
|
|
svhs Vizitator
|
Trimis: Lun Aug 22, 2005 9:30 pm Titlul subiectului: |
|
|
ce ma nedumereste acolo e ca "advertising" si "product promotion" sint doua sectiuni diferite ?!...
|
|
Sus |
|
|
Vasile peȘte

Conectat la: 18 Aug 2003 Mesaje: 3305 Locatie: Maramures, Poienile Izei
|
Trimis: Mar Aug 23, 2005 9:33 am Titlul subiectului: |
|
|
greierasul a scris: | Frunzila stiu ca undeva ai si tu dreptate, dar fereste-te de reclama mascata........ |
Nu imi fac reclama mascata pentru ca nu am la ce, daca as vrea sa-mi fac reclama o fac pe fata.......
Dar nu mi se pare corect ca vanzatorul sa castige dublu sau triplu decat producatorii. Vanzatorul are 2 oameni si un spatiu comercial iar producatorul sute de oameni si zdemii de utliaje scumpe.
_________________
 |
|
Sus |
|
|
eusebian.s.s

Conectat la: 11 Iul 2004 Mesaje: 192
|
Trimis: Mar Aug 23, 2005 9:35 am Titlul subiectului: |
|
|
greierasul a scris: | ... dar fereste-te de reclama mascata......... |
cred ca toti care l-au cunoscut pe Frunzila numai de asta nu l-ar putea invinovati.
personal cred ca are perfecta dreptate. practic costul de productie si conceptie reprezinta o prea mica parte (aproape nesemnificativa) din valoarea de vanzare a produsului, ceea ce nu prea face deloc bine economiei (ingrasand tot felul de samsari care profita de traseul produsului pana la cumparator).
iar ideea este valabila si la oameni - daca pretinzi ca ai o anumita valoare, cand de fapt "nu faci" nici macar un sfert din ceea ce zici, atunci e clar magarie!
nimeni nu pretinde sa se vanda cu pretul de productie, dar nici diferentele "uluitoare" intre cost productie si pret vanzare nu se pot trata ca fiind tocmai firesti.
_________________ "Orice prost poate sti. Scopul este sa intelegi." Albert Einstein.
"Mai bine taci si dai senzatia ca esti prost decat sa vorbesti si sa spulberi orice indoiala!" - din popor... |
|
Sus |
|
|
tvicol

Conectat la: 28 Iul 2004 Mesaje: 1270 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Mar Aug 23, 2005 9:52 am Titlul subiectului: Re: Costul sculelor |
|
|
Frunzila a scris: | Asta ca sa stiti pe cine sa impuscati pentru preturile babane |
DIY-erii stiu de ce.
_________________ http://www.vicol-audio.ro
DIY high-end |
|
Sus |
|
|
mselescu

Conectat la: 04 Aug 2004 Mesaje: 1988 Locatie: Baia Mare
|
Trimis: Mar Aug 23, 2005 10:01 am Titlul subiectului: |
|
|
In "placinta" prezentata de Frunzila cred ca ar trebui privite lucrurile puntin altfel si nu ar trebui aruncate pietre la prima impresie in capul dealer-ului sau distribuitorului.
Primul aspect: "placinta " este valabila in cazul in care dealerul plateste la livrare produsele primite de la producator. In acest caz e problema dealerului cit isi pune adaos(poate chiar 100%). E treaba lui in cit timp isi va recupera banii. Dar nu uitati concurenta nu doarme. Linga el vor fi alti dealeri(ca doar nu credeti ca are exclusivitate pe zona) care vor sanctiona imediat si vor vinde sub pretul lui. Legea cereri si ofertei nu doarme ci regleaza piata(iar cei cu adausuri "nesimtite" mor primii).
Al doilea aspect: daca producatorul este necunoscut si face "no name"-uri atunci produsul lui este mult prea ieftin iar adosul comerciantului pare a fi mare in procente dar mic in valoare absoluta. In acest caz comerciantul nu are o taraba pe malul Dimbovitei iar cheltuielile unu magazin de profil nu sunt mici. Expunerea nu este ca la magazinul alimentar din coltul stazii si nici vanzarea de sute de produse pe zi. Magazinul de profil necesita spatiu adecvat(inclusiv de auditie), dotare si nu in ultimul rind personal specializat(cazul ideal) deci salarii si costuri ridicate. Maricica de la alimentara nu ar putea vinde aici niciodata.
"Placinta" deci ar putea fi valabila numai in cazul al doilea.
In cazul unor scule de scule, cu performante adevarate si componente scumpe sunt sigur ca structura procentelor nu mai este aceeasi(in aceasta situatie datorita pretului mare al sculei de la producator adaosul in procente al dealeruli poate fi si 10% care in valoare absoluta reprezinta ceva simtitor in buzunar).
In final mie nu mi se pare relevanta "placinta" prezentata ca imediat sa dau cu pietre in dealer.
Dar este numai parea mea.
_________________ A invata de la cei cu experienta poate fi un cistig dar niciodata o rusine !!! |
|
Sus |
|
|
purs

Conectat la: 12 Noi 2003 Mesaje: 2032 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Mar Aug 23, 2005 10:20 am Titlul subiectului: |
|
|
svhs a scris: | ce ma nedumereste acolo e ca "advertising" si "product promotion" sint doua sectiuni diferite ?!... | Pentru ca si sunt oarecum diferite ...
"Advertising"-ul se adreseaza in general consumatorului final.
"Promotion" este un termen mai general, actiunile pe care le inglobeaza acest termen nu sunt clar definite si nu au grup tinta "end-user"-ul neaparat. Se poate adresa (de ex.) distribuitorilor sau poate consta in diferite evenimente speciale dedicate.
De exemplu, in Romania (la fel ca in alte tari), publicitatea la produsele din tutun este interzisa. Toate campaniile de promovare duse de producatorii de tigarete se duc pe alte cai. In cazul de fata pot fi campanii de pret, de sampling, de fidelizare cu premii, amenajarea unor locatii in spiritul unui anumit brand, etc.
P.S. In cazul produselor de nisa (cum ar fi echipamentele "hi-end"), canalizarea eforturilor intr-o anumita directie (catre un grup tinta restrans) are mai mare eficienta decat publicitatea masiva, directa.
|
|
Sus |
|
|
Vasile peȘte

Conectat la: 18 Aug 2003 Mesaje: 3305 Locatie: Maramures, Poienile Izei
|
Trimis: Mar Aug 23, 2005 10:39 am Titlul subiectului: |
|
|
mselescu a scris: | Magazinul de profil necesita spatiu adecvat(inclusiv de auditie), dotare si nu in ultimul rind personal specializat(cazul ideal) deci salarii si costuri ridicate. Maricica de la alimentara nu ar putea vinde aici niciodata.
|
Cel putin la noi chiar Maricica vinde scule
_________________
 |
|
Sus |
|
|
purs

Conectat la: 12 Noi 2003 Mesaje: 2032 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Mar Aug 23, 2005 10:43 am Titlul subiectului: |
|
|
mselescu a scris: |
In final mie nu mi se pare relevanta "placinta" prezentata ca imediat sa dau cu pietre in dealer.
Dar este numai parea mea. |
Si a mea ...
|
|
Sus |
|
|
MLGore

Conectat la: 27 Aug 2004 Mesaje: 1881 Locatie: 23.06.2006-stadion Lia Manoliu
|
Trimis: Mar Aug 23, 2005 10:45 am Titlul subiectului: |
|
|
Total irelevanta placinta aia, pretul pe care il dam pe scule este reflectat 99% in dorinta de epatare a fiecaruia.
_________________ www.outextrem.ro |
|
Sus |
|
|
Vasile peȘte

Conectat la: 18 Aug 2003 Mesaje: 3305 Locatie: Maramures, Poienile Izei
|
Trimis: Mar Aug 23, 2005 10:46 am Titlul subiectului: |
|
|
Normal ca si ei trebuie sa traiasca ca altfel nu a-ti avea scule dar nici exagerarile nu mi se par corecte.
_________________
 |
|
Sus |
|
|
purs

Conectat la: 12 Noi 2003 Mesaje: 2032 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Mar Aug 23, 2005 10:47 am Titlul subiectului: |
|
|
MLGore a scris: | pretul pe care il dam pe scule este reflectat 99% in dorinta de epatare a fiecaruia. | Asta e parerea ta ... eu zic sa nu generalizezi.
|
|
Sus |
|
|
|