Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
Autor |
Mesaj |
Serby

Conectat la: 01 Feb 2004 Mesaje: 1436 Locatie: Kronstadt
|
Trimis: Vin Ian 21, 2005 5:24 pm Titlul subiectului: monitoare studio |
|
|
ziceti va rog modele de monitoare de studio near-field mai ieftine max 1500 de euro care sa se gaseasca eventual si la noi |
|
Sus |
|
|
Mitica Reclamagiu
|
Trimis: Vin Ian 21, 2005 5:24 pm Titlul subiectului: Mitica |
|
|
|
|
Sus |
|
|
dancrisan
Conectat la: 21 Dec 2004 Mesaje: 19
|
Trimis: Vin Ian 21, 2005 6:00 pm Titlul subiectului: |
|
|
PHONIC P5-P8 (autoamplificate sau nu)
Mackie HR824/624
www.stage-expert.ro
BEHRINGER 3031A (nu-ti recomand totusi)
GENELEC 2030 (sau cam asha ceva) costa cam 1400 EUROI. Daca ai banii ti le recomand.
Si eu caut monitoare si o sa-mi iau din Germania. TAPCO S8 - 600 EURO perechea (plus transp). Tapco e o firma subsidiara Mackie. Dupa specificatii sunt destul de bune (www. tapcogear.com).
Mai sunt FOSTEX, Dynaudio etc. dar pot fi mai scumpe. |
|
Sus |
|
|
DJ DNA
Conectat la: 13 Ian 2004 Mesaje: 2305
|
Trimis: Vin Ian 21, 2005 7:29 pm Titlul subiectului: |
|
|
Partea proasta ar fi ca toate difuzoarele din Mackie sunt de origine ne-europeana .
Din pacate eu nu inteleg cu ce difera Mackie de Behringer .
Sper sa nu vina cineva sa-mi spuna ca sunt mai bine proiectate sau ca au componente mai bune ca ma apuc imediat sa povestesc de Loud Technologies , de falimentul lu' Mackie , de punerea pe butuci a RCF-ului sau de falimentarea acestei firme cu traditie de care s-a ales praful , eventual si de fabricile din China ( fostele fabrici unde se facea Behringer ) .
Abia astept sa povestesc de unul din cei mai prosti manageri de firme pro : Greg Mackie . |
|
Sus |
|
|
dancrisan
Conectat la: 21 Dec 2004 Mesaje: 19
|
Trimis: Mar Ian 25, 2005 5:42 pm Titlul subiectului: |
|
|
Dupa cate am auzit, Behringer promite ceva in fisele tehnice si face altceva practic. Una din cauze e ca foloseste componente pe care le cumpara de la furnizori no name, neverificate, dupa principiul care ofera mai ieftin.
Treaba asta se reflecta in calitatea produselor pe care le fac.Poate ca schemele pe care le proiecteaza or fi aproape de perfectiune, in realitate, insa punerea lor in practica lasa de dorit. Evident scopul este sa vina pe piata cu cea mai ieftina oferta.
Despre Mackie nu stiu nimic din pacate. Stiu doar ca monitoarele, desi sunt scumpe, nu prea le apreciaza lumea. |
|
Sus |
|
|
Camel Vizitator
|
Trimis: Joi Mar 03, 2005 9:59 pm Titlul subiectului: |
|
|
Pentru a nu deschide un nou thread, intreb aici pe cunoscatori daca astfel de monitoare ar produce o ambianta acustica mai buna decat standfloor-ere de cca 350 E, amplificate fiind de un Denon PMA 655. Mentionez ca ma intereseaza doar calitatea si nu puterea boxelor. Va multumesc. |
|
Sus |
|
|
DJ DNA
Conectat la: 13 Ian 2004 Mesaje: 2305
|
Trimis: Vin Mar 04, 2005 12:32 am Titlul subiectului: |
|
|
dancrisan a scris: | Dupa cate am auzit, Behringer promite ceva in fisele tehnice si face altceva practic. Una din cauze e ca foloseste componente pe care le cumpara de la furnizori no name, neverificate, dupa principiul care ofera mai ieftin.
Treaba asta se reflecta in calitatea produselor pe care le fac.Poate ca schemele pe care le proiecteaza or fi aproape de perfectiune, in realitate, insa punerea lor in practica lasa de dorit. Evident scopul este sa vina pe piata cu cea mai ieftina oferta.
Despre Mackie nu stiu nimic din pacate. Stiu doar ca monitoarele, desi sunt scumpe, nu prea le apreciaza lumea. |
Dan ,
Nu mai lua de bune acest gen de povesti .
Suntem profesionisti .
Eu cistig bani din facutul de scule si vinzarea acestora si fac treaba asta de mult timp .
Nu am nici o legatura cu firma care distribuie Behringer in Romania . Cand spun nici o legatura, trebuie sa intelegi ca prefer sa cumpar din Germania decat sa am parte de relatii cu aceasta firma .
Nu am nici un motiv sa le fac reclama .
Pentru ca sunt profesionist si detest reclama mincinoasa trebuie sa iti spun ca prejudecata ce spune ca sculele Behringer sunt proaste este o mare magarie si o mare minciuna .
Sa iti spun de ce .
De exemplu :
Behringer copieaza anumite produse ale altor firme " brand name" .
Sunt niste clone perfecte .
Si Behringer si firma dupa care Behringer cloneaza produsul respectiv au aceleasi componente , performante si manufactureaza cu aceleasi costuri de productie .
Behringer vinde cu un adaos de 100% catre distribuitorii lui , cealalta firma vinde cu un adaos de 500%-800% .
Nu comentez nimic despre moralitate si corectitudine .
Discutam doar despre produse .
De ce sunt produsele Behringer mai bune si mai ieftine ?
Un singur exemplu o sa dau din ograda mea .
Firma Behringer a comandat anul trecut la firma PAudio un lot de 500.000 de difuzoare de inalte ( driver cu titanium ) tip PA-D415S ( indicativul de la PAudio ) . Compania mea cumpara lotul de 100 bucati cu 13,9$/ bucata , Behringer cumpara cu 5,65$/ bucata . Eu platesc vama si TVA ( basca transportul din Tailanda ) inca 60% . Ei nu platesc nimic pentru ca in China nu se percep taxe la produsele necesare fabricarii de produse destinate exportului . ( Sa mai spuna cineva ca sunt Chinezii fraieri ) .
Acelasi driver , mult mai prost , cu membrana de plastic in loc de titanium , este fabricat de B&C in Italia la un pret de 50 Eur ( +/- 5 Eur ) .
Cine face boxe pro cu drivere de la B&C o sa incerce sa justifice pretul mare prin denigrarea produsului ieftin . La amatori prinde gargara asta dar la profesionisti nu tin astfel de trucuri de doi bani .
Noi , profesionistii , suntem niste mercenari .
Nu avem partizanate si nu tinem cu nici o firma ce face scule . Pentru noi este important sa ne facem treaba cat mai bine si sculele sunt doar niste unelte folosite in munca noastra . Putin ne pasa cine pe cine f**e in c*r . Nu este treaba noastra .
Daca vrea cineva sa ne vanda ceva atunci sa faca bine sa ne ofere un produs bun , ieftin , usor de folosit , rezistent si fara butoane aiurea .
Vrea unul sa faca pe smecherul si sa ne abureasca ? Foarte bine , este dreptul lui sa incerce . Oricum nu are sanse .
Sa iti mai dau un exemplu .
Behringer DCX2496 . Am montat cateva prin instalatiile de sunet .
In momentul cand o sa vina cineva sa-mi vinda un aparat similar de alta marca la un pret de 300Eur , o sa il bag in seama . In rest nu sunt curios sa il ascult nici macar 1 minut . Daca are tupeul sa-mi povestesaca de DBX il trimit la citiva clienti sa ii dea cu Driverack-ul in cap si cu zecile de drivere troznite datorita faptului ca Harman nu a stiut sa puna circuite de mute pe iesiri care sa decupleze iesirile din procesor INAINTE de a se opri alimentarea . Behringer a stiut , costa de 3 ori mai putin , are zgomot mai mic plus functii mai multe si mai utile .
Mai am un exemplu si am terminat .
Am echipat acum 2 ani o discoteca . Clientul a vrut ceva ieftin si am pus un mixer Behringer VMX300 . Dupa 1 an si ceva de mers zi si noapte ( seara club , ziua circiuma ) a inceput sa pirie un potentiometru .
In timpul asta , tot felul de "specialisti " au tocat omul sa cumpere Pioneer ca este mai tare si mai al dracu . Zis si facut , cumpara omul Pioneer si surprize , surprize , in 8 luni ii piriiau toate faderele , contactii de la CUE mai prindeau doar uneori .
Nici in ziua de azi , omul nu intelege de ce a trebuit sa dea 1000 Euro pe un Pioneer cand la banii astia putea sa cumpere din 6 in 6 luni cate un Behringer nou .
Concluzia :
Fii profesionist si nu te lasa influentat de toti fraierii ( daca tii la banii tai ) . |
|
Sus |
|
|
dancrisan
Conectat la: 21 Dec 2004 Mesaje: 19
|
Trimis: Vin Mar 04, 2005 10:07 am Titlul subiectului: |
|
|
Dj DNA,
Intrucat eu ma ocup mai ales de facerea de muzica si mai putin de partea exclusiv tehnica a acestui fenomen, pot spune ca probabil ai mai multa experienta in domeniu decat mine si implicit parerea ta este mai aproape de adevar.
Parerea mea se bazeaza (poate incorect) pe experienta mea.
Eu am un mixer de la Behringer (pe care marturisesc ca l-am cumparat pentru ca era ieftin) si de care nu prea sunt multumit. E o varianta mai veche - EURORACK MX 1604 - care ma inebuneste de cap cu zgomotul de fond.
In conditiile in care eu il folosesc pe post de consola de mixaj pentru mini studioul din sufrageria mea (nu trag voci deocamdata - am 2 clape pe care cateodata vreau sa le folosesc cu sunetele lor, nu numai pe post de controlere MIDI) zgomotul de fond devine o problema.
Sigur ca un raspuns imediat din partea oricui ar fi de genu :"La banii astia ce credeai ca ai cumparat..." insa ma gandesc daca nu cumva cumparand un mixer care se vrea a fi in zona profi (pentru ca daca ii intrebi. fie pe cei de la Behringer , fie pe reprezentantii din RO, iti vor spune ca sculele sunt profi) ar trebui sa te astepti sa aiba niste proprietati de baza - cum ar fi un raport semnal zgomot cat mai bun. Nu mai stiu exact, dar in manual, Behringer spune ceva de acest raport ca ar fi mai mare de 100db, ceea din cate stiu eu, ar fi foarte bine.Realitatea insa...
Cam asta e experienta mea cu Behringer.
Trebuie sa fiu sincer si sa-ti spun ca parerea asta o au mai multi - vorbesc de cercul meu de cunoscuti care nu sunt neaparat implicati in partea tehnica cat mai mult in partea muzicala (sunt oameni totusi cu un auz fin.... ca sa zic asha
 |
|
Sus |
|
|
Andrei

Conectat la: 27 Feb 2003 Mesaje: 794 Locatie: Bucuresti
|
Trimis: Vin Mar 04, 2005 1:22 pm Titlul subiectului: |
|
|
Corect, mixerele low-end de la Behringer, mai ales generatiile vechi, sunt niste catastrofe din punctul de vedere al raportului semnal/zgomot si al intermodulatiei intre canale.
De asemenea, controlul de calitate la Behringer este in genere slab spre incredibil de slab, asa ca daca nu ai ocazia sa-ti selectezi dintr-un lot de cateva exemplare pe cel fara defecte, e pur si simplu un joc de noroc cumparatul.
Exista totusi motive pentru care firme ca Studio Projects - chit ca isi fabrica tot in China produsele - isi permit sa le vanda mai scump decat concurenta. Si acest lucru se numeste asigurarea calitatii, lucru la care Behringer mai au de lucrat (de fapt, ma indoiesc ca lucreaza la el, patronii sunt niste mari snapani).
Acestea fiind spuse, exista si linii de produse de la Behringer care sunt onorabile, probabil pentru ca sunt mai putine lucruri care pot sa le faca prost la asamblarea lor. Procesoarele digitale fac parte din aceasta categorie, cel putin din experienta mea.
Dar va rog sa nu deviem de la subiect si sa ne concentram pe raspunsul la intrebarea lui Serby referitoare la monitoare de studio. _________________ Andrei Mihailescu
HiFi & Multimedia |
|
Sus |
|
|
DJ DNA
Conectat la: 13 Ian 2004 Mesaje: 2305
|
Trimis: Vin Mar 04, 2005 2:33 pm Titlul subiectului: |
|
|
Andrei ,
Comparat cu ce mixere sunt catastrofe mixerele din seria MX ?
Nu vreau sa ma contrazic dar poate am avut experiente diferite .
Intreb pentru ca mi-au trecut prin mana toata aceasta serie si am putut compara ( cu urechea ) fata de Folio , Mackie sau Yamaha ( cel mai slab dintre toti ) . Aproape toti cunoscutii ( si o mare parte din clientii mei ) au cumparat initial Mackie sau Soundcraft si treptat au renuntat la acestea cumparand Behringer ( mai ales seria UB ) .
MX avea o problema legata de alimentare . Conceput pentru tari cu retea bine pusa la punct , in RO , mai ales pe la tara si pe unde se fura curent , MX incepea sa inebuneasca .
Din ce am auzit eu , cu urechea mea , in mai multe situatii diferite , zgomotul era mai mare la Soundcraft si Mackie daca ne raportam la scule din aceeasi categorie .
Andrei ,
Nu ma numar printre simpatizantii lui Uli si nici cu ai lui din RO nu ma iubesc prea tare .
Apropo , recent am pierdut un client important dupa ce acesta a cumparat ( dupa indicatiile mele pretioase ) doua Allen&Heat PA12FX la pretul total de 1900 Eur. Mi-a demonstrat ca UB2222 Fx-pro ( 300Eur/bucata )se auzea mai bine . Din cauza asta am pierdut o lucrare de 400 de bulioane .
Omul nu a mai crezut in competenta mea .
Revenind la capitolul monitoare :
Pot sa dau niste sugestii bazate doar pe ce am ascultat si mi-au placut mie . Chestia asta nu inseamna automat ca daca eu am fost placut impresionat de aceste monitoare , automat sunt si cel mai bune .
ADAM ANF10 - 600 Eur / perechea
ADAM The Artist - 1100 Eur /perechea
DYNAUDIO BM 5A -1200 Eur / perechea
ADAM P22A - 1600 Eur /perechea ( cea mai buna , la banii astia )
Cel mai bun monitor ascultat in ultimul an a fost ADAM S4A ( pret prea mare pentru discutia de fata ) . Ribon si pe medii si pe inalte .
Din categoria monitoarelor ieftine , cea mai mare surpriza a a fost sa ascult niste chistoace TANOY Reveal Active . Obisnuit cu basul lesinat a chistoacelor atunci cand le-am auzit prima oara , am avut tendinta sa caut locul unde era ascuns subwooferul . Basul ca basul dar si restul suna cum trebuie intr-un hangar imens , cu tavanul la 15m inaltime . Radiau aproape in free-field si totusi , sunau excelent . |
|
Sus |
|
|
dancrisan
Conectat la: 21 Dec 2004 Mesaje: 19
|
Trimis: Vin Mar 04, 2005 4:39 pm Titlul subiectului: |
|
|
Dj DNA,
Ref la monitoarele pe care le-ai mentionat.
Din pacate nu am ascultat ADAM , insa din ceea ce am vazut pe net se vand la preturi cam piperate - vb de piata vest europeana, pentru ca la noi nu le-am vazut in oferta nimanui - deocamdata.
Problema de fond, dupa parerea mea, este ce intelegi tu prin "monitor care se aude bine".
Din punctul meu de vedere (am spus mai sus cum ca ma ocup cu facerea muzicii) un monitor trebuie sa redea, cat mai exact ceea ce fac eu in final , adica sa nu ma pacaleasca pe parcursul latimii de banda.
Sigur ca la modul real, nu exista un raspuns in frecventa pefect plat, insa intr-un +/- 2db este acceptabil.
In aceste conditii, daca se aude bassul bine pe niste TANNOY, nu ma incalzeste cu nimic, intrucat din punctul meu de vedere se chiama ca nu se aude ceea ce fac eu de fapt.
Pentru mine, monitoarele prin exelenta, se adreseaza acestui segment de piata - studiorile sau facerea de muzica, si mai putin audiofililor.
De exemplu, YAMAHA NS 10 au fost (si inca mai sunt) monitoare de referinta in lumea inginerilor de sunet. Din auzite (de la altii adica, pentru ca eu nu prea le-am ascultat), am inteles ca aveau mediile foarte pronuntate iar bass-ul aproape ca nu se auzea (multi constatau ulterior ca mix-ul facut pe NS 10 avea o "gramada" de bass de fapt ). Deci, daca le-ai fi ascultat nu cred ca le-ai fi pus in top-ul tau (parerea mea)
Tu ce parere ai?
 |
|
Sus |
|
|
DJ DNA
Conectat la: 13 Ian 2004 Mesaje: 2305
|
Trimis: Vin Mar 04, 2005 6:00 pm Titlul subiectului: |
|
|
Dane ,
Nu confund sunetul audiofil cu cel de monitorizare ( poti citi cateva din posturile mele trecute in care fac o distinctie clara intre cele doua categorii de boxe ).
Atunci cand spun ca suna bine ( eu asta inteleg ) ma refer ca suna liniar intr-o banda cat mai larga . La ureche se aude ca si cand ar fi un exces de medii pentru ca urechea nu este liniara .
Eu spun despre niste boxe de studio ca sunt " boxe drepte " si redau fara sa compenseze curba Fletcher-Munson .
Mie nu-mi plac NS-10 . Nu spun ca sunt proaste sau ca tusesc daca lucrez cu ele , dar daca am posibilitatea de alegere o sa prefer Genelec sau Tanoy ( anumite modele , nu le mai spun acum )
Am incerca prin 1995 sa ma obisnuiesc cu ele ( vreo 3 luni ) dar nu am facut casa buna cu ele . Mie nici inaltele nu mi-au placut .
Apropo ,
De ce iti faci probleme ca nu sunt in RO ?
Daca vrei , te pot ajuta sa-ti aduci de afara orice boxe vrei .
O sa iesi mai ieftin . |
|
Sus |
|
|
dancrisan
Conectat la: 21 Dec 2004 Mesaje: 19
|
Trimis: Vin Mar 04, 2005 6:13 pm Titlul subiectului: |
|
|
DJ DNA,
Merci frumos pentru mana de ajutor oferita ...
Din "pacate" mi-am luat deja PHONIC PA8 (dif de 8" pe bass din PPcu fileri minerali, si silk dome pentru inalte), rasp in freq 45HZ-22KHZ (nu le-am testat sincer sa fiu cu f-un program specializat sau pur si simplu c-un un wave ce scaleaza toata banda - uite chiar o s-o fac saptamanile astea). Pot ajusta: nivelul semnalului, niv inaltelor/bassului in functie de amplasarea lor in camera. Sunt foarte solide (cred ca sunt din MDF de 2.5 -3 cm grosime, ecranate etc) cu 2 amplif (bass/inalte) ce cca 200 W /110 W. Nu mai tin minte SPL-ul dar cred ca e undeva pe la 100 (se pot consulta toate aceste date pe www.phonic.com).
Tinand cont ca pana la urma m-au costa cu totul 600 EUR/Perechea, si ca nu sunt deocamdata nici PETER Gabriel si nici f-un inginer de sunet universal recunoscut, ma gandesc ca sunt potrivite pentru mine (dupa ce le-am montat si am ascultat ce facusem pana atunci - monitorizat in casti sau pe niste boxe standfloor - am avut o revelatii negativa; nu era nimic cum trebuia sa fie)
Oricum o sa tin cont de oferta ta pe viitor, in caz ca o sa mai vreau ceva.
 |
|
Sus |
|
|
DJ DNA
Conectat la: 13 Ian 2004 Mesaje: 2305
|
Trimis: Vin Mar 04, 2005 7:52 pm Titlul subiectului: |
|
|
Sa le stapanesti sanatos .
Par a fi foarte bune iar pretul este chiar foarte convenabil . |
|
Sus |
|
|
|