search      home
 
 
Cand ajungem la punctul la care ne decidem sa achizitionam o camera video, suntem de obicei intr-un mare impas. Care si cu cat?
pagina 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Inainte de a incepe trebuie sa spunem ca orice camera video este mai buna decat sa nu avem nici o camera video atunci cand vrem sa inregistram cateva imagini. Drept urmare, cand ajungem la punctul la care ne decidem sa achizitionam una, suntem de obicei intr-un mare impas. Care si cu cat?

Plimbarea prin magazine, sortarea preturilor si notarea specificatiilor de pe Internet sunt actiuni foarte comune si destul de simplu de facut. Mai greu este insa interpretarea lor si informarea asupra unor factori care situeaza cu adevarat o camera video deasupra alteia, atat la aspectul pur calitativ, cat si la raportul calitate/pret.

Este foarte important de precizat ca din intreaga lista de caracteristici afisate de producator, de multe ori nici jumatate din aceste informatii nu reprezinta caracteristici valabile la modul real, atunci cand trebuie sa ne decidem asupra unui model. Mare parte din afirmatii anunta facilitati mai putin importante sau tin doar de marketing/publicitate si se bazeaza pe ignoranta cumparatorului de rand, de aceea sunt scrise pe abtibilduri stralucitoare sau pe panouri pline de actori zambind fericiti.
Cel mai des se fac confuzii voite, cateodata chiar pentru a promova un aspect negativ drept unul pozitiv, sau pentru a distrage atentia de la lucrurile esentiale. Aplicarea unei metode practicate de ceva timp in alte tari - si anume de a citi pe Internet cateva prezentari facute de diverse persoane despre acel aparat - a inceput sa nu mai reprezinte o garantie a calitatii : nu stim daca acel "review" nu este scris dinadins la modul laudaros si nu omite "din greseala" anumite aspecte, sau daca nu cumva autorul, desi de buna credinta, a dat o relatare nu foarte relevanta, nefiind decat un simplu pasionat binevoitor si reprezentand si el la randul lui o "victima" a vanzatorilor din magazin sau a campaniilor publicitare, nemaivorbind de "snobismul tehnic" destul de frecvent intalnit, al celor care au impresia ca ceea ce tocmai au achizitonat ei este cel mai bun model posibil sau cea mai buna afacere de pe Pamant.

Lasand la o parte cazul camerelor noi, auzind de la prieteni sau cunostiinte ca undeva pe Internet exista si anunturi ale unor persoane care vor sa scape sau aduc de afara asemenea camere video la preturi aproape de jumatate din pretul de magazin, tentatia de a achizitona o camera "second-hand" (sau "nou-nouta" dar fara garantie), este din ce in ce mai mare. Aici, riscurile unei proaste afaceri cresc considerabil, odata cu sansa ca norocul sa ne surada si sa putem cheltui intr-adevar mai putini bani pe un model chiar mai bun decat cel pe care ni-l permiteam si pe care il pusesem in fruntea listei de camere video gasite in magazin.

Cea mai buna unealta cu care putem fi inarmati cand pornim intr-o asemenea misiune, este cunoasterea cat mai bine a ce se ascunde in spatele fiecarei specificatii si a problemelor comune care apar la camerele video, la modelele noi dar ieftine, sau la cele mai bune dar utilizate timp indelungat. Pentru asta, o sa incepem cu o enumerare a modelelor generale de camere video existente la momentul actual, mai exact a tipurilor de banda pe care inregistreaza ele.

 

Articole - Revista - Teste - Dictionar - Linkuri - Forum - Contact