search      home
 
 
Cand ajungem la punctul la care ne decidem sa achizitionam o camera video, suntem de obicei intr-un mare impas. Care si cu cat?
pagina 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Comod sau eficient ?

In ce priveste ergonomia, o camera digitala poate avea dimenisuni foarte reduse. Ultimele modele miniDV permit o compactizare iesita din comun.
Desi scump, acest avanataj se poate dovedi foarte folositor in excursii pe munte, la mare si la impachetat bagaje, dar imaginea s-ar putea sa sufere din cauza faptului ca vom misca mult mai mult o camera usoara si mica, imaginea filmata suferind foarte mult in acest caz.
Sigur ca da, mana la filmare poate fi educata, tendinta este de a avea un model de dimensiuni cat mai reduse, dar profesionistul nostru in devenire s-ar putea trezi frustrat daca ar veni la filmarea unui eveniment cu o camera foarte perfomanta pentru categoria lui de servicii, dar de marime comparabila cu celularul unui invitat.
Multe persoane inca asocieaza marimea cu calitatea in acest domeniu. Cameramanii semi-profesionisti VHS cu aparate mari si cu un sistem de stocare mai slab calitativ (care insa tinute pe umar sunt mult mai comode si prin urmare recomandate pentru o imagine nemiscata), au la noi mult mai mare priza la publicul nestiutor (care formeaza din pacate majoritatea clientilor interesati de acest serviciu) decat altul care e investit o avere intr-un aparat de doua ori mai performant nu mai mare decat lampa primului.
Adevarul este ca si forma VHS poate fi usor confundata de un nepriceput cu un BETA de televiziune (o camera de multe zeci de ori mai buna si scumpa). Daca introducem in scena si ergonomia si oboseala mainii care tine o camera mai lejer sau mai incomod, alegerea dimensiunii nu este intotdeauna bazata pe marime cat mai mica. Aglomerarea de butoane si diferite controale are si ea un pret al comoditatii, de asemenea.

Poate camera video inlocui aparatul foto ?

Pe scurt, nu.
Intr-adevar de multe ori, o caracteristica luata in seama la cumpararea unei camere video este functia foto.
Camerele mai ieftine permit doar inregistrarea pozelor pe banda (filmarea face un stop-cadru pe care il inregistreaza cateva secunde cu sonor) sau modelele mai scumpe, pe memory card-uri asemanator unei camere foto digitale.

Indiferent de model, functia foto nu este in realitate deloc demna de atentie cand ne decidem asupra unui model. O camera video are ca principal scop achizitia de imagini in miscare.
Din acest motiv este foarte greu ca hardware-ul si algoritmul de preluare al imaginilor statice sa fie comparabil cu un aparat normal foto (chiar si digital, ieftin). Aceasta functie este in marea majoritate a cazurilor numai un mod de a atrage clientul care isi imagineaza ca va scapa de transportul aparatului foto in vacanta.
Mai intotdeuna, dupa ce intra in posesia camerei video, urmeaza dezamagirea : mica rezolutie a CCD-ului video in marea majoritate a cazurilor nu este in stare sa asigure acuratetea foto necesara (de multe ori nici macar pentru un ochi nepretentios).
Cele cateva milioane cheltuite in plus pentru aceasta functie, daca ar fi investite separat chiar si intr-un aparat foto digital inceput de gama (deci la un pret minim), rezultatele vor fi mult mai bune.
Asa cum la un aparat foto (care poate inregistra cateva secunde de miscare in limita memoriei disponibile), nu prea se tine seama de aceasta optiune (este considerata cel mult interesanta dar nefolositoare cu adevarat), asa si la video, calitatea pozelor nu ar trebui sa fie un factor primar de interes.
Exista modele care pot scoate o calitate acceptabila, sau pot inregistra imagini comprimate foarte puternic pentru transmis pe Internet, dar foarte rar aceste facilitati chiar impresioneaza si merita atentie.

In general focalizati pretentia pe cerintele pe care aparatul video trebuie sa le indeplineasca : calitate la inregistrare video/audio, comportament la lumina slaba, format de banda si ergonomie in folosire (atat la filmare cat si dupa, la eventuala post-procesare).

 

Articole - Revista - Teste - Dictionar - Linkuri - Forum - Contact